lördag 20 februari 2010

Bilduppdraget: "Mjukt"

Bilduppdragets tema idag är "Mjukt". Har själv varit med om och valt ämnet. Undrar varför då jag den senaste tiden har lagt upp hur många "mjuka" inlägg som helst (ganska otippat för mig faktiskt). Självklart är det ingen sport att repetera bilder. Det hade dock varit en utmaning att lämna "idet", bege sig ut i snöstormen i 13 minusgrader och fota snön, som lär vara ganska mjuk åtminstone det övre skiktet. Som ni förstår antog jag inte utmaningen utan letade ett nytt motiv inomhus - i värmen.

Mjuk lösning
Sedan kom jag på lösningen:-) Mjuka klädesplagg är ett måste för mig. Det gäller allt från underkläder till tröjor, jeans och strumpor. Just nu doftar mina kläder äpple: Softlan "Apple Blossom" gör plaggen mjuka och fina.

PS. Ni som inte gillar sköljmedel kan väl njuta av den mjuka bebisen alternativt de mjuka blommor på bilden istället. DS

27 kommentarer:

Eva-Lena Sjösteen sa...

Haha, förstår ditt val av inomhusfotografering en dag som denna och det vita har jag fått mer än nog av! Är som du tokig i att mina kläder ska både vara mjuka och dofta gott, så Softlan Apple används för tillfället här också :D

Ha en fin kväll/E-L

cat sa...

Ja fy tusan för att ha kläder på sig som inte är sköljda i mjukgörande sköljmedel!
Självklart har jag barnasinnet kvar, det skulle vara så tråkigt annars;)
Kan ju säga att det var i hemkunskapen under högstadietiden som jag senast bakade bröd.

Ha en härlig inomhushelg:)

Monica sa...

Väldigt träffsäkert, kan väl inte bli mjukare;-)

Petra sa...

Jag älskar det mjuka skjöljmedlet. Brukar köpa det blåa.

LissenTo sa...

Mjuka kläder som doftar sommar, super en dag som denna!
Eller ska man tänka att kläderna är fluffigt mjuka som snö?

Anneli - A'la Foto sa...

Cool tolkning! Visst är mjukmedel nästan det ultimata för detta temat!!

Rantamor sa...

D va fiffigt att fota sköljmedel flaskan, skulle inte jag kommit på. Snacka om mjukt.
Tack för kommentaren hos mig.
Har förstått att det kommit en del snö neröver. Huvaligen.
Vi har haft soligt men bitande kallt idag. Hoppas att inte snön når oss imorron.
Näe nu ska jag ta å börja med en lördagsmiddag....en renstek står å väntar på att bli omhändertagen...och så lite kantarellstuvning till ....smaskens smaskens....och ett glas gott rött....

Ha en bra kväll du me.

JOAKIM sa...

sv: Jackan var inte lika stor som jag hoppades och blev lite för tight. Gällande designen så kan jag tänka mig att ge dig en design liknande den jag har på min blogg, med en stor härlig bild längst upp, eller att du får den här - http://joakimforsberg.blogg.se/gammaldesign , fast i en version passande till dig :) du kan maila mig på joakimforsberg.blogg@live.se

Olga T sa...

Bra tolkning!!

egoinasmamma.nu sa...

Jag har använt exakt samma sköljmedel tidigare i dag. Apropå sköljmedel, i en tv-reklam för några år sen (tror det var Comfort och inte Softlan) så sa de: "Nu ännu mer koncentrerad!" Min konklusion: Alltså är den urvattnat, men vi kan vara lugna, den var MER urvattnat tidigare. :D

anne sa...

Nog gillar jag sköljmedel och väldoftande tvätt, men äldsta sonen har atopiskt eksem och de andra två är gränsfall, det blir oparfymerat och sköljmedelsfritt här!

Photos by Storm sa...

Jag njuter av den blåa blicken och det gröööna gräset. Jag tycker att du löste uppdraget väldigt smart. Jag använder nästan aldrig sköljmedel. Varför då? Ja, det undrar jag med/Lis

egoinasmamma.nu sa...

Sv: Jag tänkte nog knappast på norskan, helt ärligt. Jag tyckte det var så roligt att Anna Haag tog silver, hon har funnits med så länge och varit långt uppe och förtjänade verkligen detta. Dessutom var det otippad och jag gillar otippade händelser! :D

Gun sa...

Ja stanna inne! Vaför plåga sig i onödan när det finns en massa mjuka saker inomhus.
Vi använder också softlans sköljmedel.

anemonen sa...

Mjukare kan det inte bli.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Visst är det mjukt och att gå omkring och lukta äpple känns fräscht, det brukar jag också göra. Sköljmedel är också POSITIVT för att det även gör kläderna mindre skrynkliga, inte lika mycket strykning.

Jag förstår ditt val idag, jag har också gjort likadant som du sett.

Nu ska jag söka rätt på något arkiverat och skanna in. Har varit flitig idag och lagt upp både vinter och speglingar i i dubbel bemärkelse.

Ellis sa...

Bebis doft och sköljmedels dofter är de BÄSTA som finns. Jag älskar att spendera tid i tvättstugor just för att det luktar så jävla härligt! :D:D:D

sv: Haha jag drömde att strecken fanns med, så jag kände att jag var tvungen att ha med dem :)

Benita sa...

Jättebra tolkning på temat.

christina sa...

Kul val och jag provade ett nytt sköljmedel idag...som jag just nu inte kommer på vad det heter. Luktade i allafall jätte gott och jag tror det funkade bra för kläderna också!

Artlover sa...

En bra tolkning kort och gott

Amazingdays sa...

Jag hade önskat att vi kunde använda sköljmedel. Det doftar så underbart och kläderna blir så mjuka. MEN (finns alltid ett sådant)- vi har mycket eksem i familjen och de blir värre om man har sköljmedel. Så tyvärr!

Gun sa...

Sv: Jag tänkte på dig när jag läste om vinterhatarklubben. ;)

Jess sa...

Jag köper alla tolkningar på mjukt på den bilden!

sinneskatten sa...

Jag använder mig av mjukmedel som är luktfri, men jag äter en himla massa äpplen kanske det ger lite lukt?

Camilla (Rantis) sa...

Underbar tolkning av temat!

Mona sa...

Perfekt tolkning på temat! Mjukare än så kan det väl inte bli. Inte heller jag har varit ute o fotat i helgen fastän jag gärna ville idag. Det var fint ute, men kallt!

Ulrica sa...

Inte gilla mjukmedel....??? Men det är ju ett måste.