måndag 4 augusti 2008

Överraskning

Den första dagen på jobbet efter semestern bjöd på en överraskning: jag kom nämligen inte in på mitt rum. Varför? Jo, min IT-kompis Radde hade haft storstädning under sommaren och gissa vart allt hamnade!? På mitt rum förståss.
Det gick som sagt knappt att komma innanför dörren då det stod


- fyra bläckstråleskrivare
- tre laser ditto
- en skanner
- 12 modem
- en kartong med 10 hårddiskar
- kablar, möss, procesorer kylflänsar...

... på golvet och på bordet. Tack Radde, du är en ängel! Kan inte använda allt, så sommarfågeln Adam och jag gick ned till "soprummet" och slängde en hel del.

Proppfullt
Containrarna där var proppfulla så klart. Alla företag i byggnaden tyckte väl att en sommar-storstädning var på sin plats... Vad har hänt med gammal, hederlig vår- respektive höststädning?!!!

Inget konstigt
Som tur är har jag en mycket förstående - om än djupt suckande - bättre hälft som ska göra mig sällskap och åka in till stan imorgon för "hemleverans" av allt dataskrot.
Med andra ord så hände inget konstigt på jobbet idag. Det var bara en helt vanlig första-dagen-på-jobbet-efter-semestern-dag med många skratt och mycket skrot. "Keep your fingers crossed" att det blir en lika rolig dag imorgon.

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Fy sjutton vad du är rolig. Jag kan faktiskt höra Robs stånkande. Inbte nu igen, mer dataskrot. Ni är roliga ni.
Puss MrsBettan