lördag 18 december 2010

Shannaras SaturdayMix: "Dekorationer"

Shannara klädde julgranen igår. Klart att hon vill se dekorationer till dagens tema. Då jag inte har dekorerat någonting än - och troligen inte kommer att göra det heller - så väljer jag att lägga upp en bild som på 1980-talet kunde ha varit en perfekt "wall decoration" - en väggdekoration alltså.

Bilden är tagen i Agadir - men det förstod ni väl. Inte speciellt "juligt" för oss nordbor kanske men en vy som invånarna i Agadir garanterat kommer att kunna se på julafton. Så det blir en juldekoration i alla fall - fast marockaner inte firar jul...

Fler dekorationer hittar ni här.

13 kommentarer:

Gemma Wiseman sa...

A very beautiful image! Haunting and romantic!

Monica sa...

Snyggt;-)
Om du skulle äta för mycket julmat vet jag hur man fixar det HIHI.
Vi garanterar kraftig viktminskning inom 5-10 dagar.
För endast 295:- + frakt får du 50 cl magiskt vatten från en
liten insjö i Sveriges norra inland med fantastiska egenskaper!
Missa inte detta, över 11,000 personer har redan provat med
Enastående resultat.

Detta rim medföljer

Storsjön ligger hård och vit
gömmer liten parasit.
Kylan biter
jämten skiter
firar jul på stolen vit

Ha en skön lördagkväll;-)

Svorskan sa...

Rätt roligt, för innan jag läste din text tänkte jag på precis sån typ av fondvägg som var poppis förr i världen. Underbar bild!

anne sa...

Dekorativt är det.

anne sa...

Ja!

Visst ska jag till Portugal! :)

Anonym sa...

Snygg bild, skulle passa som en fondtapet.
Kram MrsBettan

Ellis sa...

Det var mig en riktigt härlig bild!!

Varför inte julpynta?

Vi har julpyntat JÄTTE lite och jag sitter o tjaffsar emot om att INTE ha en jävla julgran - för det innebär att JAG pyntar och sedan får klä av och städa efter - de pallar ja inte med!

sv: AWWW tack för dina fina kommentarer/komplimanger!! blev helt glad!!! :D:D:D

Kuk-paketet tillhör läraren som är snygg som jag visat bild på - han som jag trodde var bög ÄR INTE BÖG utan har en brasiliansk flickvän.... han råflörtade med mig under en lektion så jag kände obehag, har valt att inte sitta så nära eller ens stöta på honom då jag ryser av hur närgången han är...

VAD SÖT DU ÄR!!!!! Bästa bloggen kan jag INTE påstå att jag har! :D Men tack!

Jag vill ha barn - men inte barn,job,skola på samma gång! :O

KRAM

Diana sa...

Läcker bild! Påminner lite om de "luddiga" tavlorna som alla hade på 80-talet. Min moster hade nån sån solnedgångsbild.

Jess sa...

En fantastiskt vacker dekoration!
Du vann awarden hos mig! Grattis! :D

Olga T sa...

Sådana vyer gillar jag när snön yr utanförf fönstret!
Tack för tipset om fototriss. Hann inte med ngt mer bloggande än mina egnainlägg igår. Jag donade ju i köket.
SV: Hcp23

Bildgatan sa...

Visst har jag sett de där dekorationerna på väggarna under 80-talet, kanske var de fotade i Marocko. =)

Den naturliga dekorationen är alltid vackrast och den gillar jag bäst. Dekorerar inte speciellt mycket här hemma, nästan noll denna jul. Min egen dekoration var inte av det naturliga slaget, inte på något sätt. =) Ingen som sett den och inte vetat att det var min blogg hade nog känt igen mig.

Per-Anders sa...

Fin bild att titta på så här i vinterkylan.

Hörni sa...

Väldigt vackert! Skulle helt klart duga som juldekoration med den utsikten.:D