fredag 27 april 2012

Petunia: "Himmelsk"

Himmelska Tempura Rolls
För en gångs skull var det både soligt och varmt i Stockholm idag. Detta firade fem arbetskamrater och jag med en himmelsk lunch på East i form av Tempura Rolls som ni gärna får dregla över…
Ett gott skratt ska ni också få såklart. Hovmästaren frågade hur många personer ingick i de olika sällskap och om personerna ville sitta inne eller ute. När frågan ställdes till första kvinnan i vårt gäng kom svaret blixtsnabbat:

- Vi vill ha sex ute…
- Det ska vi nog kunna ordna i det fina solskenet, svarade den väldigt snygga hovmästaren.

Körsbärsblomning i Kungsträdgården
Efter lunch gick vi vidare till Kungsträdgården i centrala Stockholm och tittade på denna underbara prakt av körsbärsblommor. Måste säga att det var en helt fantastisk syn. Bilderna gör faktiskt verkligheten helt rättvisa. Att jag sedan fick med ett bi eller om det är en geting på första fotot ser jag bara som bonus. Himmelsk:-)
Utflykten tog lite drygt en timme och var – ja himmelsk helt enkelt

Fler bidrag till himmelsk hittar ni här.

25 kommentarer:

Freja sa...

Härliga bilder, körsbärsträden är magiska! Tror du ska hålla dig borta från mitt inlägg i dag, du riskerar få nervösa utslag över hela kroppen. Jag vill bara betona att melloinläggen på inget sätt visar min musiksmak, jag tittar på mello och ESC TROTS musiken, inte tack vare den...
Sv: Nä, inga scullcandylurar, jag lyssnar inte så ofta på musik, men jag har tittat på dem...

Olga T sa...

Oj,oj, blommar de redan? Har sett dem i flera inlägg idag men trodde inte att det var så dags nu. Dina bilder är verkligen himmelska och med tanke på din text kunde inlägget även passat till temat gemenskap....!

Pysselfarmor sa...

Visst är det makalöst vackert där under körsbärsträden och idag var det ju också strålande solsken.

Ett bi är det på din bild....

och fönsterbilden hos mig är från Torsgatan, Stockholm en delikatessbutik/matbutik av något slag.....

4U2 sa...

Tänk hur fascinerad man kan bli, jag har sett körsbärsträd blomma men bara några stycken tillsammans, Kungsträdgården lär vara en fantastisk upplevelse och dina foto är kanon - man vill in där! ;)
Sedan måste jag bara säga att du har väldigt liberala väninnor! ;)

Della sa...

Vår! :)

AnneKa sa...

Herlig bilder både mat og blomster, og en god historie !!!!

Unknown sa...

Vackert till tusen! Nu är det VÅR!!!!

SigridfraEnget sa...

Körsbärsblomningen är ju strålande!

Per sa...

jag brukar inte fästa mig så mycket vid vår och blomning och sånt. Men kombinationen kungsträdgården och körsbärsblommor får även mig på fall

Mona sa...

Hahaha, han fann sig bra hovmästaren. Bilderna på körsbärsblommorna är fantastiska!!! Jag är så avundsjuk på era träd i Kungsträdgården.

Laura sa...

beautiful...I especially enjoyed the last photo, the grid of branches, the sky peeking through and the gorgeous blossoms...a wonderful composition!

llhertz sa...

Haha snygg retur av hovmästaren där. Lite sol och värme och människor blir plötsligt gladgoa. Tempura är en läckerhet om de har fin smet i tunt lager. Men doppade i ris, kan det vara nåt??? Antagligen, ser väldigt gott ut på bild iaf :)
Jag måste säga att dina körsbärsblommor inklusive flygfä är helt suveräna! Vi snubblade inte över varandra idag för jag fuskade med gamla bilder för att klara temat ;)
Tack för alla vänlig ord! Det var intressant att höra om fördelarna med momochrome. Aldrig tänkt på det, aldrig använt monochrome tidigare om jag ska vara ärlig.
Uj blir en lååång kommentar idag. Ska sluta med att jag knappt slutat skrattade åt bilden i huvudet på dig och kompisen och byxprovningen!

Gillisbloggen sa...

Nydelige bilder både av mat og blomster.Ønsker deg en flott helg :=)

Laura sa...

so are you...thank you!

Monica sa...

Härligt nu är det vår igen;-))
Ha en trevlig helg;-)

Anonym sa...

Det är så vackert med körsbärsblom. På Twitter läste jag att någon skrivit: Avboka alla möten körsbärsträden har slagit ut.

Bildgatan sa...

Underbart vackert är det och jag såg några i full blom under gårdagen, men inte en sådan prakt som den i Kungsträdgården.

Maten var inte heller mindre vacker och ser efter god ut vilket är en fördel vid lunchtid. Hoppas att den snygge hovmästaren kunde fixa så att ni fick sex ute.

Idag lyser solen med några stänk av moln, men ganska klarblått är det.

Ha en bra lördag.

Marit Johansson sa...

Klart hon ville ha sex ute i det där fina vädret :)

Jag blir så sugen på att åka till Stockholm när jag ser alla som lägger upp de blommande träden i Kungsan, nog är dina foton himmelska helt klart!

anne sa...

Du....!

Tempura rolls och så Kungsan på det!!! Undrar om jag hinner kopiera dig nästa vecka? :)

Rose Garden Malevik sa...

woow...vilka bilder.....man nästan känner blomman.....
å missa nu inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Ama de casa sa...

Ja, din älsklingsfärg är väl rosa, va? ;-)

Susanne sa...

Åhhh så vackra bilder.

Hörni sa...

Otroligt vackra bilder! Det är verkligen helt magiskt i Kungsträdgården när det blommar. :D

Benita sa...

Härliga bilder på körsbärsträden och lunchen ser mycket god ut. :)

Laila sa...

Det är så ljuvligt när dom här träden blommor. Dels att titta på allt folk, som också njuter. Men dessa träd... ♥