onsdag 18 april 2012

I did it!

Ni blev ju heltända igår;-) Skrattade gott over era tips och förslag om hur jag skulle komma over bilderna på kalsongerna. Asgarvade även över era reaktioner på ”mina” hängande Björn Borg kalsingar. Ni är ett härligt gäng därute och självklart förtjänar ni bara de allra bästa inläggen – som det här till exempel;-)
Som ni ser - I did it!!! Kollgan Grrrr lämnade gladeligen över sina Diesel kalsonger till mig. Han mejlade till och med bonus information och en bonus bild från Shanghai som jag lägger upp för er som inte gillar kalsongkopior men kanske tycker om hundens outfit. Personligen tar jag kallingarna;-) Bilden med hunden är mitt bidrag till "Oönskat".
Diesel collection från Shanghai
Det ska bli spännande att höra om ni tycker lika mycket om kallingarna som jag. Modellen/formen är inte mitt stuk (för korta ben), men kolla färgerna. Och om ni gillar fotboll så tycker jag att det är riktigt sexigt att ha en kille som bär Brasiliens eller Frankrikes färger under jeansen. Ärliga kommentarer nu!Bonusinformation
1. Kollegan Grrr har vanligtvis kalsongstorlek M. De kinesiska kopiorna krävde XL. Han är 1,75 m lång och väger 75 kg. (Maken, som är 1,96 m lång och väger 82 kg borde alltså rimligtvis klara sig med XXL.)
2. Kollegorna Anders och Per tyckte att kalsongerna var häftiga. Per som också är fotbollsfan såg potentialen direkt;-)
3. Chefen gillade (helt tippat) varken form eller färg. Han bär... Nej, det tänkte jag då inte avslöja på bloggen - vill inte sabba stundande lönesamtal;-)

Fler bilder till temat "Oönskat" hittar ni här.

PS. Någon som saknar Ordlös Onsdag? Danska Mariane har tagit över temat och lovat att driva det vidare i sann SoF och tPix anda. Jättekul tycker jag! DS

22 kommentarer:

Freja sa...

Nja, jag får nog fel associationer av kallingarna, de byter färg på fel ställe för mig... Men jag gillar färgerna på dem! Och tycker synd om hunden som har skor...

4U2 sa...

Längre ben skall det absolut vara men riktigt vita tyger jag är snyggast :) Hunden med kläder ... nej, där säger jag just: nej och speciellt inte tofflor/skor.

Pumita sa...

Stackars krake! Hunden alltså, det där är djurplågeri. :( Kallingar har jag ingen åsikt om egentligen. Kanske passar de fotbollsfansen men inte speciellt snygga.

llhertz sa...

Alltså allvarligt, det där med att behandla djur som människor eller dockor är inte ok. Det är oönskat som f-n.
Kallingar som frossar i stora brokiga färgfält är väl ingen favo hos mig men smaken är ju som baken, också ifråga om vad man drar på den ;)

SigridfraEnget sa...

Stackar... hund.

Rantamor sa...

Nu kan jag säga att...
kallingar för mig ska ha längre ben....
Vara sköna mot kroppen och ha en egen loggo om man måste ha det...
heja Timrå...eller näääe ångrade mig dom ska bara vara neutral och mysiga...
hundstackarn tänker jag inte ens kommentera....

Tjing-Ling

Annemor sa...

Gikk glipp av hele underbuksegreiene, Det var så synd om hunden.
Det er i alle fall uønsket.
Hilsen mormor på klagemuren.

Rantamor sa...

Rantafar sa att nu kan väl inte BP välja BingoLotto utan BB king...för inte gillar du väl heller Klister Snögren....

SoF sa...

Tack så jättemycket Beate för informationen om att Mariane startar upp Ordlös Onsdag-Danmark.

Varma hälsningar!

Benita sa...

Härliga färger på kallingarna. Vi köpte också några då vi var där, men dom hade längre ben.

Lite Odd Molly-stil över den hunden ;)

anne sa...

Men varför är det annan färg i grenen? Det blir litet....konstigt.. Annars var de snygga.

Jycken är det synd om.

Ama de casa sa...

Jag är också lite tveksam till färgndringen i grenen. Det ser ut som det har hänt en olycka eller så...
Hundens outfit är jag inte alls lite tveksam till - jag är MYCKET tveksam. Stackarn...

Monica sa...

Stackars vovve förstår att den hamnar i oönskat:-(
Gillar inte riktigt den andra färgen i grenen tycker det ser lite epa ut, annars var dom fina och det är ju innehållet som räknas Hihi.
Hu du skrämde mej, men jag tittade igen och hittade inget förbud mot hundar så nu störs inte min kreativa ådra längre;-))))
Ha en bra dag;-))))

cat sa...

Jösses jag är borta från bloggosfären ett par dagar och så händer allt det här ;)

Stackars hund blir min reaktion på den bilden. Intressant kalsongmode blir min reaktion på övriga bilder :)

Erik Semlan sa...

Håller med dig, att spöka ut hunden så där det gillar inte jag heller.
Stackars hund!
I kalsongfrågan ställer jag mig utanför. Kan onekligen tycka att det lutar åt varianter av lagfärger, som något Allsvenskt lag...
Sådan fantast är jag inte så jag har underkläder i favoritlagets färger.

Marit Johansson sa...

Jag skulle helst vilja se en häck i dom gul/gröna! Kanske Mr. Grrr ställer upp på en bild?

Jess sa...

Hundens kläder är inget vidare men kalsingarna gillade jag!

Anonym sa...

Hundar ska inte behöva ha prydnadskläder, det är djurplågeri.

Bildgatan sa...

Så tragiskt ... hunden, nej husse eller matte (misstänker matte) nog har jag sett "uppklädda" hundar tidigare men detta var verkligen det gräsligaste.

Kallingarna, färgerna är det inget fel på men det ser ut som en blöja i grenen. Sedan ska det vara ben på kallingar.

Eftersom jag inte är märkesfixerad så handlar jag när jag ser något snyggt och då får det vara vad som helst (nästan)

Nu ska jag snart till Linköping och då brukar det alltid bli lite shopping. Även om vi har bra med kläder så är det kul att hitta annat i andra städer.

Nu fortsätter jag till nästa inlägg.

Lennart sa...

Färgglada kalsonger, men inget för mig. Fotboll är inget för mig och jag använder bara helsvarta, tycker det är enklast. Alla mina strumpor är också svarta, med lite olika mönster eller prickar.

Mona sa...

Vissa människor borde inte få vara hundägare. Hunden har banne mej till och med pärlhalsband på sig. Jag tycker det är osmakligt. Djur ska vara djur inte utspökade som dockor. Färgerna på kallingarna är superläckra, men jag tror inte jag skulle vilja se dom på någon mig närstående...

Anonym sa...

Du vet min "ohängda son", han är snudd på lika tokig som en annan!
Tokiga kallingar är han EXTRA förtjust i, gladast blir han om "de är så fula så att de är fina", ja, du fattar!?
VARJE jul i typ 20 år (han är 28) så har det varit ett måste med ett paket där innehållet är en sannslöst ful kalling, och tro nu inte att han sedan INTE använder den...
Ibland har man tur, hittar ett helt gäng, då blir ett en eller flera till födelsedagen i mars också!
Ja, det är oss det, SÅ roligt har VI det...!