torsdag 20 december 2012

Det känns som fredag – undrar vad det kan bero på;-)


Knäck
När man kommer till jobbet och ser den här saken blir man glad. Det blev jag i alla fall, då jag såg kollegan X:s knäck! Själv var han inte alls nöjd med knäcket, men jag kan berätta att alla mina tandfyllningar sitter kvar och att knäcket med den söta marshmallow kaminen smakade alldeles utmärkt. Ni får gärna ignorera mitt skitiga tangentbord!


Millesgårdens Lanthandel, Lidingö
Kollegan X bjöd sitt ”tidningsmakargäng” till Millesgårdens Lanthandel och Café på lunch idag. Lanthandeln bjuder på allt från potatis och clementiner till ankleverkorv och oxfilé. Bjuder och bjuder förresten – om man skulle får för sig att servera oxfilé på nyårsafton så får man punga ut med 698 kronor/kilot. Åt andra sidan bor de inga fattiga i de vackra och pampiga villorna på ön – så det är okej;-)

Lunchcaféet
Som ni ser på bilden var det en fröjd att titta på deras varor i disken. Dregel, dregel säger jag bara. Å vilken färgprakt! Nu åt vi dagens (lyx-) lunch i stället som var enastående den också. På bilderna ser ni frikassé på lax och kummel med saffran, örter och vintergrönsaker samt min krämiga sellerisoppa med ekologisk kyckling och curryolja. Kollegan X tog Kryddig oxgryta med rökt chili, kummin och pilaffris, men den rätten var inte helt så fotogenique om man säger så.

Som ni ser har det inte gått någon större nöd på mig idag, speciellt då det även var julklappsutdelning på mitt jobb idag. Inte att undra på att jag har haft fredagskänslor hela denna torsdag.


14 kommentarer:

Olga T sa...

Mmmm vilka bilder du frestar med! Julklappsutdelning på jobbet låter trevligt! Tycker också det känns som fredag idag.

SoF sa...

Dregel, dregel...!!!

Det där stället skulle jag gärna besöka och äta lyxlunch på.

Herregud så fint och gott allting ser ut.

Varma kvällshälsningar!

Marit Johansson sa...

Men gud vilken läcker matdisk.. Jag blir hungrig när jag ser dina bilder!

Hörni sa...

Åhhh ännu mera mat, det ser underbart ut!
Jag brukar också göra misslyckad knäck som alla andra gillar, men i år lyckades jag vid första försöket. :D

Malla sa...

men jädrans. nu blev jag hungrig.

Susanne sa...

Smarrigt

cat sa...

Snålvattnet rinner i munnen när jag ser dina bilder! Ja inte den på tangentbordet då, men eh..... ;)

Tänkte att jag borde ha en mer seriös julhälsning på bloggen.

Åker till Rom mellan jul och nyår och hoppas ha lite trevliga bilder till bloggen då.

God jul!

Della sa...

Och du fortsätter att sprida julglädje med dina vackra färger. Konstigt, jag har legat en dag för hela veckan. Det borde betyda att det är lördag för mig idag och att jorden inte gick under! :)

Monica sa...

Ser gott ut men lite för mycket lyx för vår plånbok, blir eget julbord vilket duger det med.
Knäck är bara så gott;-)
Ha en bra dag;-)

Jane sa...

Mums, vad det ser gott ut! Själv avnjöt jag skolans julbord igår innan det var dags att ta jullov ... inte riktigt samma klass på mat :/
I morse, när jag förväntade mig antingen jordens undergång eller en riktig sovmorgon, väcktes jag av hunden som antagligen trodde att jag försovit mig ... just då kändes det som jordens undergång! Det var nog ganska bra ändå för nu kommer jag iväg lite tidigare för att handla julmaten och slipper den värsta trängseln :) Oxfilé lär det dock inte bli ;)

Ama de casa sa...

Haha! Det första jag såg var ditt skitiga tangentbord :-) (Fast hela min dator skulle behöva en ordentlig städning - tur det är mörkaste dagen på året idag. Om jorden inte går under innan jag vaknar imorgon så ska jag nog ge den en duvning då ;-)

Benita sa...

Mmm vad det ser gott ut!
Länge sedan jag ätit knäck.

Anders W sa...

Jag förstår dig. Hade också nöjet att få vara på ett vintervackert Lidingö denna vecka. Och maten var kanon. Även om det inte var samma kock som du hade (tror jag inte i alla fall). Grissida som varit 12 timmar i ugnen plus en massa gott till. Kul också att skumpa runt på Lidingöbanan.

Unknown sa...

Kreativt och kul, nu när det snart är jul...
Ha en skön helg!
/SA