lördag 27 juni 2009

Fototema 12: Gräs


Helgen i Focus har blivit "Lördag i Focus (kul idé tycker jag). Fototemat idag är "Gräs" och det är ju någonting jag och bloggen älskar:

"Konst eller konstigt" + fotboll = konstgräs, eller hur!?

Tibblevallen i Täby hade såklart sommarstängt men som hur är finns det en sprillans ny konstgräsplan vid Näsbydalsskolan som välkomnade fotografen (och säkert också spontan-fotbollspelare under sommaren) med öppna dörrar.
Resultatet ser ni ovan. Hoppas ni gillar bilden!

8 kommentarer:

woopsidaisy sa...

Hej o tack för du tittar in hos mej. Du har en skön blogg och jag har lite gräs att bjuda på som jag hade i ett tidigare inlägg. Håll till godo!

http://killingmanjaro.blogg.se/2009/may/gissningstavling.html

Ulrica sa...

Jag gillar din gräsbild. Men jag funderar så vad den röda pricken är till för?

Finns det röda prickar på en fotbollsplan? Utsparksdutt kanske???

Fotsteg i Rabatten sa...

kul ordlek :)
konstgräs.
Fick du stå på en stege för att få till bilden?

Lena sa...

Gräs, gräs, gräs...hahaha det är tungt att rulla i och självklart spelar dottern på den planen som innebär mest gräsrullning för min del :) Fast jag får ju träning...riktigt känner hur musklerna sväller :D

Skön bild :D Så klart du skulle ha en gräsbild från en fotbollsplan, vad annars...hahaha

kram

Mrs Bettan sa...

Här har vi pustat i värmen idag. Har varken konstgräs eller vanligt gräs ännu i trädgården, men nästa vecka kan det bli aktuellt att så i alla fall eftersom hr P fått ner alla växter nu. Pust.
Kramis MrsBettan

anne sa...

Och vad gör du i värmen en dag som denna? jag har städat! Tjohooo!

foto CHIP sa...

Rolig bild! är det konstgräs?
Antagligen en konst att få alla färgmarkeringar på plats :)

Konstgräsexperten sa...

Härlig bild. Gå in på www.konstgrasexperten.se så hittar du flera intressanta bilder på konstgräs.