lördag 29 augusti 2009

Lördagstema: "Lysande"

NatureFootsteps har haft en lysande idé (igen) nämligen att välja "Lysande" som lördagstema. Strålande! Mitt bidrag är lite konstigt den här gången också. Lampan som lyser presenterades på Norcic Light mässan i februari och är en prototyp. Den består av olika "lappar" med text på och den hålls samman av "taggtråd". Ganska coolt tycker jag!

På tal om strålande
Dagens utflykt gick till Rosersberg Slott, där den årliga "Classic Car Show" gick av stapeln i strålande solsken. Arrangörerna brukar beställa fint väder i god tid varje år, då jag aldrig varit med om en enda regndroppe därute.

Favorit
Det fanns många skönheter att beskåda, men favoriten är den här Westfield (ingen klassiker... än) byggd av en förre detta arbetskompis till mig - Peter. Han fick byggsatsen den 23 december ifjol och för 14 dagar sedan blev bilen klar. Det speciella med denna Westfield är att den har en motorcykelmotor under huven - en värsting Suzuki Hayabusa 1300. Peter är van att tävla med motorcykel och i rallycross - så nu är det dags för den nya "leksaken" att kommer upp i det utlovade 300 km i timmen. Ett strålande jobb och en ganska så cool bil tycker jag. Vad tycker ni?!

PS. Tack vare MrsBettan får ni nu också se dagens Google loggo som hyllar Michael Jackson (födelsedag). Mycket vacker och fyndig loggo tycker jag. DS

15 kommentarer:

anne sa...

Sv. Hjälp! Länken funkade inte!

anne sa...

Jag fick till det! Har du beställt därifrån?

christina sa...

rikitgt läcker lampa!!

Sommarträdgården sa...

Cool lampa,cool bil.

S o F sa...

Lustigt!
Vi verkar ha ägnat oss åt samma sak idag. Fast vi hade lite mer växlande väder kan jag säga. Sol i några minuter och sen regn och kraftiga vindar i några minuter. Så höll det på.
Men många fina bilar fanns det.

Ha det gott!

PS. Gillar färgen på bilen du visar. DS.

hundenstina sa...

Lampan är helt underbar tycker jag!!! Mysigt att ta fotot underifrån ... bara att läsa de olika budskapen!
Tänk vilken häftig bil... 300 km/tim ...
Vilken utmaning!!!

ormbunke sa...

Helt underbar lysande lampa men kanske svårplacerad. Bilen var inte dum heller.Anita

Lavynnia sa...

For et kult bilde! Og veldig kreativt laget, synes jeg:)

Det er artig å se hva andre har greid å knipse av Lysende objekter;)

Tusen takk for kommentar, og god helg videre! :)

Nina Xi Fotoblogg sa...

Snygg bild o vilken cool lampa! Nu finns mitt bidrag uppe oxå...
Nina

Cecilia Artista sa...

Lampan är riktigt läcker tycker jag!

Olga T sa...

Lysande bidrag och lysande lampa!! Riktigt tuff!

Lena sa...

Wow, absolut en cool bil!! Är det automat i den...hahaha, då kunde jag ta mig en sväng ;)

Ha en fin söndag, kram

Jess sa...

Gillar både lampan och bilen fast jag tror inte jag hade vågat åka 300 km i timmen...

Anonym sa...

Du hittar verkligen lysande illustrationer till alla fototeman, inget undantag i dag heller eller var det igår.

Lysande ...

/Avsändare Margareta - Bildgatan

NatureFootstep sa...

ja,bara den lysande lampan håller sig där den ska så får den gärna vara taggig. Vad dom hittar på. :) Roligt att du gillar mina teman.