lördag 24 april 2010

Shannaras SaturdayMix: "Black & White"


Fotoutmaningar verkligen triggar min (konstiga hjärna). Jag menar när Shannara väljer ”Black & White” som fototema tänkte jag i tur och ordning spontant på
1. Black & White whiskey (måste vara hundarna som etsat sig fast på min ”hårddisk”)
2. Yin och Yang (kanske är det min köttätande växt som heter Yang som triggade den associationen.
3. Fotboll så klart (under min aktiva tid som fotbollspelare fanns det bara svart-vita bollar)
Sedan slutade jag få spontana hjärnflashar och jagade runt lägenheten (överdrift) bara för att se hur många svart-/vita saker det egentligen finns här. En himla massa faktiskt och då räknar jag inte in alla böcker som ju faktiskt har svart text tryckt på vitt papper.
Bilden jag lägger upp visar tangentbordet som jag använder varje gång jag skriver ett blogginlägg. Än en gång visste jag inte att min lilla digitalkamera har så skarpa ”ögon”. Jag lovar att jag dammsög tangentbordet igår och ändå finns det lite extra vitt med på bilden. Maken brukar ju hävda att damm endast består av hudrester och hårstrån. Jag ser då inget hårstrå… gör ni ;-)
Fler bidrag till temat "Black & White" hittar ni här.

8 kommentarer:

Hörni sa...

Men din man har rätt, damm består mest av hudrester. Och säkert en hel del hår.:)

anemonen sa...

Hur skulle vi klara oss utan den? Trevlig helg.

Shannara sa...

Hehe... Damm, hår? Var? Ehrm... Tur att det INTE är mitt tangentbord i alla fall. =)

Välkommen in i veckans lördagsmix!

Ha en go lördagskväll!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag tänkte också svart och vitt som du, men sedan blev jag lat och redigerade lite i några färgfoton.

Det finns ju faktiskt rakt framför mig, det svartvita men så långt sträckte sig inte mina tankar och idéer idag.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

La du märke till att jag inte kommenterade de där vita mellan tangenterna? Beror det på vad mitt arbete imorgon består av och dessa tänker jag hoppa över.

Monica o Jacob sa...

Ja nog var det ett riktigt rökarprogram alltid;-)
Fick tillstånd eftersom han inte kan identifieras på bilden hihi.
Ha en skön söndag;-)

Unknown sa...

Cool shot, love it. Thanks for visiting...

Anonym sa...

Jag är väl "miljöskadad" men jag såg inte dammet. Tänkte bara att ja just vad självklart! Det har man ju framför sig och använder när man surfar och bloggar!