torsdag 13 februari 2014

I Charlotte Kallas eller Kelly Sildarus skidspår?





Visst har ni undrat varför jag hittills inte gjort ett enda inlägg om vinter-OS i Sotji. Klart ni har;-) Anledningen är att jag helt enkelt inte är så intresserad av vintersport. Men nu tänkte jag göra ett (litet) undantag.

Vinst i storslalom
Idag har Charlotte Kalla tagit sin andra silvermedalj i Sotji, vilket jag tycker är fantastiskt! I skuggan av henne vann min egna lilla bloggprinsessa Nika sin första storslalom i Vemdalen. Nyss fyllda fyra år har hon dock bestämt sig för att inte satsa på längdåkning, inte på utförsåkning heller utan på något betydligt mera upphetsande – den nya olympiska disciplinen slopestyle. Som ni ser på bilderna är hon på god väg att bli en storstjärna i denna disciplin. Hennes förebild är med största sannolikhet 11-åriga Kelly Sildaru från Tallinn i Estland som började med slopestyle då hon var två år!

Nikas pappa – IT-bästisen Radde – vet inte riktigt om han ska skratta eller gråta. Han har gett mig stränga order om att inte introducera fotboll i dotterns liv, men han lär nog inte kunna hindra mig från att anmäla min bloggprinsessa till vinter-OS 2026;-)

PS. I fall att ni undrar över bilderna så kan jag (med stolthet) berätta att jag gjort dessa (snygga) fotomontage alldeles själv. Det trodde ni inte va;-) Foto 1 är pappa Raddes, foto 2 mamma R:s favoritbild på den kommande skidstjärnan. DS.




22 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Lyckat fotomontage :) Snyggt jobbat! OS 2026? Det låter som SciFi ;)

Guldkryckan sa...

Jo..kalla där har lyckats..härligt faktiskt.
Men jag är ju som skrivet tidigare ganska ointresserad av det mesta när det gäller sport.
Men ändå blir man ju glad när det går bra för nån..och oss..sverige alltså. ;)

Önskar den lilla lycka till i framtiden, bra att börja i tid helt klart ;)

Unknown sa...

Gillar 2:an bäst, lite OS-feeling över den.
Mer fotomontage.
Annars är det inge OS, inge Melodifestival, ingenting faktiskt, tv står helt orörd.
/Kiki

Monica sa...

Riktigt läckert, ja det ska börjas i tid synd man inte har någon påläggskalv här hemma;-)))
Ha en skön kväll

Marit Johansson sa...

Men guuuud så himla kul, stort grattis till vinsten!! Så cool hon är, heja Nika..
Och jag är sjukt imponerad av dina montage, bilderna är jättebra!
PS. Slopestyle har jag inte ens hört talas om :)

Marit Johansson sa...

Jag skulle ju fråga en grej också, när du använder linser till redning. Kokar du dem och sen kör i en mixer så det liksom blir en smet och sen ner i det som ska redas?
Jag är en sån som behöver väldigt tydliga instruktioner när det gäller matlagning, detaljer tack!

Beppan sa...

Så läckra montage! Du är duktig du!
Storslalomtävling i Vemdalen - mina hemtrakter - vilken nostalgi! Och vilken tuff skidgren den lilla damen tänkt satsa på. Inget för veklingar.....

Freja sa...

Snyggt foto och montage! Jag har en medarbetare som är väldigt involverad i slopestyle, så jag har snabbt fått lära mig vad det är... Men OS - nej tack...

Linnéa sa...

Det är en strålande prestation hon gör Charlott Kalla, skidor kan var kul att se, särskilt om naturen är väldigt vacker. Men har inte sett något. Försöker bojkotta, inte idrottsutövarna men tjuvsamhället Ryssland.

KajsaLisa sa...

Jättesnyggt, tänkte först 4 år det var som fan :)

Susanne sa...

Bilderna är ju kanoners.
Sv: Hihihi. Håll dig undan runt 11:30 då fisken ska värmas ;)

Olga T sa...

Radde och Mika de kan de!
Men tänk att man inte kan lita på något längre....allt går ju att fixa till.
Nu närmar sig avresan!

Anki sa...

Jodå... trodde nog att du kunde fixa snygga fotomontage. Väldigt snyggt - den andra blir min favorit!
Duktig tjej hon lilla Nika... och en tuffing om hon väljer slopestyle :)

Ama de casa sa...

Snygga bilder på en kommande OS-prinsessa :-)

Mycket passande andra bild också så här på Alla hjärtans dag.

Kram på dig, och ha en underbar dag!

Marina sa...

Ja, jag tillhör ju de där som ser det mesta som går att se i os-väg. Och just freestylegrenarna som kommit med tycker jag är såå häftiga så jag håller stenhårt på tjejen! Dessutom ser hon ju ut att ha klar fallenhet för det hela :) Snygga foton!

cat sa...

Mycket bra jobbat med fotomontaget!
Hoppas att lilla bloggprinsessan växer upp och blir precis det hon vill :-)
Ha en fin fredag!

ansepanse sa...

wow, vilken stil och bara fyra år, jo, jo, det blir OS för hennes del, var så säker :)
Sv: nej, det är inte någon iPhone J har nu, så visst, det kommer att bli synd om honom :)
ALLA HJÄRTANS KRAM
till dig

ansepanse sa...

Sv: :) Sluggo tackar så mycket :)
han blev glad över uppskattningen
kramar <3

Stare Ström sa...

Nu har jag läst ikapp! Snygga bilder från Sthlm. Tråkigt med trista bibliotekarier och som helst bara ska vakta. Och fotoförbud tycker vi inte om!

Rantamor sa...

Vilken duktig tjej.
Ser hur proffsig ut som helst, och så tuff tjejen är.

Ha nu en finfin hjärtekväll med långe mannen...

Hörni sa...

Hahaha, klart Nika ska satsa på slopestyle. Skitcoolt ju. :D

Linnéa sa...

Du, nu har hon gjort det Charlotte Kalla, guldmedalj. Woow!