lördag 15 maj 2010

Bilduppdraget: "Vår"


Bilduppdraget tycker att vi kör temat VÅR! "Kanske det hjälper… om inte annat så får vi alla lite vårboost!" Nina måste ha en direktlinje till väderguden eller också låg solbeställningen i "backlog" någonstans. Dessutom har jag ju min egen väderleverantör i Västergötland. SoF kan man litar på. Hon "pustar" alltid "sin sol" i riktning Täby. Tack tjejer!!! Kan tala om för er att ni har åstadkommit vårväder här hos mig idag eller vad sägs om 18,4 grader i skuggan, strålande sol och en blå himmel som gör mig extremt glad:-)

Vårbild
Nu till mitt bidrag. De senaste dagarna har jag ju visat hur många "knoppar" som helst. De satt på träd, blommor och buskar. Idag lägger jag därför upp en bild som betyder vår för mig: att sitta ute "i vimlet", ta en öl, kolla på folk som flanerar förbi - utan vinterkläder och infravärme, ja det är vår det!

Fler vårtecken hittar ni här!

11 kommentarer:

S o F sa...

Ahh, jag/vi har lyckats igen alltså. Underbart!
Man måste ju dela med sig. :)

Tack för en mycket trevlig temabild på VÅR. Så kul med dig och det fåtal andra som tänkt "ett varv till" och inte fotograferat det självklara.
(inklusive mig själv då - ha, ha, ha)

Önskar dig en fortsatt varm och skön lördag!

cat sa...

Nu blev jag väldigt sugen på öl faktiskt. Sol är inte dumt, men San Miguel är nog favoriten.
Bra tolkning av temat :)

Ellis sa...

Härligt väder och jag sitter INNE och jobbar hur KUL är det??? :(

Olga T sa...

Ja det där är absolut vår!!
Gillar bilden skarpt.

SV: Håller med dej om det där med golfklubbar. Har just varit på tvådagars golftur i Skåne och vi ler också åt det vi upplever och ser. (Troligen finns det dem som ler åt också när vi inte ser det:) )

Monica o Jacob sa...

Det ser dödsmysigt ut, får nog gå och slita ut trädgårdsmöblerna ur förrådet öl och en påse chips har vi också hihi
Ha en mysig lördag;-)

Anne-Lie sa...

Uteserveringarna ploppar verkligen upp under våren!

Lissen sa...

Samma väder här, cyklat in till stan i tshirt och hamnade på uteservering och en kall öl intogs i otroligt solsken.

Målningen går saaaaakta framåt. Endast en enkel bokhylla klar, puh.

Wildhearts sa...

Här har du verkligen ett vårtecken! :D

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Tack för den härliga vårbilden. Jag håller med det är vår.

Där får jag också funder lite över bilder, har fotat en del idag också och några bilder som verkligen kan kallas vår här, tror jag.

Hörni sa...

Åh, jaa, visst är det ett underbart vårtecken att kunna sitta ute och ta en fika eller en öl.
Det verkar som det blev varmare och varmare ju längre norrut man kom igår. Vi hade sommar och drygt 20 grader i Sundsvall och Boden hade 26 grader i skuggan.

"Lillagul" sa...

Ser härligt ut !
Här i söder så har inte vädergudarna inte gett oss vare sig någon sol eller värme :(