måndag 30 april 2012

Måndagstema: ”Välkommen in”


Strålande solsken, klämdag, lagom värme på balkongen – perfekt med andra ord! Ja och om mitt absoluta favo ställe - Viggbyholms Stationscafé – inte hade stängt på måndagar så hade jag sagt ”Välkommen in” till ett av stor-Stockholms bästa fikaställen.
Men denna inbjudan gäller ju också imorgon, då det är öppet igen;-) På bilderna ser ni ett litet urval av vad som bjuds. Vad sägs om en mango cheesecake, rabarber-/jordgubbspaj med vaniljgrädde (en riktig sådan med svarta prickar) eller varför inte en smörgås med hembakad surdegsbröd. Vill dock höja ett varnande finger här. Försök inte äta allt detta på en gång. Portionerna är så stora att ni aldrig kan äta upp allt. Doggy bag rekommenderas!

Fler bidrag till ”Välkommen in” hittar ni här.

PS. Kikar in hos er senare. Ska njuta av både sol och en ”indier” på ett annat av våra absoluta favo ställen i Enebyberg. DS.

28 kommentarer:

Olga T sa...

Är just inne på en mat- och fikapaus i trädgårdsarbetet. Ljuvligt väder! Men hade gärna bytt ut mitt fika mot detta.

Annemor sa...

Kommer på tirsdag i stedet da? Flotte bilder og så av mat, må gå og spise.

Ha en fin mandag .

http://www.starbear.no/mormor/2012/04/30/mandagstema-38/

4U2 sa...

Fresterska! Mango cheesecake tar jag direkt! ;)
Önskar dig en trevlig Valborg!

Jess sa...

Så mysigt ställe! Gott ser det ut att vara också!
Ha en fin Valborg!

PS. Vilken fin ny header du fått!

SoF sa...

U n d e r b a r t!!
Här skulle jag verkligen gärna bli välkomnad in.

Glad Valborg!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Ingen grunn til å bli stående utenfor stasjosnkafeen. Jo, bare hvis man strever med å komme inn i bunaden til 17. mai ;:OD)

Stare Ström sa...

Får väl lägga till det till "saker att göra"! Frestande bilder!

Bildgatan sa...

Jag skulle gärna stiga in där och det är tur att jag nyligen ätit och fortfarande är riktigt mätt.

Tjusiga och fina bilder på både det en och det andra, jag föredrar smörgåsen men du har fotat så bra att jag nog skulle knäcka något annat också -speciellt den gula med jordgubben. =)

Här är vädret också underbart och det verkar hålla i sig en tag - skönt.

Monica sa...

Måste faktiskt stanna till där någon gång så man får smaka på allt godis;-)ser ju sååå mumsigt ut.
Ha en skön Valborgsmässoafton;-)))

Marit Johansson sa...

Ha en trevlig Valborgsmässoafton, ni ser ju ut att ha kanonfint väder!

Lena sa...

Finfina bilder som verkligen gjorde mig sugen på godsaker:)

Gillisbloggen sa...

Har sendt og sendt kommentar til deg men trur ikke eg er kommt gjennom.

Gillisbloggen sa...

Kjempe fine bilder av deilige kaker Klem:=)

KulTur i Natur - Tony sa...

smarrigt värre

Jane sa...

Alltså, den där cheesecaken är såååå suktande ... vill ha!!!
Vi kunde njuta av solen och fika ute igår men idag var det inte alls så skönt, mulet och kalla vindar ... men skam den som ger sig, nu är det vår så fikat intogs ute i alla fall ... inlindad i filt :)
PS Myggorna är trädgårdsdekorationer :)

Freja sa...

Skicka över mackan genast, den ser supersmaskig ut!

Anonym sa...

Det är när man ser dina bilder som man undrar vad man gör ute på landsbygden, blir jag sugen, och det blir jag ju, så kan jag på sin höjd få en pizza av den lokala pizzabagaren som varken bakar med kärlek ELLER omsorg för den delen, och vill jag ha något sött (och det vill jag), så blir det köpebulle eller så får man fixa själv....
Jaja.
Trevlig valborg på dig i vilket fall, hehe.

Mona sa...

Åhhhh, vad jag blir sugen. Mango cheesecaken ser gudomlig ut! Jag ser att det inte är SJ som har hand om caféverksamheten...

Anonym sa...

Men nu blev jag hungrig. Kanske skulle jag satsa på en egen extrafrukost innan maken vaknar.

cat sa...

Åh vilket mysigt fikaställe! Hade jag bott i närheten hade det blivit ett favoritställe även för mig. Själv måste jag vänta ända till lördag innan mitt absoluta favoritfik öppnar igen.

Della sa...

Det där är ju verkligen välkomnande. Sätter fart på salivproduktionen direkt.

Guldkryckan sa...

Smaskens ju ;)

Får nog pallra mig ner till bageriet och köpa nåt gott här...ha de bäst :)

SigridfraEnget sa...

Vilket mysigt fikaställe!

cat sa...

Det var tävling på "blodigt" allvar. Vi har några få pojkar och några män som rider i den ridklubb där jag är medlem faktiskt.

Jess sa...

sv: Har du haft headern i två månader!!!?? Jag skäms att jag inte sett den... ;)

Ama de casa sa...

Sen himla gott ut allt det där :-)

Pysselfarmor sa...

Ja kanske någon gång testar vi detta, men vi har ju sönerna vi fikar hos när vi är i Täby eller Åkersberga ;-))
Ser himla gott ut och jag antar att man kan köpa med sig så det ska jag lägga på minnet....

pruddelutt sa...

Det är ettsuperställe! Var där en gång i höstas när sonen var inneboende fem minuter där ifrån.