måndag 18 februari 2013

En ”tasty” måndagsblandning


Till en början med vill jag tacka alla er därute i bloggosfären för era kommentarer till gårdagens inlägg. Helt otroligt faktiskt och jag blev väldigt glad kan jag berätta:-) En av kommentarerna kom från danska Mariane som uppenbarligen saknar mina bidrag till sina utmaningar;-) Sedan årsskiftet ligger jag ju lite lågt med deltagandet i olika fototeman av den enkla anledningen att jag vill utmana mina två små grå med att tänka själv och inte sätta mig vid ett dukat bord där temat är serverat.



Tasty
Men när Mariane nämnde sin senaste utmaning – idag heter den ”tasty” och ska illustrera innehållet i våra kylskåp - kunde jag inte stå emot. Har ju visat vårt kylskåp en gång förut och det var lika ostylat då som det är nu. Men medge att det åtminstone innehåller några färgklickar. Om varorna är tasty – ja, det kan man ju ha delade meningar om;-)



Stambytesbråte
Ska inte plåga er med vårt stambyte nå’t mer. Nu är det grannens tur mittemot att lida sig igenom det. Hon är lika smart som vi och har rest bort. Det som dock börjar reta mig är att allt stambytesbråte är "prydligt samlat" i entréhallen på bottenvåningen. Ja ni ser själva. Förutom att jag kommer att bli hantverkare i mitt nästa liv, då jag kan lämna skräpet åt någon annan att plocka upp efter mig så tyckte jag ändå att bilden var lite kul. Gissa varför;-) Anledningen till att jag tog fotot i helgen var att jag inte ville lägga upp en grå och trist helgbild. I nollåtta har vi nämligen inte sett solen på två veckor… och ute snöar det just nu…

Fler ”tasty” bidrag hittar ni här.
Fler helgbilder finns här.

PS. Imorgon ska jag och några kollegor besöka ett riktigt ballt ställe. Så "stay tuned", hoppas det blir mera färgterapi här på bloggen imorgon. DS.


22 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Jo,,minns att vi skulle fota inuti våra kylskåp och lägga ut bilder på våra bloggar för x antal år sedan..herrejösses...jag fick ägna en timme åt att rengöra kylskåpet innan jag kunde fota innehållet men det var det värt.
Hade ju i dagarna innan haft en sojaflaska som stått och läckt ut allt sitt innehåll över hela kylskåpet...var ett himla "mäck" att få rent det igen.
Hade ju naturligtvis missat lite när jag skulle fota där...så det var bara att sätta igång igen..men fina foton blev det ju..!

Rantamor sa...

Måste skratta lite smått åt ditt ostylade kylskåp. För längst ned kan jag känna igen den silverfärgade treliters påsen med kran på...
och den den ännu osprättade bib:en.

I vår kyl finns också en silverpåse med kran men den osprättade är ännu i relaxrummet å får vänta på helgen.

Undrar hur mycket den där Skipper skulle dänga ivär i soppåsen ???
Är alltid livrädd att hon ska plinga på hos mig, hon grisar ju ned så jäkligt med det hon inte tycker om.

På bild nr 2 tror jag att du gillade kaffemuggen som någon slängt, för visst är det en kaffemugg ???
Annars kan jag ju tycka att det gula och röda och blåa färgklickarna lyser upp....
men vänta nu vad ligger där längst ned i spackelhinken...
är det nå kinky leksaker ???
Nämen usch det är ju stambytare det handlar om, int ha dom väl tid till sådant...

Jahaja då är det inte du heller som håller på solen...
suck vad jag vill ha sol,
fast nu är det ju kväll...

Tjingelingen från norr å Rantamor.

Marit Johansson sa...

Min första tanke när jag såg din kylskåpsbild var att det vore otänkbart för mig att göra samma sak, vårt kylskåp är i stort behov av städning :) men ditt ser rent och fint ut.
Beklagar det gråtråkiga vädret hos dig men håll ut snart har du vår hos dig!

Pumita sa...

Du har så gott om godsaker att till och med jag som inte är någon kökskonstnär skulle få ihop en måltid. Choklad är gott t.ex. Tonfisk likaså. Fast helst inte ihop då... mole gillar jag inte (mexikansk kakaosås till kyckling).

Jag blir gaaalen när folk lämnar sitt skräp i trapphuset. Då är det djäkligt nära att arga lappen kommer fram, grr.

Pumita sa...

Ser fram emot färgterapin! Och nyfiken är jag förstås men det låtsas jag inte om. ;)

Hörni sa...

Ge mig chokladen! Men vad är det där gröna? Selleri? Usch.. ;)

llh sa...

Stirrar vilt på 70% chokladen i ditt organiserat välfyllda kylskåp och inser snabbt att här är ett fototema som jag inte kan delta i. Kanske ska ägna nästa helg åt städning ändå. Och åt att köpa mörk choklad.

Här har nog solen snarare hållit sig borta i två månader känns det som + snöar satan gör det. Så jag uppskattar din cliff-hanger och väntar ivrigt på morgondagens färgterapi.

PS ang bråtet. Andras skräp står jag ut med - lätt. Det är mitt eget jag avskyr DS

Beppan sa...

Hmmm - vilken tur att jag inte behöver visa mitt kylskåp. Har använt skohornet för att få in allt en tid nu....

Här uppe i norr har solen befunnit sig ett tag nu. Så ljuvligt. Kompensation för mörkret vi levt i en lång tid kanske.

llh sa...

Svar: skitigaste-vinner äntligen en tävling där moi skulle utklassa rubbet. Men du Beate skulle tyvärr vara chanslös, mitt hjärta blöder men tyvärr så är det.

Åh angående chokladen. Du vet inte vad du missar men din make har förstås erkänt bra smak!!!

Margareta sa...

ETT - jag tänker då inte vara med i temat och fota mitt kylskåp och det verkar vara fler som har samma tanke.

Spännande är det då att titta in i kylskåp. Gillar mycket det jag ser, men ... bröd och olja kommer inte in i mitt och där ska du inte ha det. hahaha ... du får väl ha vad du vill och var du vill.

Förövrigt ... och chilin älskar jag när jag ser, samt majonäsen, senapen, chokladen ...

Det som några andra kommenterade såg inte jag.

Jag som varit gift med en hantverkare under många år vet ... men där handlade det bra om hemma, som egen kunde han inte lämna så där fast kanske de anställda gjorde ... vet faktiskt inte.

Väntar på morgondagen med färgterapin - sov gott.

Susjos sa...

Mums,det ser gott ut!
Vågar inte fota mitt stökiga kylskåp!

Mona sa...

Nej, jag vill inte heller fota mitt kylskåp. Det som ögonen föll först på ditt kylskåp var chokladen. Jag älskar choklad men jag är periodare. Jo jag äter choklad jämt men ibland är det mörk som gäller, ibland ljus och ibland choklad med mycket fyllning i.

Eva Trillian sa...

Ett kylskåp som säkert representerar snittet av hur kylskåp ser ut inuti. Mitt är tommare ;) Inte ens mörk choklad finns att sukta efter!
Blir väldigt nyfiken på färgterapin som väntar oss.
önskar dig en "changtil" tisdag! :)

Monica sa...

Ser ut som i vårt kylskåp nästan, fast ni har nog lite mer varor i ert.
Stambyte är vad som väntar mor, föreningen vill att hon renoverar badrummet innan, inga pengar har hon men dom vill att hon belånar lägenheten undrar om dom kan göra så.
Har fått flera erbjudande om Gösta o Göstolina men sätter upp mej på en kull till sommaren.
Enligt rykten har dom avelsförbud så allt är inte guld som glimmar.

Ama de casa sa...

Jodå, jag ser den fina röda färgklicken :-)

cat sa...

Min blick drogs ofelbart till chokladen i ditt kylskåp och sedan hade jag svårt att se något mer ;)
Men visst ser det färgglatt ut där i din kyl.
Hantverkare skulle man vara. De kommer och går som de vill och lämnar som du bevisligen fotat av, en massa skräp efter sig. Verkar vara en skön tillvaro.

Stare Ström sa...

Det ser ut som att man skulle kunna få till både det ena och det andra av läckra maträtter. Med choklad till efterrätt. Väntar på färgterapin!

Benita sa...

Mycket mat har du i ditt kylskåp. Ser också fram emot din färgterapi. :)

Jane sa...

För några år sedan gick det ett TV-program där en kock kom hem till intet ont anande familjer. En genomgång av kylskåpet resulterade alltid i en riktigt läcker måltid.... när jag öppnar mitt suckar jag bara ;)

Barbro sa...

Kan säga att ditt kylskåp såg betydligt mer lockande ut än det "prydligt samlade bråtet"-bilden.
Roligt med så kreativa bilder.

Linnéa sa...

Hmm! Ditt kylskåp ser ut att vara värd ett besök, matmorsa som jag är. Men det där andra det kan va!
Hoppas ni är nöjda nu efter stambytet och att allt är fin - då kan det ju vara värt det!

Mariane sa...

Jeg er ked af at dette svar kommer så sent ... jeg vil prøve at finde ud af hvad der er galt på TASTY .. men jeg synes at du skal prøve igen.. måske du bedre kan få fat på mig hvis du skriver til mariane snabelA cordes dot org dot uk - så svarer jeg med det samme - google og jeg er ikke så gode venner :) - Tak for at du forsøgte .. vi prøver igen. har du set Søndagens tema?.. Det er om søndagen lige som Your Own Edit :krammer: