onsdag 11 april 2012

Onsdagstema: ”Prevetet”

KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS FÖR FORTSATT LÄSNING!
Birgitta som håller i onsdagstemat vill att vi visar något som jag inte ens visste vad det var. (Kolla här så får ni veta.) Ni och Birgitta förstår nog att en asfaltbonde som bor i Täby och jobbar i Vasastan i Stockholm inte har tillgång till ett så privat ställe som ett dass. Klart ni förstår. Men jag kan i alla fall bjuda er på det närmaste jag kunde komma i sammanhanget.

Dass i det fria
De flesta av er kommenterade igår att jag sällan går bet på fototeman. Det stämmer! Utan att jag egentligen letar efter lösningar så finns dom bara där, väldigt konstigt;-) Titta bara på den här (äckliga) bilden på ett dass i det fria. Jag menar när såg jag senast hundskit i Vasastan? Aldrig tror jag, men idag blev jag nästan tacksam över att hundägaren inte hade plockat upp efter sin jycke.
Skyltat dass
När maken kallades på den årliga ”besiktningen” för några veckor sedan ombads han att ta med ett urinprov på morgonen. Så här gjorde han för att inte glömma den saken.
Nu har ni fått se åtminstone en väldigt privat bild i det här inlägget, undrar om den godkänns;-)
Fler bidrag med eller från ”prevetet” hittar ni här.

PS: Har fått tillstånd av maken att lägga upp bilden men han bad mig att klargöra att han aldrig säger ”piss” utan ”wee” när han ska kissa. Han föredrar barnvarianten "wee" före vuxen diton ”urinate”;-) DS

27 kommentarer:

Bella sa...

Urk

4U2 sa...

Första bilden hoppar jag över, annars smart att din man! ;)

pruddelutt sa...

Kom han i håg? Min förvirrade man skulle antagligen glömma ändå...

Olga T sa...

Du är underbar! Du drar dej inte för att lägga upp de mest äckliga bilder. Rullade förbi hundskiten så fort jag kunde. Bra knep din make har!! Det kunde han ju bara inte glömma!

Olga T sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susanne sa...

Bläääää

anne sa...

Hahahaaa!!!! Du är galen!

Det där med skit på gatorna, i Jönköping hade de haft någon jättemässa över påsken, raggarbilar eller vad det nu var, och om det nu är mina fördomar det handlar om eller vad vet jag inte, men jag såg också en hög på trottoaren och jag tror nästan INTE den var från en fyrbenting! Och eftersom jag inte trodde det så var min nästa tanke; hur gick det med torkandet...!

Så din 2-metersman pinkade i det lilla röret? Det kan väl ändå inte ha gått särskilt lätt? Inte utan visst spill i alla fall...? ;)

Malla sa...

hahaha :D

oh,minsann, jag kanske var och smög och kollade in vad ni åt igår ;) Det var ljuvligt gott!

Pumita sa...

Första bilden är inte trevlig, yack! Jag scrollade så snabbt jag kunde... den andra vet jag inte vad jag ska säga om men när jag läser din text kommer jag att tänka på "Going to the loo" (Kesselofski och Fiske), haha.

llhertz sa...

Idag påminner du om NA, min lokala blaska som gärna filmar vad som gömts i snö och töar fram...samma samma lika ;)
Annars är Östermalm hundbajsets oslagbara Mekka, där jojjar jag fram mellan högarna på trottoarerna.
Smart make som inte litar på sitt morgonkommihåg!

Jane sa...

Ha ha ha, vilket tema :) och du fixade det så klart!!!
Okey att det ser fånigt ut med bajspåsar knutna på kopplet men hellre det än träffa på sådana skithögar ... de som inte plockar upp räknas till dem också ;)

LissenTo sa...

Fniss lite galen är du.

Professorn har fel, det är min födelsedag idag :-)

Eller så har han rätt, hmmm

Marit Johansson sa...

Du har gjort en superbra tolkning, men det värsta är att jag känner igen mig i båda bilderna. Ibland glömmer jag dom där påsarna hemma när jag går ut med Tobbe och jag har faktiskt gjort samma sak som din man när jag skulle lämna morgonurin.. haha.. inte en chans att jag skulle komma ihåg det annars!

Rantamor sa...

Första fotot bläddrar jag fort, fort förbi...
här finns masssor med sådana högar, för har alla hundar, och inte bara en utan två, tre och alla skiter och få plockar efter sina jyckar...
och snart smälter snön och då ska vi kratta kattskit också, grannens pissenisse gillar att skita på vår gräsmatta under vintern...
suck...

Men ditt andra foto får mig att skratta högt....
kan tänka mig att han inte glömde att pissa i röret...
***gapskratt***
du är rolig du...

Tjingelingen.

Bildgatan sa...

Hahaha, kan inte sluta skratta åt ditt bidrag och bild nummer två tillsammans med texten.

Den första är jag så van med att jag nästan (läs nästan) slutat att reagera. Jag gick bet! Trots både eget dass och allt annat i min ibland bondiga tillvaro.

Däremot fick jag till lite dasshumor, men lämnar det inte som bidrag till temat. =)

Imorgon åker jag på "tjejhelg" med kameran.

Mona sa...

Urk vad äckligt!!! Kunde ändå inte låta bli att studera "högen" lite närmre. Ser bl a ett ansikte och revben som sticker ut. Undrar om den jycken var riktigt bra i magen?? Hihi, ja vi har alla olika knep för att komma ihåg vad som är viktigt ;-)

Monica sa...

Om man har en hel hoper med vovvar som man plockar upp efter kan man inte vara kräsmagad;-)
Nästan som en komihåglapp på dörren, smart;-)
Ha en bra dag;-)

cat sa...

Ja du den där första bilden fick mig att säga urk och blä!
Piss in a tube-bilderna är knasiga och roliga :)

Guldkryckan sa...

Fy fan...burr :(

Jo...toalett var det ja...vi skulle få en ny här idag, en snålspolande sak stod det på papperet vi fick härom dagen...så jag skurade av vår gamla trotjänare och idag kom de med den nya.
Vi fick ingen ny...denna vi hade var av det modernare slaget inmonterad för typ 10 år sedan :(

Och jag som hade skurat så fint..och dessutom hållt mig i två dagar för att kunna ha en kunglig invigning för vår nya "tron"...jag är besviken :(


Ha de bäst BP..! :)

Ama de casa sa...

Haha! Smart sätt för att inte glömma :-)

cat sa...

En alldeles äkta liten orkidé är det hos mig :)

Annemor sa...

Lurt, både å finne hundeskitt og "piss i en tub".
Hilsen mormor på klagemuren.

SoF sa...

Ja jag tror jag rörde ihop det med datumet för den andra (nya) fotoutmaningen.
Publicerade det igår och tog bort det igen eftersom jag var lite för tidigt ute.

Vi hade ju fördelen när vi tog över OO-utmaningen att den redan hade en grupp av följare, som vi kunde bygga vidare på.

Säkert lite segt att börja en ny utmaning helt från början - gissar på att det tar ett tag innan det sprider sig bland de fotoglada, och man får ihop ett bra deltagarantal.
Vi får se hur han lyckas.

Varma precis-hemkommen-från-promenaden-hälsningar! :)

Hörni sa...

Hahahaha! :D
Konstigt nog reagerade jag inte på bajsbilden. Kan bero på att jag jobbar i en bajsfabrik. ;)

Kicki sa...

Usch!

Benita sa...

Äcklig är din första bild. Jag hade en bild i mitt arkiv från Kinaresan som var ännu äckligare men jag vågade inte lägga upp den i bloggen.

Prevetet hade jag inte heller en aning om vad det var. Hos oss kallas dass för "tuppen".

Anonym sa...

Det är inte så himla kul med hundbajs i stan. Jag undrar alltid vad det är för idioter som låter hunden bajsa mitt på gångvägarna här och som inte tar rätt på.