fredag 6 april 2012

Tema fredag: ”Påskpyssel”

Ikea
Det är Rantamors och TantMarits ”fel” att jag pysslade med allt ni ser nedan idag, denna urtrista, urtråkiga, snöiga och kalla Långfredag. Jag gjorde nämligen något som jag inte gjort på minst ett år – jag åkte till Ikea. Där kan man fota LEDar, vilket var en himla tur då jag inte hittade något ”ballt”.Och om ni är intresserade så kan jag tala om för er att jag kom hem med
- två hallmattor (som är för små)
- ett resårlakan (som är för stor)
- två energilampor (som går sönder fortare än andra tillverkares varianter)
- en limegrön diskborste med sugpropp (som faktiskt "står" upp). Bra!
Allt detta för beskedliga 299 kronor. Helt godkänt tycker jag!

Barkarby Outlet
Granne med det blågula varuhuset i Barkarby väster om Stockholm ligger Outlet, där alla mina favo klädesmärken är representerade. Förutom dessa "mordvapen" hos Acne hittade jag ingenting. Då jag inte har för avsikt att mörda någon fick de vara kvar i butiken, men om jag vore mera lagd åt det kvinnliga hållet hade jag shoppat loss hos Odd Molly.Hemmavid
Då vi inte är pyssligt lagda men gillar hårdkokta ägg oavsett årstid så kan ni kolla in dessa två exemplar som ligger ”på tork” i diskstället.
Det är allt vad jag har pysslat med idag - eller ja, jag gjorde en sväng förbi Stinsen i Sollentuna också, där jag inte hittade någonting heller. Åsså köpte jag ett någonting-någonting kort till PCn till maken i Täby Centrum. Kortet ska bytas imorgon... Japp jag kasserade ungefär 20 kilo gamla pocketböcker också. Dessutom ska jag snart äta (färdigköpt) Janssons med maken och matsmältningen ska sättas igång med en bloggpromenad efter middagen. Med tanke på att jag inte gick upp förrän klockan 11:00 idag så måste jag säga att är det en ganska imponerande pyssellista. Eller vad tycker ni;-)

Flera bidrag till ” Påskpyssel” hittar ni här.

21 kommentarer:

4U2 sa...

Du har verkligen sportat idag och mer pyssel kan man väl inte hinna med? :)
De där skorna, en baggis när jag var yngre, sprang i de och dansade natten lång. Nu är det min ena dotter som köper liknande :)

sinneskatten sa...

Då kan du i lugn och ro ligga på rygg resten av dagen ...

Anitas Blogg - Malta sa...

Ikea ?? Shopping är definitivt inget man kan syssla med en långfredag på Malta. ALLT är stängt!! Inget som lockar heller för den delen. Trots 20 grader, sol OCH snöfritt har jag inte varit utanför ytterdörren !! Jo, lite. Har gjort en välbehövlig röjning ute på terrassen hemma, dvs STÄDAT!! Du verkar hunnit med en hel del under din dag och fina färggranna LEDar fick du på bild ;-) Dina inköp var ju trots allt inte så dyra. Bara diskborsten är väl värd sitt pris ;-) Är inte det minsta pyssligt lagd men kan nog också koka ägg ;-) Men det ska jag inte göra. Nu ska jag ta ett glas vin fast jag inte får, sträcka ut mig i soffan, filosofera och njuta av att det är rent. Glad fortsatt Långfredag Beate !! Än är den inte slut :-)

4U2 sa...

sv: ja du, jag hittade på texten efter de prydnader jag hade hemma. Tänkte först ett annat slut men det var för makabert ha,ha,ha!

Freja sa...

Då är nog inte jag särskilt kvinnlig heller för Odd Molly lockar mig inte alls! Däremot kunde jag tänkt mig skorna, i annan färg! Och inte ett ägg kokas det här...
Sv: På tisdag drar vi till Disneyland!

Susanne sa...

Ojjj, va du har hunnit med. Jag gick upp samma tid och har inte hunnit med så mycket. Gillar Acne-pumpsen =)
Sv: Får ta korta steg så går det, mycket snyggare än kollegornas birkenstock ;)

Monica sa...

Full rulle dygnets vakna timmar jag är imponerad;-)))
Det blir inte så mycket pyssel eller påskmat här heller nu för tiden.
Dom där skorna nä vill inte ligga ett halvår i gipsvagga på DS.
Ha en skön kväll;-)

Marit Johansson sa...

Ja du har verkligen hunnit med mycket idag. Själv har grillat korv och åkt skidor efter skoterspåren på sjön, ha en härlig påsk du också!

Olga T sa...

Oj vad du hunnit med mycket! Gillar speciellt bilden på LED-ljusen. Blir så speciellt på foto. Så ler jag också åt ditt och makens ägg :))
Glad PÅsk

Benita sa...

Du har pysslat en hel del idag du. Så där skyhöga klackar skulle inte jag klara av att gå med.

Chokladägg är de enda äggen jag hittade i butiken då jag handlade påskmaten. Alla vanliga hönsägg var slut pga äggbrist.
Jag funderar faktiskt på att åka in till grannstaden i morgon då dom har 20% rabatt på Odd Molly hela dagen.

Jane sa...

Lagom höga skor skulle vara toppen, då kanske man skulle nå upp till både det ena och det andra ...
Här har solen strålat från en klarblå himmel hela dagen, hoppas det blir lika fint i morr´n så vi får många besökare till utställningen :)

Pialotta sa...

Ja verkligen.. så mycket du hunnit med idag .. Pyssla gjorde jag så det räckte innan datorn kom in i huset här, inte alla smycket längre.. det blir mest med foton och så tar jag tag i stickorna ibland.. som nu just stickat färdigt en tröja med luva till Wilmer .. jag vet att hans mamma blir så glad åt hemstickat :)

Ikea, där kan man verkligen "fynda" .. aåropå diskborste med sugpropp så har jag oxså det.. fanns på Maxi här oxså .. klart jag köpte en illgrön ;)
Idag skitväder.. så himla kallt o blåsigt.. igår en riktig solskens o naturdag för mig ..
Ha de gott o egga nu upp dig ordentligt i Påskahelgen.. eller kanske inte.. du avgör, men ägg är fint de ;)

Bildgatan sa...

Du har ju hunnit massor. Själv brukar jag springa på i Ikea här i Haparanda lite då och då när jag har långtråkigt oftast utan att behöva stå i kassan. Men nu påminner du mig att jag behöver de där nya diskborstarna både den limegröna och den röda behöver bytas ut. Om något håller bra hos Ikea så är det just diskborstarna.

Ja det är riktiga mördarskor och skulle aldrig aldrig ... men när jag var ung var det en helt annan sak, fast de var aldrig så där höga. Det roliga är att titta på tjejer med sådan på fötterna, inte många som kan gå i dem och alla har de sin egen stil.

Ägg går åt här men det gör det oftast. Allt går som in i varandra, ingen skillnad på de stora helgerna och vardagen. =)

Du som fotar mat måste ju hänga på det nya temat -Ordlös lördag. Själv bjuder jag på en riktigt delikat påskbuffé. =) Måste ju också spä på fördomarna.

Önskar dig nu en fortsatt skön och härlig påsk (i alla fall ledighet). Mitt nät är fortfarande trögt men hinner med lite innan det är dags för dagens utevistelse. Svåger och svägerska kommer förbi och vi tar nog en promenad runt öarna ute på havet.

Bildgatan sa...

Äggen hade ju varit en perfekt bild -säger ju allt.

anne sa...

Kassera böcker låter som ett bra påskpyssel.

llh sa...

Oj det är kul att läsa ditt inlägg! Note to self inte missa läsa BP. Imponerande massa pysselaktivitet du kommer upp med. Fastnar för borsten med sugpropp eftersom jag just träffat en sådan goding hos sonen.
Nu väljer vi film ur arkivet så jag ska sluta kommentera och delta ;)

Önskar dig en fortsatt glad god påskhelg!

Pumita sa...

Vilka hemska dojor! Som mordvapen kanske de är perfekt men att gå i... No way!

Anonym sa...

Hahahaha, FÖRLÅT att jag lurar ut dig på dumma saker!
problemet med "sällanshoppare" (som du) är just att du saknar träning, skall man göra riktigt BRA fynd på IKEA eller i Ullared för den delen, så måste man ligga i, ja, vad trodde du, att man blir en duglig shoppare bara sådär, eller???
Höhöhö, nä du, du får allt åka till IKEA lite oftare så att du känner igen ett fynd när du ser det, ett lagom stort lakan när du ser det och lagom stora hallmattor när du ser DET!
Seså, "upp på hästen igen", ut och övningsshoppa med dig!

Jah Hollis sa...

Det var väl påskpyssel som heter duga det. Ikea har ju ett relativt nytt och gigantiskt varuhus här i Malmö (såg på deras hemsida att varuhuschefen heter Gordon, Blixt Gordon?) men det blir allt längre mellan besöken hos dem. Men jag kan tänka mig att många åker dit i påsk, precis som många åker på konstrunda i Skåne.

Ama de casa sa...

Stinsen... Jag bodde fem minuters promenad från Stinsen förut. När vi flyttade till huset var det en mercedesaffär där. Snacka om att man hade större nytta av det när dom byggde om till shoppingcentrum. Har aldrig köpt en mercedes i hela mitt liv ;-)

Hörni sa...

Åh, Ikea, vad roligt. :) Men skorna.. nej fy tusan, de är inget för mig heller. Jag hade en Odd Molly-period ett tag, men jag handlade ingenting, och nu har perioden gått över. :D