lördag 2 augusti 2008

Back in "blogg business"

Det regnar, yiphiieee!!! Efter drygt två veckor utan en enda regndroppe är det riktigt skönt att avsluta semestern med regn. Sorry, nu är jag egoistisk, men det är ju ändå så mycket roligare att återvända till jobbet när det regnar än när solen glassar ned, eller hur!?? Tycker bara (mycket) synd om Prideparaden som går av stapeln i Stockholm idag. Med tanke på den kunde regnet har väntat lite, typ 5 timmar.











Semester i Helsinki
Det går att ha en solig city semester i Helsinki - jag lovar! Med hotell mitt i stan och utrustad med en karta har vi utforskat Finlands huvudstad till max. Måste säga att staden har så mycket mer att erbjuda än Mannerheimvägen. Gillar man promenader, stora parker, himla god öl (nej, inte Lapin Kulta utan Olvi - med inslag av en och annan australiensisk Foster), helt okay mat, live musik på varenda pub, inga problem med engelska språket och en temperatur på runt 22 grader, då har man kommit rätt.

Axplock
Några bilder som jag tycker passar in här på bloggen visar Helsinki "offside". Hoppas ni gillar dem.
1. HELSINGIN SANOMATs huvudkontor. Är man Finlands största tidning så är man.
2. Orm i en park. Stenar som har packats in i ett nät av armerad stål.
3. Metallblommor utanför Forum
4. Staty i Brunnsparken. Fiskmåsen hade riktigt roligt...
5. Fantasifull vägg utanför en byggarbetsplats.












Ny header
Och medan jag ändå höll på att plocka in foton så gjorde jag en ny header till bloggen också. Tycker att rubriken "Konst eller konstigt" är mycket passande med tanke på hur inläggen har utvecklats sedan bloggens början i februari.
De flesta av er därute som brukar läsa min blogg verkar ju fortfarande vara på semester - eller tagit en bloggpaus, precis som jag gjorde, men när ni återvänder får ni gärna komma med kommentarer, ros och ris.

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Jag har också legat lågt med bloggandet. Ganska kul att DN´s fredagskryss handlade helt om bloggandet.
Har ni fått finska sjukan eftersom färden gick i östlig riktning igen.
Bloggdesignen ser mycket ärtigare ut nu så du får en stjärna för den.
Puss MrsBettan

MaMalena sa...

Håller med om att det är en fin ny header! Blir sugen på att fixa till min också!
/malena