onsdag 26 mars 2008

Nytt ord i svenska ordlistan

Hade lovat mina två IT-killar Radde och Totte att de skulle få välja varsin tavla innan vernissagen på mitt jobb nästa onsdag som tack för all dataskrot de samlar åt mig. Radde var först ut igår. Han plåtade av varenda av de 20 verken med mobiltelefonen och visade dem för frugan igår kväll. De fattade inget beslut och vill se dem "live" först. Ett klokt beslut!
Idag var det Tottes tur. Han hittade en favorit direkt, men när jag nämnde att jag hade gjort en specialtavla åt honom som jag trodde han skulle gilla så var det ju bara att vända vid kroken om man säger så.

Tottig
Bilden visar tavlan som är så härligt klockrent "tottig", mitt nya ord i svenska ordlistan (min egen variant alltså). Uppfann ordet när Totte kollade tavlan och inte alls tolkade innehållet som jag. Jag ser en hjärna, ett huvud eller möjligen en motorcykelhjälm. Totte såg ett frågetecken - ?, han älskar nämligen sådana. Lika bra det, han är ju systemerare.

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Jag tycker det ser ut som en hjärna faktiskt. Häftig. Eller tottig som du säger.
Kramar

Anonym sa...

Ha, ha va kul .... och jag såg ett frågetecken.
Kul att alla ser olika.

Tott på dig gummsan