fredag 13 april 2012

Tema Fredag: ”Vägval”

Efter en deppig, grå, regnig, kallt och blåsig vecka med ingen ”excitement” alls hände det plötsligt och helt oväntat någonting idag som passar alldeles förträffligt in på fredagstemat ”Vägval”.Här ser ni mitt tänkta bidrag till temat, tagit från 9:e våningen på mitt jobb – Norra Stationsområdet i Stockholm klockan 09:00 imorse. Många vägar att välja bland, men lägg särskilt märke till jordhögen och den gula hjullastaren.
Strax före lunch hände det här: Lastbilens flak fullastad med lera tippade över på den slippriga lerhögen. Föraren valde uppenbarligen helt fel väg för att dumpa sin last.
En timme senare anlände bärgningsbilen. Kollegan X och jag följde händelserna från första parkett som ni ser. Och vi är ju experter på hög nivå – i dubbel bemärkelse här. Vi ansåg att den mest logiska lösningen för att få lastbilen på rätt ”köl” igen borde väl vara att använda hjullastarens skopa.
Ytterligare en halv timme senare kunde vi nöjt konstatera: Vad var det vi sa!
Bild 1 är tagen av mig, resterande foton tog kollegan med företagets värstingkamera.

Fler bidrag till temat ”Vägval” hittar ni här.

25 kommentarer:

4U2 sa...

Vilken tur att ingen skadade sig men nog var det klantigt (jag som icke ägare av körkort kan alla, nåja de flesta, trafikregler *ler*)! Tur vi har dig med dina kollegor som kan visa oss vad som sker i situationer som dessa. ;) Smarta är ni dessutom!

sv: nope, jag trodde att ordlöstemat var borta helt.

Anonym sa...

Det verkar i alla fall vara mer action hos dig.

Charlotta sa...

ooops, smidigt med en lastmaskin som kan tippa tillbaka den dock. :D

anne sa...

Åh! Värsta spänningsutspelningen från första parkett! det där hade jag också följt med största intresse!

llhertz sa...

Shit happens. Du och kollegan är väl inte storfavoriter hos chauffören och gänget när ni lyckades fånga missen. Men roliga bilder blev det och träffande illustration till att alla vägval inte är klockrent rätta.

Pumita sa...

Du är i händelsernas centrum, som alltid. Funderat på att bli journalist? ;)

Olga T sa...

"Är det Konst eller konstigt" hörde jag just bredvid mej i soffan. Varför kom den kommentaren? Jo för att jag skrattade högt. Tack!!!

Pysselfarmor sa...

Men BP du har då en förmåga att fånga det mest oväntade till teman.....jag tror att du mutade chauffören ;-))

annette sa...

Wow, det här var ju verkligen ngt alldeles extra att få se, tänk att få sitta på första parkett och både får se och indirekt tala om hur dom skall lösa problemet;-))

Suveräna bilder!

Ullis sa...

Härligt inlägg. :) Tack för att du delade med dig. :)

KulTur i Natur - Tony sa...

Snyggt inlägg, hälsa kollegan.

Skaparglädje sa...

Men oj...rena actionfilmen.

SigridfraEnget sa...

Häftigt!!

Hörni sa...

Vilket drama, vilken tur att ni har bra kameror på jobbet! Imorgon åker vi förresten förbi ditt jobb igen, precis som vi gör varje gång vi ska till mina föräldrar. Jag tänker på dig varje gång. :)

Della sa...

Men vilken perfekt plats du hade att följa detta drama på!

Guldkryckan sa...

Svar: haha...ja jävvlar...då hittar du till centralstotioen i Japan iallafall :))
Grymt ju....

När serien gick på tv första gången gick ju varenda unge omkring o snackade Japanska..jo...fan...man kanske skulle lära sig?

Angående bilderna...ja...har ju vält en del grejer i mitt liv på arbetsplatser...stagat upp så att det inte ska bli värre ibland....ibland måste man ju tänka efter lite innan man far in på en väg...men det är väl som med livet...man vet inte alltid att man valt fel...förrän det är försent..!

Trevlig Lördag på dig :)

Monica sa...

Vilket flyt du har att begåvningsreserven välter lastbilen framför era ögon, han kanske sms:ade.
Riktigt bra bildsvit;-)
I dag är vi helt insnöade hade varit bra om dom varnat för det;-(
Ha det;-)

cat sa...

Inte illa att kunna följa dramatik med tunga fordon utanför och nedanför. Jag skulle också vilja ha en värstingkamera för det var riktigt bra bilder det!

LissenTo sa...

Du ni kan verkligen hänga med på vad som händer utanför och koll på vädret :-)

Igår sken solen, strålade. idag en vanlig dag, lite halvgrå, jämnar ut sig liksom.

Javisst var det fint med klockan.

Ha en skön lördag. // Lissen

Ama de casa sa...

Ajdå... Men spännande för er :-)

(Precis i närheten där har jag också jobbat några år, på Hälsingegatan :-) )

Anonym sa...

Undrar om de har timlön. Passande bildet till temat.

Jah Hollis sa...

Ja, ett typiskt exempel på vikten av rätt vägval. Samt vikten av att ha något intressant att göra på jobbet så inte annat lockar. :-)
Sedan undrar jag: Vad är det för en hög byggnad i mitten längst bak på den fösta bilden?

Jah Hollis sa...

... första... heter det väl.

Mona sa...

Ja, när det inte är värre än så här kan det vara kul med lite action från vardagslivet. Mindre kul var det igår när jag fick veta att en kvinnlig cyklist omkommit mindre än en halvtimme efter att jag passerat platsen.

Bildgatan sa...

Häftigt (med det tyckte nog inte chauffören) vad kul med en sådan utsikt och att få följa ett riktigt hett stoff. =) Tur att det gick bra och jag förstår din mening med experter på hög nivå - i dubbelbemärkelse. =)