fredag 28 augusti 2009

Oförklarligt… eller!?

Oförklarligt 1:
Kan en viktökning på cirka ett kilo (på en dag alltså) bero på tre surströmmingar, fyra mandelpotatisar i miniformat, rödlök och ett mjukt tunnbröd?
Ölen som slank ner (för fiskar måste ju simma) och fikat i form av en cappuccino med en hallonmazarin kan väl inte väga ett helt kilo.

Oförklarligt 2:
Hooden (se bild till vänster, klicka så blir den större) jag köpte igår i Sundbyberg kändes helt rätt… eller?!
Vid modeuppvisningen hemma kommenterade den mycket diplomatiska maken inköpet så här:
- Mmmmhhhhh, färgglad är den ju. Förresten när ska du boka en biljett till Jamaica?

Oförklarligt 3:
Noll kommentarer på gårdagens inlägg klockan 9:30 imorse. Endast två "riktiga" kommentarer nu klockan 20:30. Ett oförklarligt fel, det går inte att kommentera hos andra blogspotanvändare heller.

PS. Bilden ovan är tagen i Täby Centrum idag: en ny banderoll hos hamburgarkedjan som hellre grillar än steker. Mmmhhhhh, just nu är jag bara arg över att blogspottarna inte kan kommentera. DS

7 kommentarer:

BP sa...

Kommentarfunktionen fungerar fortfarande inte som den ska.

Anders W sa...

Hej! Håller med om att den är färgglad, och passar på Jamaica!

Lissen sa...

Känner igen det där med plötsliga viktökningar, fattar nada!

Kommer du att ha hooden på jobbet?
Eller blir det Jamaicansk afton hemma, med maken och vänner?
Kram och ha en skön helg!

(Fnissar fortfarande...)

Olga T sa...

Rödlöken är förrädisk. Man blir som en ballong!! Jo,jag tror att luft väger.
Hooden är ju jättesnygg!! Ansiktslyftningen mindre snygg...
Strunt i maken. Jag lovar att andra kommer att ge komplimager för den!
Förresten är "dam" en komplimang!! Aldrig nobba ngn som bjuder upp en så artigt. Lova det!

Olga T sa...

Komplimanger heter det:)

Jess sa...

Ja de där kilona är oberäkneliga, de bara smyger sig på en när man minst anar det och sedan vägrar de gå igen! =)
Det är väl härligt att folk vågar ha lite färger på sig! Alldeles för många går omkring i svart. Fast jag måste säga att jag inte tittade så noga på hooden det där läskiga ansiktet på bilden förvirrade mig! ;)
Hoppas min kommentar kommer med denna gången!
ha en trevlig helg!

pruddelutt sa...

God save me - jag ska äta surfisk i kväll....hur ska det sluta?? Hooden var snygg - den kan jag också tänka mig!