tisdag 10 april 2012

Tisdagstema: ”Skuggor”

Det var ju tur att jag passade på och lekte skuggor med mig själv i lördags. Idag var det nämligen inte läge för det i stor-Stockholm. Grått, blåsigt och regnigt väder skapar liksom inga skuggor kan jag berätta. Alltså fick jag pusha på mina två små grå för att skaka fram lite kreativitet. Lyckades ganska så bra med det om jag får säga så själv.
Ni som har följt min blogg ett tag vet ju att jag älskar fotboll. När jag gick förbi den här plastbollen kunde jag bara konstatera att den var en skugga av sitt forna jag.
Ett tiotal meter bort hittade jag ytterligare en bit fotboll som var en ännu större skugga av sitt forna jag.
Voilà – två skuggor till Tisdagstemat – check!

Fler skuggor hittar ni här.

26 kommentarer:

Jane sa...

Ha ha, du har verkligen en förmåga att hitta grejer som passar till temat ... vad det än är :))
Jag har nu suttit och plockat bort bilder från 2009 så att jag får plats med några nya tills jag kommit på hur jag ska göra. En del bilder är onödigt stora, de får i alla fall bara en storlek på bloggen ... annars får jag väl starta en ny blogg.

Ama de casa sa...

Ja, vem är väl inte en skugga av sitt forna jag? ;-)

Charlotta sa...

Haha, ja de har nog inte varit på solsidan på ett tag. :D

Benita sa...

Mycket passande tolkning till temat skuggor av en fotbollstjej som du :)

Sussi sa...

Ja det var verkligen bollar som sett sina bästa dagar ;)

Ha en härlig tisdagskväll

cat sa...

Det var inte mycket kvar av de stackars bollarna. Bra BP-tolkning som vanligt.

Monica sa...

Ja du jag är också en skugga av mitt forna jag, skulle med andra ord platsa här.
Kul lösning på temat;-)))
Ha en bra kväll;-)

Rantamor sa...

Jag tror att alla fototeman är som gjorda för dig, du hittar alltid så bra fotoämnen...
men så ger du ju dig ut på jakt också....
har inte fotat något tema idag, har försökt att hålla mig till att kommentera eftersom jag har varit dålig på det ett tag.

Här har det snöat hela dagen...känns som att långfredagen kom i repris...
mörk, lång och eländig..
Hoppas vädret är bättre hos dig.

Tjingelingen.

Anitas Blogg - Malta sa...

Undrade just vad du skulle hitta på med tanken på de fyndiga skuggorna du presterade i fototrissen. Här lyckade du ju alldeles utmärkt. Vet att vi är motsatser. Bollar är inte riktigt min grej men det är dina bilder och tolkningar. Hur i hela friden lyckade du springa på dessa? Ligger de bara där och väntar på att Beate ska passera med sin kamera ;-) Plastbollen "En skugga av sitt forna jag". Superduper smart !

Mallan sa...

Men så smart! :-)

Shannara sa...

Alla sätt är bra... =)

Sv: Tyvärr blir det inget 08-besök. =( Nu ligger S och hennes familj med tummy bugs. TYVÄRR!

N såg fram emot att få träffa en nätkompis, på andra sidan stockholm, var det nu månde vara... På andra sidan från Tumba... hmmm... Ja vad vet jag!

Nu ska jag ta itu med kvällens blogginlägg och sen blir det natten minsann!

4U2 sa...

Om jag ändå vore en skugga (de brukar vara smalare ...eller?) ;)
Fyndigt av dig, jätte bra tolkat. Hade också svårt den här gången, lite GO saknas mig :( Men, på något sätt skall det väl vända så under tiden njuter jag som här hos dig! :)

Hörni sa...

Ama snodde min kommentar, så nu har jag inget fyndigt att säga. Men kul tolkning av skugga var det ju. :)

Bildgatan sa...

Ja din tankekreativitet är det inget fel på och din tolkning av skuggor tycker jag är super.

Själv sitter jaq med stor paltkoma och orkar knappt slå ner tangenterna.

Apropå din kommentar så har jag inte läst just men håller på och trilskas (inte jag som trilskas) med en handläggare på en myndighet och lovar att det inte är enkelt. Inte för egen del utan för en kund. Blev nästan avkoppling att vara på det externa jobbet underveckan, men egentligen känns det som att jag inte har tid att jobba just nu - inte externt. Myndigheter är ena riktiga energitjuvar ... och sedan palt på det. Gissa hur jag känner mig, men nu när det 'r två norrlandslag i hockeyfinalen så är det legitimt att bara halvligga i soffan framför TV:n - och det lag jag hejar på håller på att utklassa det lag sambon hejar på, så livet kan ändå vara ganska skönt och tillfredsställande.

anne sa...

F-n vad du tänker bra! :)

Pysselfarmor sa...

Du måste ha värsta "hundnäsan" för att snoka reda på märkligheter....du som är gammal fotbollsproffs (!) gillar väl inte formen på bollen :-))

jaha nu kan jag säga att det var vackrare väder där i norr när vi åkte i morse och vi hann bara femton mil så regnadet det och så har det regnat ända till Tumba...inte en endast ljusglimt någonstans på himlen idag i halva Sverige (?) ....ja ja i sådär 70 mil i varje fall.
nu ska jag sussa kudden...i morgon börjar allvaret! Känns inte alls kul att höra klockan skrälla till i morgon klockan 6..fy!!!

Peranders sa...

Spelar du fotboll själv nuförtiden eller nöjer du dig med publikplats? För övrigt har mitt tisdagstema handlat om huvudvärk.

Marit Johansson sa...

Jag håller med dig, du lyckades superbra, du är väldigt kreativ!
Jepp du har helt rätt, i Arjeplog är biltestindustrin stor, för 12 år sen när jag bodde här uppe jobbade jag på ett biltestföretag, började som testförare, det var ett jätteroligt jobb och jag saknar det än idag...

Marit Johansson sa...

PS. När jag först såg dina bilder så tänkte jag "Men det är ju ingen skugga med på dom bilderna..." haha.. så tråkig och enkelspårig är jag!!

Malla sa...

du fixar ta mig tusan alla teman!

Kicki sa...

Nämen det var en oväntad tolkning...eller inte!:)

Marie sa...

,,,, hahaha, jasså det var du som stod där igår med huva och kapuschong när jag gick till bussen! Jag misstänkte men vågade inte glo så där pinsamt du vet, för att få veta. Tänkte jag kunde hitta svaret här,,,,,,,
Kram, Marie

Stare Ström sa...

Ha, ha! Ja, vem är inte en skugga av sig själv i dessa dagar! Vilken rolig lösning!

Olga T sa...

Ha, ha! Ja den tolkningen kunde man så klart göra!
Hammarby vann också! Grattis! Tänk att sonen åkte Sthlm tur och retur den dagen för att se matchen....

LissenTo sa...

Sitter här och kluckar och fnisssar lite engelskt tyst.

:-)

Mona sa...

Detta är den klart smartaste tolkningen i denna rundan!