fredag 5 november 2010

Shannaras SaturdayMix: ”Temalös vecka, visa ditt/dina favoritfoton från den här hösten”

Shannara har haft höstlov den här veckan därav - den temalösa veckan antar jag - smart:-) Hon vill nämligen att vi visar våra favoritfoton från den här hösten.
Jag vill gärna visa er två bilder som jag inte har lagt upp förr och som jag verkligen gillar skarpt. De har liksom inte passat till mina inläggens karaktär – tills nu alltså. Tack Shannara för chansen att presentera dom idag. Hoppas ni gillar mina favoriter!

Lövet…… som oanmält damp ner på vår balkong. Kolla skuggornas spel och ”nästan-hjärtat”.


”Scrapyard”…
… som bara fanns där på bilverkstadens gård. Nu var det såklart ingen scrapyard utan ett berg av gamla bildäck som väntade på hämtning till återvinning. Under tiden tyckte underteckand: yummie, yummie:-)



Fler ”höstiga” favoriter hittar ni här.

11 kommentarer:

Per-Anders sa...

Bilden på lönnlövet är jättefint. Den ser ut som om den är taget i en studio.

Mrs Bettan sa...

Snygga bilder. Lövet ser nästan konstgjort ut., men däcken är ju helt outstanding.
Kram MrsBettan

Jess sa...

Vilka härliga höstbilder! Lövet är väldigt vackert både i formen och i färgen.
Däckbilden är super! Det blev en vacker bild av något som egentligen inte är vackert, då syftar jag på däcken, men tillsammans är det ett väldigt fin kort!
Du har lyckats igen!

sv: A sov över hos en kompis! :)

Jess sa...

Glömde svara på gurkorna.
Man skär av en gurkbit ca 5 cm och sedan sticker man ett sicksackmönster med kniven runt gurkan. Viktigt att du sticker in kniven så den når mitten annars delar sig inte gurkan sen. Lycka till!

SoF@Blindstyre.se sa...

Lövet = Uuuuunderbart! Tack.

Angående den andra bilden så tänker jag att det är skönt att det finns andra (och inte bara jag) som också går omkring på (till synes) konstiga ställen och letar fotomotiv. Tack.

Glad lördag! :)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Det var verkligen konstraster.

Jag håller med dig om att bilden på lövet var vackert, med ljuset (var är det nu) och de klara skuggorna. Underbar färg.

De har nog fått ligga där ett bra tag för att vänta på återvinningen, däcken. De var inte ditlagda igår om jag så skriver och tittar på detaljer i bilden som gör att det mer ser ut som ett skräpupplag än en tillfällig plats.

Fritt tema, det blir nog lite grönt för i morse var det vitt härute.

Gemma Wiseman sa...

Delightful photos! Especially love the shadow shapes round the Autumn leaf!

Hörni sa...

Oj vilka fina bilder! Lövet är helt underbart, med skuggorna!

Shannara sa...

Blev kär i Lövet med de tillhörande skuggorna.

Gillar även den andra bilden... Det fina med att fota... Man kan få allt att bli vackert!

Välkommen in i veckans Mix!

Monica sa...

Vilket läckert löv, skönt att bild två kom som är ett riktigt BP motiv;-)

Pysselfarmor sa...

Men så härligt med hjärtan...något varmare än mina...men känslorna är förståss varma oavsett blad eller snö...det blev en gåta kanske - du förstår sedan när du tittar in hos mig.
Ha en fortsatt skön helg!