torsdag 28 februari 2013

Livsnjutare



Här kommer en liten snabbis som jag såg hos Kicki imorse och som jag härmed knycker.

Ledsen är jag som tur är väldigt sällan
Ivrigt är jag alltid och iver i kombination med snabbhet gör att jag ofta får göra om saker;-)
Vrålhungrig blev jag vid Mörby Centrum ikväll. Alltså köpte jag ”hundmat” i form av en ”kokt med bröd”, stark senap och rostad lök.
Superglad blev jag då jag upptäckte att Hemköp i Mörby Centrum har tagit in grovmalet köttfärs (se bilden) som dessutom var märkt ”Högrevsfärs” i stället för ”köttfärs”. Har hästar högrev förresten;-)
Nespresso Arpeggio – säger bara testa denna espresso. En kick utlovas!
Jeremy Clarkson och Top Gear är mitt absoluta favo program efter Sportnytt och Sportspegeln
Urban art hos Atopia och konstnären Florian Kynman står väldigt högt på min dregellista just nu. Det är han som gjorde den härliga tunnelutsmyckningen som jag berättade om här. Mejlade ju till Täby Kommuns landskapsarkitekt och fick svar idag.
Te dricker jag sällan, men japansk ”salt te” gjort av sjögräs älskar jag.
Andfådd blir jag nästan aldrig. Det kan bero på att jag sällan springer på marken eller i trappor.
Rumstemperaturen i vår lägenhet ligger runt 22 grader under vintern. Helt perfekt!
Euthyphro är ordet min engelska make föreslog när jag bad honom om ett ord. 30 minuter senare (= nu) är jag väl insatt i Sokrates dialoger med Plato. Googla Euthyphro om ni vill höja er allmänbildning som jag precis tvingades att göra;-)

PS. Om jag inte hinner med att kika in hos er alla ikväll så gör jag det imorgon kväll i stället... med en vinare;-) DS

16 kommentarer:

Hörni sa...

Haha, ja hästar har högrev. ;)
Arpeggion är god, det håller jag med om!
Sjögräste har jag aldrig druckit, men jag gillar allt te så det går nog ner.
Vi har 22-23 hos oss, perfekt enligt mig!

Freja sa...

Hmmm, köttfärsen ser ut som en daggmaskorgie...

Eva Trillian sa...

Livsnjutare ska man vara :) Gillar sista ordet. Nördigt onödigt (?) vetande som jag bara älskar!
Du var med tidigare på kvällen genom två andra bloggares bilder och berättelser om paket med LEGO de fått :)! Kul grej - fin "bloggeradskap"! :D
Önskar dig en fin fredag!

Susanne sa...

Sv: Vasaloppscykling tar ca 4 timmar, hoppas på ett före så att Vasaloppet går rekordsnabbt.

Malla sa...

Haha, skrattar gott åt Frejas kommentar :)

Pumita sa...

Livsnjutare? Öööh, de där hästmaskarna får du gärna behålla och njuta av bäst du vill. Du kan ju göra pålletacos till fredagsmys. ;) Däremot delar jag gärna en vinare. Vad vill du ha för sort? Cheerio!

cat sa...

Alltid lika kul att lära känna dig närmare :)
Bilden fick mig att tänka på helt annat än köttfärs. (såg ut som en massa maskar först)
Tackar så mycket för de fina orden hos mig :)

Rantamor sa...

Den där köttfärsen i sådan närbild får mig att tänka på sommaren och fisket, för på ett ungefär sådär hånglar våra maskar upp sig också hela sommaren i maskburken, innan dom hamnar på Rantamors fiskekrok och får se fisken i vitögat...
stackars masken egentligen, men alla har vi ju en livsuppgift...hihi.

Bilden får mig också att tänka på tarmarna som ska samsas i magen, vilken tur att inte skinnet på just magen är genomskinligt !!!

Du den där långe mannen du lever ditt liv med, han läser ingen kioskvältare ???

Tjingelingen från Rantamor mitt i herrstafetten....

Della sa...

Så, nu är jag också lite mer allmänbildad. :)

Kicki sa...

Du får då alltid till det på ditt sätt! Vilken omysig bild på färsen, blä...och DU, tusentack för snabbinklicket till mig!!:-D

Ama de casa sa...

Härligt med livsnjutare!

Önskar att jag kunde vara en sån...
:-)

Jah Hollis sa...

Ja, håller nog med om att färsbilden kan användas som vegopropaganda. Och ska man tro Nationalencyklopedin (bra ord det med) är det nötdjur som man får högrev ifrån. Men i dessa tider vet man inte så säkert.
Du är välkommen i morgon, med din vinare, och jag tror du uppskattar min fönsterbild. Ha en fin helg!

Stare Ström sa...

Så är man då kompis med Sokrates och Platon- så trevligt!

Margareta sa...

Vad underbar denna färs ser ut, så fräsch.

Att du sällan är ledsen vet jagoch även att du är ivrig, eller vet och vet har läst och måste ju tro på det. =)

Jag önskade att jag hade 22 grader, eller det kanske jag har ibland men vi är en aning oense där - en drar ner och den andra drar upp.

Nespresson kan jag inte kommentera eftersom vi inte har en sådan maskin i hemmet.

Ber du om ord av din make och bara får? Vad gör du sedan med dem? Men snäll är han åtminstone. Ska testa med min, inte make men väl sambo, bara jag vet vad jag ska göra med ordet sedan.

Konstnären där kan man ju åtminstone googla på.

Här har en vinare snart druckits (inte ensam) och även denna var god.

Ha en bra fredagskväll.

Mona sa...

Förlåt, men din bild på färsen får mig nästan att fundera på att bli vegetarian. Men bilderna på Atopia var suveräna!

llh sa...

Fastnade hos Atopia och där sitter jag ännu.
En livsnjutarkommentar; önskar hett att jag var snabb som du :)