söndag 21 december 2008

Lördagens kap och dagens tre julmarknader

Det måste vara jul nu för att Google har bytt logotyp. En alltför gammalmodig loggo tycker jag.





Lördagens kap
I gårdagens inlägg lovade jag att presentera mitt kap. Bilden visar "kapet" samt "väktarna" - en burk "Mango Chutney" och en "Orange Brandy Jam" som blev dagens inköp.
Det är många affärer både här i Täby Centrum men främst i Stockholm som i panik har startat sin mellandagsrea sex dagar för tidigt. Inte mig emot. LED-granen är ett fynd hos Ljusexperten som jag inte kunde stå emot. Speciellt uppmonterad på takdonet som annars är Sideshow Bobs hem ser den riktigt cool ut. Den sistnämnde var dock lite sur över att få flytta på sig några dagar, men...

Tre julmarknader i innerstan
Då det var sista dagen fär matmarknaden på Sergels Torg bestämde vi oss för att trotsa kylan för att fylla upp vårt förråd med engelsk chutney och marmelad. Dessutom slank det ner en äkta Thüringer bratwurst (tillagad på en träkolsgrill) med lika äkta Lejonsenap (Löwensenf) som fick min mans ögon att himla av lycka.
Via julmarknaden på Stortorget i Gamla Stan vandrade vi avslutningsvis genom Kungsträdgårdens marknad, som man kunde ha hoppat över.

PS. Varning för "Le Café" i Sturegallerian. Skräpigt, ostädat, ej avdukade bord, odrickbar kaffe och Capuccino, oätlig cookie. Synd. Min egen bok, ja, den är fortfarande inte klar, mmhhhhh. Gallerians julpynt är definitivt värd fem plus. Eller vad tycker ni!? DS

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Gallerians julpynt var värt fem plus tyckte jag också faktiskt. Dessutom har ju Nettan fått se den i år hon som inte varit i stan under jultid på massor av år.
Kram MrsBettan