lördag 13 juli 2013

Allt har sina för- och nackdelar





Allt har sina för- och nackdelar och lite spill får man helt enkelt räkna med. Så är det bara. Eller vad sägs om…

… fördelen med att boka en resa 12 månader i förväg.
Ja, man vet ju vad man får. Man har ett extremt framförhållande och kan under ett år drömma om just den resan.

… fördelen med att boka spontant från ena minuten till den andra.
Ja, man blir överraskad över ens egen extremt snabba handlingskraft som man inte visste att man fortfarande hade.

… nackdelen med en spontan bokning.
Ja, man missar hela slutspelet i EURO 2013. Det är väldigt surt, men som sagt lite (= mycket) spill får man väl räkna med. Och eftersom man är lite (= mycket) sent ute lyckas man inte heller att ta bilen med sig till resmålet. Men det är ju sån’t som händer när man är spontan och då gäller det bara att gilla läget och att improvisera;-)

PS. Bilden jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra. Jag tycker bara att vinklingen på busken och gatulyktan är ungefär lika sneda som mina bildvinklar i vanliga fall;-) DS.

12 kommentarer:

Pumita sa...

Lite förvånad är jag allt att du lyckades förtränga slutspelet! Men lugn, de har tv-apparater utanför Sveriges gränser också. Själv tycker jag att det är härligt att vara spontan... på ett kontrollerat sätt. ;)

Stare Ström sa...

Men hur ska jag nu kunna vara initierad??? Nåja, låter spännande och klart det blir bra!

Anita - Malta sa...

Känns som jag inte hänger riktigt med här. Men det är klart, din blogg är ju som en följetong och missar man några avsnitt får man skylla sig själv ;-) ..eller läsa bakåt i tiden. Kikar på dina vinklade fina bilder och funderar vidare :-)

Eva Trillian sa...

Vilken super-enorm teaser. Varför? För att vi ska gå här o undra hela helgen? I så fall har du lyckats ;)
Men det låter som om det blir bra :) Väl unt!

Olga T sa...

Så du sticker ut och reser nu. Innan. Bra i såfall! Trots att du missar fotboll.

Rantamor sa...

Kan för mitt liv inte se dig åka iväg från dina slutspelssittplatser i finalen....nopp, nopp.
Menar du allvar ???
Tänker du dra ??
Har svårt att tro utan tar detta som ett skämt.

Och så fick lillasyster Finland redigt stryk ikväll. lite som väntat.
Nu är det bara för Sverige att gå hela vägen mot final....

Tjingelingen här snarkar fyra av mina fem favvokillar, och en ammande mamma,
jag har kroppen full med värk så jag måste avvakta lite hur natten blir

Tjingelingen goa Beate...

Guldkryckan sa...

Man kan väl knappast anklaga mig för att vara spontan..vill alltid ha lite framförhållning oavsett vad det gäller om det är möjligt.
Flexibel är jag inte heller...eller jo...utåt sett är jag flexibel..för jag fixar det som uppkommer...men inombords kokar jag av frustration..ja..detta är ju på jobbet då.

Privat så "gillar" jag alltid "läget" som det uppkommer...om jag inte gillar det uppkomna "läget" har jag ett knep...jag låtsas vara helt oförstående, kliar mig i huvudet tills jag glömt vad allt handlade om..sen gör jag något annat ;)

cat sa...

Hoppas att spontanresan blir väl värd priset och missen av slutspelet. Ha det så gott :)

Margareta sa...

Vart ska du nu resa iväg? Slutspelet EURO 2013, är det fotbolls EM för kvinnor? Då åker du "nu".

Nej jag misstänkte också att de inte har något med resan att göra, bilderna, du åker nog inte inom Sverige på semester om jag lärt känna dig rätt.

Ha det gott nu ska jag dra iväg på en utflykt - i Sverige.

Marit Johansson sa...

Haha.. inte en rak linje i den bilden!
Måste vara en speciell resa när du beställer den ett helt år i förväg.. har det möjligen med fotboll att göra?

Ama de casa sa...

Jag förstår PRECIS! Vi brukar alltid lyckas med att boka skidresan med skid- och båtgänget preciiis när svenska schlagerfinalen är...
Då gäller det att när den gemensamma resan är slut (går alltid lördag - lördag) se till att ha ett hotell i närheten med ett internet värt namnet :-)

Lissen sa...

Men Beate, ett helt år i förväg, det är unikt!

SKRIV in i almanckan, så att du kommer ihåg att du beställt resan :-)