fredag 8 mars 2013

Från morgon till kväll

Det är mycket jag skulle kunna skryta om idag, men det är fredag kväll och jag är faktiskt ganska urlakad. Alltså får ni nöja er med tre bilder.

Klockan 07:45
Bussterminalen vid Danderyds Sjukhus badar i solsken. Temperatur: 7,6 minusgrader. (Ja, jag vet att SMHI har annonserat 20 minusgrader i början på nästa vecka, så jag klagar inte... än. Kalendern visar ju bara den 8 mars…)


Klockan 12:00
Premiärbesök hos favo ethiopiern Abyssinia som var tvungen att flytta från Vasastan till Söder för två år sedan. Sedan 1 mars är denna toppen krog tillbaka där den hör hemma – på fem minuters promenadavstånd från mitt jobb. Lunchen idag var lika fantastiskt god som jag minns den!


Klockan 17:45
Täby Centrum har blivit med blomsterlådor som hänger i taket. Ganska fräckt tycker jag med lite grönsaker på hög höjd. Utgår ifrån att innehållet i lådan är gjort av plast och tackar inredningsarkitekten att h*n inte valde penséer eller pelargoner.


Roligare än så här blir det inte ikväll. Nu ska jag fira att det är helg och unna mig en vinare… zzzzhhhhhhh;-)


16 kommentarer:

Rantamor sa...

Unnnar dig en vinare du, det är du väl värd du som jobbar heltid....
=) =)
Vi unnar oss en vinare trots att vi varken jobbar halvtid !!!

Tjingelingen från Rantamor.

Eva Trillian sa...

Skål! Och massor med glada önskningar om en fin helg! :)

Margareta sa...

Ja,idag har inte jobbet varit på högtryck. Men vi har unnat oss en italienare.

Härligt och soligt väder, liksom Hr men med skillnaden at vi har betydligt vitare.

Skrattar gott åt historien, men jag hade nog gjort detsamma. Har man hotellfukost vill jag att allt ska vara klart - det har jag väl betalat för?

Skönt att tvångsförflyttningen inte blev bestående.

Härliga bilder och ägget i tidigare i lägg är häftigt.

Kicki sa...

Du verkar verkligen trött...men ändock kommer ett inlägg med tre hela bilder!:)
Jag drömde om dig förra natten, du var med med din man...du som en tecknad figur och din man bara med en röst...ni var hos oss i en mörk stuga och min man hade mat av halvfabrikat...ehh, kul att ni hälsade på! Chip!

Pysselfarmor sa...

Hej hopp och jag hoppas den blomsterlådan sitter ordentligt fast! Har hälsat på i min "gamla kommun" Täby ikväll...dock inte Täby Centrum;-) Ja du vet yngsteman bor ju där....

Absolut "figurerna" i mitt inlägg är skulpterade med motorsåg. Bevittnade mannen med motorsågen live så att säga. Tog ca en kvart och så var det klart!

Pysselfarmor sa...

Nu finns det bildbevis på min blogg att motorsågsmannen finns ;-))
dock inte såsom vi tänker oss honom kanske...du kanske känner till den läskiga filmen.

Pysselfarmor sa...

mitt-i-prick Rusta ;-))

Jah Hollis sa...

Som gammal reggaeaficionado blir jag genast intresserad av krogen. Skyltar man med The Lion of Judah utanför kan det inte vara fel.

Mona sa...

Så trevligt att din favokrog är tillbaka! Här i Gbg har vi också sol, men vårkänslorna får vila lite för ute är det svinkallt.

Della sa...

Får lite hissnande känsla av den där sista bilden och undrar om låddan skulle kunna ramla ner i mitt huvud, men inser snabbt att det ju inte går. För säkerhets skull kastar jag en snabb blick upp i mitt eget tak.

Ama de casa sa...

Trevligt med grönska, men jag får alls ingen ordning på perspektivet - hur hänger den egentligen? :-)

sv: Backen VAR svart-klassad. Fast det var helt klart överdrivet :-)

Monica sa...

Själv utgår jag ifrån att blomlådan är ordentligt fastsatt så jag slipper få den i huvudet;-)
Alltid kul när något man gillar dyker upp igen, god mat är ju aldrig fel.

Hörni sa...

Härliga bilder du bjuder på.
Hoppas vinet var gott och att du känner dig utvilad idag. :)

Pumita sa...

Men hur fasiken vattnar de blommorna?! Det skulle jag vilja veta...

llh sa...

Kastar lystna blickar från småstaden på ethiopiern. Här har tom kinakrogen bommat igen fast det är uppriktigt sagt ingen större förlust. Men ändå.

Jane sa...

Har nu nästan vridit nacken ur led för att klura ut hur den där blomlådan egentligen hänger ... det gick liksom inte ihop med fönstren på höger sida. NU förstår jag (äntligen), den hänger "på höjden", självklart ... annars skulle ju ingen kunna se blomstren :O