torsdag 12 april 2012

Torsdagstema: ”I like”

Det var inte mycket jag gillade denna gråtrista och regniga torsdag kan jag säga. Att fota tre bilder till dagens inlägg var tämligen lätt. Däremot fick mina två små grå jobba hårt för att få ihop en text. Undrar om ni är nöjda med resultatet av min (ofrivilliga) tankeverksamhet.

Påskägg
Igår kom chefen Håkan hem från sin semester i Madrid. På hans kontorsstol väntade det här. Det var igår det. Idag fanns inte så mycket kvar kan jag säga. Generös som han är erbjöd han mig ”en näve”, som jag tackade gladeligen nej till. Ska hålla chefen på gott humör. Snart dags för lönesamtal ni vet;-) Allt godispapper var prydligt samlat på hans skrivbord…

Kollegorna
Kollegorna och redaktörerna Anders och Per är bara så bäst. Att jobba med dessa killar är en absolut dröm. Text och fantastiskt bildmaterial är en fröjd att layouta och dregla över hela dagen (jag behöver liksom ingen godis;-)). Deras sektion i facktidningen blir en höjdare!

Nu kom jag visserligen av mig lite, då bilderna jag lägger upp inte har det minsta med texten att göra.
Bild 1 visar Östra Station klockan 17:45 idag. Trots att jag avskyr rosa måste jag säga att DNs reklam piffade upp åtminstone en av vagnarna på den slitna Roslagsbanan.
Bild 2 föreställer ett ”fynd” i den lokala blomsterbutiken. Japp, det gäller att hålla för ögonen ibland, även på den här bloggen med tanke på gårdagens inlägg;-)
Bild 3 är en tom kartong utanför Systembolaget i Täby Centrum. Har sällan hittat ett så himla attraktivt namn för ett vin. Tack och lov att det är fredag imorgon – ska absolut följa vinets namn om man säger så;-)

Fler bidrag till ”I like” hittar ni här.

24 kommentarer:

Susanne sa...

Kommer grodorna från Fröken Tvärsemot? Måste ha!!!!

Anitas Blogg - Malta sa...

Lite förvirrad av din inledande text blev jag då jag absolut inte kunde koppla samman den med dina bilder. Men det är en konst och inte konstig att slutligen få ihop det till en helhet såsom du gör ;-) Att du avskyr rosa har jag förstått men det är inte fult i vissa sammanhang. Det visar du tydligt i din första bild. Läckert fynd hos blomsterhandlarn. Liknar min pose igår innan middag då jag kikade på ditt inlägg. Riesling - Relax ja tack :-) Think I Like !

Pumita sa...

Visst piggar DN upp men vänta bara tills du får se den rosa eller den neongröna tunnelbanevagnen! De är superläckra. Höll på att tappa hakan... och jag som inte ens gillar rosa! =)

Pumita sa...

Dina grodor är supergulliga, både i ord och bild. ;)

Hörni sa...

Oj, nu har jag sett dig gilla rosa ett PAR gånger! Snart kanske du erkänner att det är din favoritfärg. ;D
Härligt att du har det så bra på jobbet.

Hörni sa...

Sv: Vi har haft en Hönan Agda på köksbordet hela påsken. Lilla Mu tyckte det var jättekul att den hette lika som valpen. ;D

Linnéa sa...

Väldigt snygga bilder! T-banan, oj en sån skärpa, grodorna förstås o relaxen. Alla kreativa människor börjar ju med t.ex lite var som helst, sen plockar de ihop till en helhet. Lyckat!

4U2 sa...

Äsch, man är vid det här laget så van vid dig och ditt att man inte reagerar ... skojar! :)
Måste hålla med dig att DN vagnen piggade upp även mig som din lojala läsare, ibland borde jag göra som grodorna (men nej då, nyfiken som jag är måste jag se allt! *ler*), tyvärr vågar jag inte blanda vin (alkohol) med alla piller jag tar men önskar dig en trevlig kväll i morgon med den sorten du visar!
Nu menar jag inte att jag inte TITTAR in här i morgon, no way! Ha,ha,ha!

LissenTo sa...

Även med färger kan det bli fint på oväntat sätt.

Solen kon hit idag, sköööööönt

Mona sa...

Den rosa färgen livar definitivt upp. Grodorna är häftiga, kanske är dom på "blind date"? En flaska eller två av det där vinet skulle jag inte ha nåt emot.

Marit Johansson sa...

Den där tunnelbanevagnen piggar verkligen upp, mycket snyggt och jag gillar ju rosa dessutom :)
Grodorna lajkar jag också, brukar ha svårt för prydnadssaker utomhus men dom där skulle gärna få stå någonstans på gården!
Så härligt att du verkligen älskar ditt jobb så mycket, skulle vara roligt att se något du gjort någon gång, jag får väl köpa betongboken!

Rantamor sa...

Sitter här i natten och ler åt din kommentar hos mig, jo vi är två strävsamma ekorrar, även om jag har börjat lessna och gör mig av med det mesta sen vi flyttade.
Men dessa kärleksbrev är ju flera kilo brev...
vi drog som några ur högen och skrattade gott...
och vi kom överrensom att vår kärlek behöver inte dessa brev, vi har så mycket minnen ändå,
och det vi inte minns har tiden hjälp oss med.
Och att vi stack till Sverige 74 räddade nog hela alltet kan jag säga, annars hade svärmor "ätit" mig ur boet.....
Näe man ska inte älta det gamla utan släppa och gå vidare framåt, och bli varse att vi har mindre och mindre på tumstocken, men att vi ändå har otroligt mycket kvar.
Ålderdomen, säger många , är inget att vela ha...ja inte hade jag då tusan velat dö ung inte !!!

Oj ja just d ja det är ju inte ett kåseri jag ska skriva utan en kommmentar (med tre m) till Beate....
Jo summa sumaron det blir en kärleksbrasa i sommar, vi planerar en fest på två med en bib på stranden utanför bobilen...
bli som en begravning av våra minnen,,,men inte ev kärleken, den göder vi varje dag...hahahaha

Nu till kommentaren,
rosa kan ju i mycket små doser och då gärna på en liten tjej vara lagligt...inte i mummelbyxor på en 50 taggare...då man ibland kan se läpparna röra sig men man hör inget....tackålov.

Små grodor, små grodor är lustiga att se ...
ej öron ej öron å svansar hava de...
och nu vill dom plötsligt inte ens ha ögon...
men det är ju en kunglig groda som skäms....att just vara det.Skulle jag me...

Och vinförpackning var storleksmässigt i min smak....för visst gör dom tillåmed bib:arna för små ibland...
på söndag får man dra ut hela lungan och då fräser det bara till en gång....***skratt***

Nu ska jag sluta skriva annars fyller jag hela din kommruta inte mycket kvar ser jag...
Ha en underbar fredag med din långe kärlek....skriv ett kärleksbrev vetja.

Tjing tjing och sol imorron...visst vi vill ha...

Ama de casa sa...

Oj vad jag kliade mig i huvudet för att få ihop den övre texten till bilderna. Jag ska nog inte vara uppe så här tidigt ;-)

Kicki sa...

Kul med glada tåg!:)
Nu måste jag kolla in dit förra inlägg!

Della sa...

Men där hittade du ju en del i alla fall! Jag satt instängt i en fönsterlös lokal med dålig luft hela dagen. Det blev inget "I like" av det inte.

Malla sa...

ohoo jag gillar också DNs reklam ;)
Och ja, ikväll blir det nog ett glas vin. Eller 2.

Ama de casa sa...

sv: Våra smultronställen i Spanien hittar vi via google maps och booking.com :-)

Monica sa...

Roslagsbanan är tråkig nu för tiden, ska åka in med dom gamla vagnarna i sommar dom håller en helt annan klass utseendemässigt.
Vilka söta grodor = vill ha;-)))
Någon har varit törstig verkar det som;-)
Har redan 3 utmaningar på torsdagarna och följer den OO:s strikta regler är det inget för mej som du kanske förstår.
Ha en skön fredag;-)

cat sa...

Det vinrådet ska jag också följa helt klart!
Önskar att jag hade samma inställning till godis som du. Tyvärr är jag en sockerslav och sitter hårt fast i godisträsket.

Ha en härlig fredag :)

Jane sa...

Igår fick vädret mig att le när jag vaknade. Idag är det inte så :( En veckas ledighet med två soldagar, det kunde ju ha varit bättre!
Inte köper jag DN för att jag ser ett rosa tåg! Ge mig tidningen gratis eller gör kulturbilagan större (utan reklam)så...
Våra medarbetarsamtal börjar nu också, bäst att hålla sig väl med chefen ;) Vi ska slå ihop klasser och dela på en inför hösten så det kommer ta "hus i helsike" så fort det kommer ut. Så blir det när man är en liten enhet och man varken får mer pengar eller personal. Det förtjänar en extra lönehöjning, eller hur?!

SoF sa...

Tack Beate!
För att du förklarade betydelsen av den nya fotoutmaningens namn. Visste inte vad det betydde.

Om en stund skall tPix o jag iväg och tapetsera hos en av sönerna.
Kul! :)
(ett litet lagom projekt i form av en sovalkovsvägg)

Önskar dig en skön helg i hufvudstadstrakten!

Sussi sa...

Åhh vilka söta grodor! Skulle pryda mina rabatter fin fint. Om man nu skulle se dom för allt ogräs ;)

Benita sa...

Jag har alltid haft blått som favoritfärg, men på den senaste tiden har jag börjat tycka lite om rosa också.

Kanske de blyga grodorna blir till prinsar om man dricker relax-vin! ;)

Olga T sa...

Tågen är riktigt fina och här passar faktiskt det rosa även i mitt tycke. Hade aldrig gissat på att det var en vinbox!