lördag 21 april 2012

Ordlös Lördag: "Öga"


Flera ögon hittar ni här.

30 kommentarer:

BP sa...

Till denna ordlösa lördag plockar jag med glädje fram några ögon från Turkiet, närmare bestämt från strandpromenader i Marmaris. Här hittar man dessa vackra glasögon inlagda i beläggningen på vägen. Ursnyggt tycker jag!

”Tron på det onda ögat är en antik vidskepelse som man kan möta i många kulturer: länderna runt Medelhavet, Arabien, Turkiet, hela vägen till Indien. Huruvida det onda ögat existerar eller ej är en trosfråga, och att gräla om det tjänar inget till. Många turkar och greker är lika övertygade om dess existens som du inte är det. Källa: www.in2greece.com.”

Personligen har jag sedan igår kväll ett otroligt ont öga mot Blogger/Blogspot & Co. Att de vidareutvecklar sitt verktyg är helt okej, men att det är tekniker och inte användare som gör det är grymt dåligt.
Jag vill att mina inlägg är snygga och bilderna skrapa. Än så länge har jag inte lyckats med det. Ska vara ”social” hela dagen idag och har alltså ingen chans att tackla problemet. Så har överseende!

cat sa...

Nu är du väl skyddad mot det onda ögat:)
Jag köpte med mig ett armband som skydd, men glömmer oftast att ha det på mig.

juanna sa...

Håller med dig - ursnygg beläggning i vägen!!

Monica sa...

Härligt dagens mest personliga öga;-)snygg blå färg.
Ja kan du fatta varför dom ska förbättra för oss användare när det bara blir krångligare och sämre;-(
Onda ögat råkade jag ut för igår, Kajsa brakade ihop men hon fick medicin så nu är hon på fötter igen;-)
Ja du om någon känner väl igen hans öga;-)

Pumita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pumita sa...

Åh, min första tanke var Turkiet... för jag har ett litet ont öga här hemma. Jag fick veta att man inte skulle köpa det till sig själv (vilket jag inte har gjort) utan det ska man få av någon för att det ska ha önskat effekt. =) Har dock inte använt det mot blogger även om jag skulle vilja... känns att det är lönlöst att ödska kraft på det. :)

Ama de casa sa...

Verkligen ett läckert öga!

Hoppas ditt onda öga hjälper så det blir bättre på bloggen för dig...

Rantamor sa...

Ett sådant öga har jag nog också liggande någonstans, men va coolt att dom har gjutit in det i promenadvägen...
Tänk att dom får vara kvar där då så att ingen petar bort dom...

Hoppas att du har en bra social dag idag...
själv ska jag ställa mig vid spisen och steka lite stekpannebröd...
glömde köpa bröd igår nämligen och då hittade jag en jästbit som skrek på mig i kylen...

Tjingelingen...

Susanne sa...

Sv: Låten är kanon, man blir så himla glad. Kanske ska spelas i korridorerna så att folk slutar vara så himla gnälliga ;). En del hos oss klagar över allt, så himla trist.

Birgitte sa...

Et flot billede du har på ;-) God dag til dig .

Olga T sa...

Vilket snyggt öga!!

Vad är det Blogger ändrat? Vad har jag missat?

Della sa...

Oj vad mycket ögon du har skaffat, tänkte jag innan jag läste texten i första kommentaren.
Liksom många andra här har jag också ett sådant öga någonstans. Jag vände mig om där om nu ser jag det t o m.
Jag är inte heller med på vad Blogger har gjort för något styggt. Men jag vill gärna veta.

Jess sa...

Bra bild på "onda ögat skyddet!"
Jag har inte riktigt fattat vad blogger ändrat, men så är jag inte så smart när det gäller datorer... ;)

Fru Vallmo sa...

Åh vilken härlig bild! Jättefin och annorlunda tolkning!

SigridfraEnget sa...

Häftigt!

4U2 sa...

Fick ett hänge som föreställde det ögat i min ungdom, utomlands, av en pojkvän som åkte till sitt land och jag mitt så efter febril brevväxling sprack det för mig (jag vill ha kramar, gosa och det går inte brevledes). Träffade ny pojkvän som jag blev så kär i så han fick mitt "öga". Fyra år så sprack det förhållandet och ögat ... vette sjutton vad den tog vägen. Japp!

Tack förresten, gjorde som du sa och tryckte på snurrhjulet, få se hur länge det funkar för jag orkar inte försöka lära nytt igen och jag är en usel datorperson, urdålig helt enkelt. Blir det inte möjligt att "snurra till den gamla" igen då överger jag min blogg.

Kram

Anne-Marie / Grandmother sa...

Väldigt fin vägbeläggning. Jag har också köpt ett sådant öga och hängt upp det i den inglasade verandan.

Benita sa...

Vad häftigt med blåa ögon på strandpromenaden och bilden är hur snygg som helst. :)

Stare Ström sa...

Precis hemkommen från Turkiet så blir jag lite lyrisk! Klart att ögat skyddar! :-)

Marit Johansson sa...

Ja det där var ju jättesnyggt, jag skulle vilja ha någon sånt här på min gård, det vore kul att ha. Men det skulle väl frysa sönder här uppe hos mig!

Västgötskan sa...

Jättehäftigt!
Vi borde ta efter turkiet här. :-)

Freja sa...

Riktigt läckra ögon! Blir sugen på att rotera fram det öga jag fick i present av en kompis som rest till Turkiet tidigt 80-tal... Retrosmycke numer....

Bildgatan sa...

Wow, vad läckert och jag ser absolut inte något ont i det ögat.

Gillar också ljuset som faller ner över beläggningen, supersnyggt.

Skål ... det går lika bra med vitt.

Hoppas att du hade trevligt på tjejbrunchen.

Malla sa...

snyggt!
Marmaris har jag också besökt, för 3 år sen :)

Sv: hehe, det var mina "vanliga" trosor och ja,dom är låga :)

Pialotta sa...

Mycket vackert konstverk.. fantastiskt :) Tack för dina alltid så vänliga kommentarer.. jag orkar inte alltid skriva så mycket.. men är alltid lika nyfiken på vad du hittat på :)

Fröpåsen sa...

Fin bild, det är ett vackert konstverk!

Sister Moonshine sa...

Tack för dina flitiga kommentarer och det senaste fina tipset angående Carlings. Det ska jag kolla. Jag gissar att jag är mera för sånt än för peruk. Men man kan ju variera sig. Hälsa maken.

Mona sa...

Urläckra ögon! Jag är glad att jag inte har Blogger, däremot svär jag varje gång Blogger gjort någon ändring för då går det inte att kommenterna hos en massa bloggkompisar. Det brukar rätta till sig efter ett par veckor, men under tiden har mitt tålamod prövats lååångt över sin gräns.

Annemor sa...

Da er du godt beskyttet vil jeg tro.
Nydelig tolkning
Hilsen
http://www.starbear.no/mormor/2012/04/21/ordlos-lordag-3/

Erik Semlan sa...

Det var lustigt att placera ögon i själva strandpromenaden.
Känner igen det där "onda ögat".
Visst är det snyggt!
Perfekt bidrag, kul att se.