lördag 31 maj 2008

Grekland i Tyresö

Idag åkte vi till Grekland. Det tog bara 35 minuter att komma till restaurang Samos i Tyresö som är det närmaste Grekland man kan komma i stor-Stockholm tycker jag. Satt ute och njöt av otroligt god mat, mycket trevlig service och en swimming pool vid borden.

Turkosblått vatten
Just det turkosblåa vattnet i poolen brevid matborden förde tankarna omedelbart till ännu varmare breddgrader. En absolut inte svenskanpassad restaurang som jag verkligen kan rekommendera. Inte ens rödvinet som min man och hans kompis drack finns inte att köpa på Systembolaget. Synd egentligen, för killarna tyckte att vinet var "delicious".
Plockade också ned mina tavlor på Gourmethuset. Inga sålda, vilket jag visste, då det är fel ställe att visa tavlorna. Men hellre att de hänger på en vägg än att de ligger i olika lådor.
Det var allt för idag. Ha en varm och solig kväll vart ni än är!

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Tyckte det var konstigt först att ni åkte ända till Tyresö för lunch, men sen förstod jag. Du hade ju konstverk där. Annars är det ju ingen plats man direkt åker till på en lördag.
Kram mrsBettan

Anonym sa...

Åh, va mysigt det lät !