måndag 23 april 2012

Måndagstema: ”I farten”

Till höger i min header kan ni läsa: ”I can always make you smile”. Det är uppenbarligen inte bara jag som vill ge er ett leende. Post-it - ni vet dessa små oumbärliga lappar – lanserade i helgen en ny serie Post-it block vars avsikt är att skänka ”balance, joy, dream and energy”. “A colour range that can make you or someone around you smile, relax and be happy.” Yesssss, säger jag bara! Tror dom har knyckt min slogan alternativt läst min blogg;-)

3 400 Post-it lappar
För att fira lanseringen anordnade Post-it en tävling - Nordic Art Challenge - med elever från reklamskolor i Sverige, Norge, Finnland och Danmark. Det var många elever i farten kan jag säga. Det svenska bidraget skapades av sex elever från Berghs School of Communication. Plats: Täby Centrum. Mellan klockan 11:00-14:00 skapades konstverket som ni ser på bilden på en yta på 6 x 3 meter. 3 400 Post-it lappar var i farten.
Just nu leder Norge stort och Sverige ligger för nuvarande på tredje plats. Man kan rösta på favoritbidraget till och med den 28 april. Om ni känner för det kan ni kolla och rösta på er favorit här.

Fler bidrag till ”I farten hittar ni här.

PS. Post-it är ett registrerat varumärke. DS

25 kommentarer:

Susanne sa...

Så coolt.
Jag bloggade om Post-it lappen för ca 2 år sedan http://mittlivsomsusanne.blogspot.se/2010/05/post-it-lappen.html

Rantamor sa...

Ja allt kan man då göra som konst, gäller bara att komma på idèn och börja skapa. Förstå hur kreativa människor det finns...

Imorrn bitti ska jag infinna mig hos min tandläkare, tappat en plomb eller bitit sönder en tand, men som jag drömmer inatt körde jag glassbilen och kom rakt in i andra världskriget, det låg döa soldater överallt....
svårt att sälja glass där !!!!!
Jaja jag säger då d...

Tjingeling Rantafar sitter å spelar fotboll med Hammarby...bara så du vet...

Olga T sa...

Men du!!! Det här gillar jag! Så himla coolt.

4U2 sa...

Klart du var där då, känns som om du alltid är på rätt plats på rätt tid ;)
Absolut har de tagit idén från dig, jag menar de har läst din brariga blogg och tänkt på din slogan, självklart. Tur för de att du inte är en person som stämmer andra vindlyftigt ;)
Kan berätta att jag idag verkligen INTE haft någon fart eller, jag fixade min deklaration iaf!

Della sa...

Det där tycker jag är läckert. Började fundera på om det går att göra något sånt där på jobbet.

Freja sa...

Jag var illojal, jag röstade på Norge. Fiskarna hade ju till och med namn, oemotståndligt!

Stare Ström sa...

Vilken kul idé! Då kan man skapa sig ett mycket variabelt konstverk. Och så praktiskt att då alltid ha en post-it nära till hands.

Bildgatan sa...

Häftigt och läckert, ska direkt (snart) gå in på din länk.

Ja de där post-it kan verkligen vara i farten inte bara där utan också här hemma -ibland. =) Men de är oumbärliga. Har själv en hel del olika varianter i form och färg.

Efter en hård helg måste jag nu gå och lägga mig för att i morgon vara i farten med en del mer papper, lite inköp, tvättning och sedan packa om väskan. På onsdag flyger jag över dig igen. =) Förhoppningsvis kommer "ryssvärmen" i veckan.

Rantamor sa...

Grattis till vinsten...Rantafar kämpade på bra....

Marit Johansson sa...

Klart att dom snott din slogan, skicka en faktura! Jag gick in och kollade bidragen och jag tycker Sverige och Norge var bäst. Det blir lätt att man tycker så när man är 50% norsk och 50% svensk.. :)

Du det verkar som att dom flesta tolkat det som "I farten" så det var kanske jag som tänkte fel!

Ang. t-shirten, jo den är rätt gräslig och jag fattar inte hur jag kan ha missat trycket när jag beställde. Den enda som skulle kunna bära upp den är en 18-årig punktjej!

Per-Anders sa...

I Frankrike pågår tydligen någon sorts folkrörelse där folk på arbetsplatser smyckar fönster och husfasade med postit-lappar. Har varit frestad att göra någon liten postit-smyckning på mitt jobb men har ännu inte riktigt haft modet.

Rantamor sa...

Rantafar torskade inte han satt ju å tumhöll för Hammarby juh... =D

Ha en bra dag...tro på f*n att det inte regnar idag me å jag som skulle cykla till tandplågaren...jaja jag tar väl lilla blå dådå....

Tjingelingen...

SoF sa...

En riktig glädjespridar bild!

Tack.

Varma blåhimmelshälsningar!

Ama de casa sa...

Så himla läckert! :-)

cat sa...

Hm funderar på om jag ska gå loss på jobbet och skapa mig ett eget post-it-konstverk. Känner mig inspirerad av dina bilder :)

Monica sa...

Dom har räddat en många ggr när man klistrat upp dom på insidan av ytterdörren.
Härlig slogan den köper vi;-)
Ha en bra dag;-)

cat sa...

Du hade rätt! Det är en backspegel på en buss :)

Jess sa...

Det där är så coolt tycker jag!

Benita sa...

Vad häftigt! Dom har säkert läst din blogg tror jag :)

Anonym sa...

Ujja så många post-it lappar det var. Mina är alltid för knöliga för att bli konst.

Pumita sa...

Vilken kulig idé! Norge är klart bäst och Finland en god tvåa om du frågar mig. Danskarna vet jag inte vad de tänkte...

sv: Nej, jag vet inte vad du såg på bilden (Avsvalkande). Kallingar? ;D

Hörni sa...

Vad coolt och läckert! Riktigt fint. Nu måste jag in och se norges bidrag som flera skriver om. :)

Mona sa...

Håller med om att Norges är fräckast och coolast. Men hallå, Danmark har ju snott våra färger! Vem kan motstå att köpa post-it efter den reklamen? Om det är så enkelt ska jag genast köpa upp lagret på Clas Ohlson.

Pysselfarmor sa...

Häftigt! Sicken idé!
Har röstat!

Anonym sa...

Okej, nu ÄR ju jag partisk, men den norska är ju "HELT RÅ".
DET VAR NOSK FÖR SKITSNYGG, TYP...
HEHE.