fredag 20 april 2012

Tema Fredag: ”Avtryck”

Redan klockan 08:00 tog jag mitt första foto till temat ”Avtryck” i ihällande regn vid Roslagstull. Jag menar en sådan nummerskylt kan man roa sig med länge under de 12 minuter jag fick vänta på 73:ans buss. AGA är ju ett världsmärke! Sedan blev jag lite osäker och konsulterade min favo sajt synonymer.se som förklarade att ”avtryck” betyder

1. avbildning, märke, stämpel, spår. 2. omtryck, eftertryck; plagiat, kopia, avdrag, revider

Check! Bra att veta att man är på rätt spår.

Bild nummer 2 hittade jag bredvid Bankomaten på plan 2 i Täby Centrum ikväll. En avbildning av ett huvud i Synoptik butiken. Den killen har varit med på min blogg förr, men då bar han glasögen;-)

Till sist bild nummer 3, ett märke som sitter på en rulltrappa. Också det fotot är tagen i Täby Centrum. Här fick några stressade shoppare snällt vänta tills jag hade fotat färdigt. Vad gör man inte för alla dessa fyndiga fototeman;-) Fler avtryck hittar ni här.
PS. Mitt gamla blogspot interface "is gone for good". Grrrrrrr. Bilderna liksom inlägget ser förfärliga ut och jag har inte den blekaste vad jag ska göra åt saken. Fredagsnöje någon... Grrrrrrrrr. DS.

15 kommentarer:

Della sa...

Men tvåan där, är det en kille? Jag trodde det var en tjej.

Olga T sa...

Men jag vet inte ens vad interface är..? Så här kan du inte få ngn hjälp.

Du har jobbat för avtryck minsann. Kul att kolla vad ord betyder :)

Min favorit blir mittenbilden. Tycker han är cool.

Tack för dina underbara kommentare i allmänhet och idag i synnerhet!

Charlotta sa...

Om jag var bra på att göra designer skulle jag hjälpa dig med ditt interface, men tyvärr får jag slita för att få mina bloggar som jag vill och sedan glömmer jag bort hur man gjorde tills nästa gång jag vill ändra.
Dina intressanta funderingar kring temat gjorde i alla fall intryck på mig även om du inte är nöjd med hur de presenteras. Bra tolkat!

Freja sa...

Jag fick en mer brutal känsla av den första bilden, kanske för att jag och barnen pratade om lagen mot barnAGA när vi var i Frankrike...

LissenTo sa...

Gillar också mittbilden, den killen skulle kunna få bo hos mej :-)

Får bjuda dej på silverfika någongång :-)

Ha en fin helg.
Tänker cykla imorgon också, japp

Bildgatan sa...

Nummer 1 - Jag ser inga pixlar, men så är jag trött också eller så är det du som har fått fel på ögonen. =) eller din dator kanske.

AGA - är inte bara märket utan jag tänkte direkt att aga verkligen sätter djupa avtryck på den person som utsätt för sådant.

Dina övriga avtryck är som vanligt fyndiga, ja även det första.

Apropå vädret så står det som huvudartikel, åtminstone över hela första sidan idag, SMHI varnar för polska kaosvädret - Trafikverket: Lämna bilen hemma.

Nu är det tydligen på väg upp mot oss och du slipper det nog i morgon.

Nej nu måste jag lägga mig om det ska bli rätt siffror imorgon - Godnatt.

Benita sa...

Gillar din kille. ;)

Slut med solsken hos mig, snön har vräkt ner hela kvällen nu igen.

Pysselfarmor sa...

hmmm kanske har du fått ordning på interfacet för jag ser inget märkligt....men kanske blir jag litet nervös pga karl'n i tvåan - han har liksom en tuff attityd!!
;-))

Monica sa...

Här ser allt bra ut inga pixlar eller andra fulheter;-)
Åk rätt är något som 90% bryter emot lika bra att ta bort märket.
En riktig pussmun har han undrar om han använt botox din Adonis;-)
I dag regnar det inte i alla
fall;-))

Rantamor sa...

Fiffiga Beate och bra att du stoppade upp dom stressade människorna i rulletrappan.
Och varför i hela friden springer människorna i Stockholm när dom ska åka rulltrappan,
men blir ju omkullsprungenom man bara står rakt upp å ned...
du vet en lantis som jag ska ju inte vistas i stockholms rulltrappor,
men det vore kul var alldeles för länge sen nu...
Aga då tänkte jag på att agade barn ofta får ett hemskt avtryck i sina liv...

Tjing tjing...

Ama de casa sa...

Du är så fyndig i dina tolkningar :-)

Annemor sa...

Tydelige avtrykk i hverdagen.
Hilsen mormor på muren

SigridfraEnget sa...

Fint fotat!

Jah Hollis sa...

Sannerligen annorlunda tolkningar. Finns det ett problem med ungar som leker i rulltrappan?
Visst är mina arbetstider knepiga, men just denna fredag fick jag jobba en timme längre än vanligt eftersom jag jobbade åt en arbetskamrat som var hemma med sjukt barn (iofs bara en timme extra till 01.00, men i denna dag ingick också en timme och tjugo minuters restid i varje riktning :-P).

Sussie sa...

Det var en speciell tolkning
av dina bilder.
Och visst kan dom ge avtryck. :-)



http://pyssligasussie.blogspot.se/2012/04/sinneskatten-den-har-veckan-ar-det.html