lördag 9 augusti 2008

En riktig glidtackling

Kollade Sveriges match mot Argentina idag och är verkligen glad att de svenska damerna vann. De var ju det bättre laget och kunde lätt ha vunnit med 3:0 också. Trots vinsten måste jag säga att matchens kvalitet var .....mmmhhhh medioker. Ännu mera tveksam var kommentatorn Chris Härenstam. Eller vad sägs om den här kommentaren:
- En perfekt brytning... och en riktig glidtackling också.
Detta sa Härenstam när en argentinsk back gjorde en perfekt glidtackling på bollförande Lotta Schelin.

Straffkommendering
Kul för dig Chris att du fick se din första glidtackling någonsin... eller?! Tror inte det. Med ditt förflutna på Eurosport och sändningen Euro Goals borde du ha sett några glidtacklingar förut.
Du kanske anser att det är en straffkommendering att bevaka damfotbollen i Kina, så du tar varje tillfälle i akt att glädjas över något så simpelt som en glidtackling. Jag medger att glidtacklingar är en bristvara i internationell damfotboll, men måste du låta så här nedlåtande. Herregud!

Glenn Strömberg
Vet inte hur SVT lyckades med att knyta Glenn Strömberg - en av Sveriges främsta expertkommentatorer i fotboll - till bevakningen av damlandslagets matcher i Kina. Men jag vill gärna gratta SVT till detta val! Jag antar att det mp
åste ha svidit i plånboken, men Glenn är fotbollsturneringens behållning. Nu vet jag åtminstone var min TV-licens går till. Utan Glenns kommentarer hade jag stängt av ljudet långt innan ett tekniskt fel gjorde att det slocknade.

Fyndiga kommentarer
Glenns fyndiga och analyserande kommentarer om händelserna på fotbollsplanen i Kina är lika proffsiga som när han kommenterar herrarnas fram- och motgångar i VM och EM.
Exakt så ska det vara tycker jag. Synd bara att stackarn måste sitta bredvid ett sådant stolpskott som Chris Härenstam.

Sumo-brottning och vattenpolo
Jag såg Glenn nästan himla med ögonen när han rättade till Chris några gånger - på ett mycket mmmmhhhh diplomatiskt sätt dessutom. Mitt råd till SVT (förvisso från soffan): Skicka Chris till Sumo brottning i Japan (som han också kommenterat) eller vattenpolo-turneringen (jo då, det kan han också enligt hans CV) i OS, som ingen tittar på i alla fall och lämna allt vad kommentarer heter till Glenn Strömberg.








PS. Dagens Google loggo visar linjeloppet som vanns av spanjoren Samuel Sanchez. Det första guldet någonsin för Spanien i ett linjelopp. Grattis!!! DS

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Jag gillar också Glenn Strömberg. Dessutom ser han jäkligt trevlig ut också.Han är en bra kommentator till skillnad från andra som du sa. Har nyss tittat på cykel med Emma Johansson. Grattis Emma till Silvret. Bra jobbat.
KRamar MrsBettan

Peter Szentivanyi sa...

Tja, ville bara säga att det är jag på vattenpolobilden. O det är en grym sport faktiskt, jävla synd att ingen kollar på det!