tisdag 24 mars 2009

Varma tankar

Färgen "vit"
Färgen "vit" och jag har en hatkärlek till varandra. Det är ytterst sällan att jag sätter på mig ett plagg i denna färg av den enkla anledningen att färgen inte är spillvänlig. Gult, orange, rött, grönt eller blått attraherar varken indiska såser eller smuts. Men vitt gör det. Konstant.
Vad jag vill komma till är att jag börjar få samma känslor för vit som jag har för mobiltelefoner. Sedan tre månader tillbaks känner jag endast hat. Varför?! Går ut genom dörren på morgonen, det snöar samtidigt som det blåser elaka småspikar som viner runt mitt ansikte. Kommer hem på kvällen – samma sak. Tyvärr är det ljust ute så man ser eländet tydligt samtidigt som fem minusgrader inte skvallrar om någonting som heter vår. Bilden är tagen vid Roslagstull.

Varma tankar
Idag fanns det i alla fall någonting att glädja sig över: Alla våra väggar på jobbet (drygt 70 löpmeter) är täckta med de mest varierande konstverk. Äntligen några tankar som värmer säger jag bara. Laddar upp två verk som fick mig att bli riktigt glad under tiden jag befann mig inomhus. Det finns ju drygt 400 konstverk till, men då tråkar jag troligtvis ut er ;-)
Tavlan "Lucky town" är målad av Michael Leitner. Ewa Ersson är mamma till de "Två äkta hälfterna".

PS. Chefen tyckte häromdagen att min blogg hade blivit alltför seriös. Seriös, mmmmmhhhhh. Mindre spontant tror jag han sa. Ärliga och gärna konstruktiva kommentarer från er bloggkompisar därute är mycket välkomna. DS

5 kommentarer:

Anonym sa...

Läser din CHEF din blogg!?!?!?! Hemska tanke...

Anonym sa...

Ja kan se på vitt, med andra ögon. Glittret i snön gillar jag-
Men okey då, bättre att ha färg på kläderna, så kan man äta vad som helst,L!
Ha det så gott!

Anonym sa...

Nu ser jag att det är en rad bilar på övre bilden, i morse såg jag bara en massa mojs! Men så var jag inte värst pigg då.

Anonym sa...

Vitt ha definitivt en tendens att dra till sig andra färger.. jag har nog inte ett enda vitt plagg som inte har oborttagbar, orange fläck! Vi älskar nämligen att laga indisk mat. Samt att vi aldrig lär oss. Dålig kombination!

Jag diggar verkligen din blogg och tycker den har en speciell känsla.. man känner genast igen vem det är som har skrivit orden, kombinerat orden.. det är en väldigt smart blogg!

Anonym sa...

Konstruktiva kommentarer?!
Host och harkel. Malin skriver Malinkommentarer antingen de är konstruktiva eller ej. ;)
Håll till godo käre Chef och alla konstiga eller ickekonstiga människor. =)

Jag har sällan vita kläder fast borde ha mera ljusa kläder har jag kommit på, då skulle hundhåren synas mycket mindre än vad de gör i dag då jag har mörkare "kostymer" på mig.

Just nu fäller ju våra djur, sommarpälsen på gång. Min illgula varseljacka var alldeles mörkbrun av alla hästhår i går kväll förresten.