måndag 11 januari 2010

Hänt på jobbet


När man återvänder till jobbet efter tre veckor i ide har man missat ett och annat av vad kollegorna har haft för sig. Här kommer ett urval:
- B har seglat från Martinique till Grenada. Han var solbränd.
- J har varit i Florida och gillade inte Key West. Han var också solbränd.
- H tillbringade sin julledighet på Mallorca. Hon var inte solbränd.
- M stannade hemma i Bromma utan el och värme. Hon var frusen men hennes balkong fick vara med på TV.
- E satte på sig långfärdsskridskor och föll mitt på Mälaren. Hon skadade ljumsken och haltar.
- R har under julledigheten blivit sympatigravid med sin gravida-på-riktigt hustru. Han väntar på stegtävlingen för att bli av med graviditetsringarna. Hans fru föder en Veronica, en Linus eller en David nästa månad. Stegtävlingen äger rum i maj.
- Mellanchefen T har tillbringat ledigheten i sin skånelänga. Han lämnade kvar hjärncellerna. T glömde bjuda in en femtedel av sin avdelning (T inte inräknad) till årets första (och mig vetande enda någonsin) avdelningsmöte på det fina hotellet i Stockholms centrum. Den femtedelen var jag.

Det var allt jag kan bjuda på idag. Ganska roligt att ta del av lite "office politics" igen... egentligen.

Till Janne
Svar till din kommentar igår: Du gjorde ett mycket gott intryck med din första kommentar hos mig. Hoppas du kikar in fler gånger:-) Men kom ihåg att jag 1. inte tänker så ofta (det resulterar i rynkor) och 2. definitivt inte vill engagera mina två små grå däruppe "first thing in the morning".

PS1. Bilden jag lägger upp kommer från kollegan Anders. Läs hans inlägg om "Folke" här. DS1

PS2. Min "Blooper" "did it again". Bilden tog sig till final hos Bilduppdraget. Ni som tycker att den är bra kan väl rösta på mig:-). Välj "BP" och tryck sedan på "Vote". Ja ni har ju varit med förr;-)

12 kommentarer:

Jess sa...

Det hade ju hänt en hel del under tre veckor!
Hur kunde han glömma att bjuda dig???

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag har röstat. Nu gjorde jag enligt dina rekommendationer samtidigt så fanns det fler riktigt roliga bilder.

Dina arbetskamrater har verkligen varit aktiva. jag funderar om jag inte sett något om Bromma på nyheterna.

Undra om H som tillbringat tiden på Mallorca haft ett bord långt inne i baren eller om vädret bara var dåligt? =)

Lissen sa...

Det händer alltid mycket på ditt jobb, vare sig ni är där eller folk är på semester!
Såg att våra båda blopp bilder kom med, kul! Kram från Sundsvall!

Gun sa...

Självklart har jag röstat på dig!

Jag är ganska avundsjuk på de tre första arbetskamraterna, men inte de andra.

Hoppas det inte var alltför jobbigt att komma up i morse:)
Kram

Gun sa...

Sv: Det var duktigt av dig att gå i kylan! Du som hatar kyla och allt..:D

Godnatt och sov gott!:)

Ellis sa...

Åhh vill också vara solbränd!!!! :O

sv: Romeo är värdelös, har ritat och målat på hela bilden så han ser tanten men han gör inte det, jag håller på o bli galen!

Em sa...

Hahaha! Jag har varit på jobb flera dagar sen jul och nyår, men inte fått reda på hälften av vad du har. Jag måste snoka lite mera!! Eller är så mina arbetskollegor för inbundna helt enkelt. :D

A home far away sa...

Har precis hittat hit, fin blogg!

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Petra sa...

Självklar skall jag rösta. Stor kram Petra

Malin B sa...

Med den där bilparkeringen är det inte lätt att snacka sig ifrån parkeringsböter. ;)

Mrs Bettan sa...

Eftersom det var länge sen jag var inne och kollade din blogg så passade jag också på att rösta på dej såklart.
Hoppas att allt är bra. Får väl snart sätta igång igen med min blogg.
Kramis MrsBettan

Olga T sa...

He,he. Folke-bilden gillade jag och ditt inlägg var det lite "folk i vimlet"-stuk på:) Kul!