tisdag 3 juni 2014

Färgglad tisdagsblandning

Det måste vara äkta kärlek

Då det var grått och endast var 11 grader ute i morse valde jag att sätta på mig något färgglatt. Ja ni ser själva. När maken fick syn på mig utbrast han spontant:

- Cool, looks like targets. Well, if somebody is shooting at you, at least the bullets won’t hit any vital parts.
Visst är det äkta kärlek;-)


Det börjar dra ihop sig

Kollegan J har varit i Kina på semester. Efter att ha tappat sin iPhone tre gånger under resan beslöt han sig för att köpa ett skal till den i Shanghai. Å eftersom det börjar dra ihop sig till fotbolls-VM köpte han det här skalet med en fin blå färg. Beviset på att nedräkningen till mästerskapet har börjat ser ni på pappret under iPhonen - den färgglada världsrankingen av alla 207 lag anslutna till FIFA – ett måste för kollegan Håkan för att fylla i sitt tipskort;-)

Det här är mitt 95:e bidrag till Blogg 100. 95 down, 5 to go.

PS. Vi har ett väldigt roligt fotbolls-tips på mitt jobb. Man satsar 100 kronor, tippar gruppmatcherna och finalspelet efter ett klurigt poängsystem. Familj och kompisar är också välkomna att delta. Så om några av er gillar fotboll och vill vara med är det bara att säga till. DS.

28 kommentarer:

Pumita sa...

Cool i äkta BP-stil! Det enda jag inte förstår mig på är namnet: Desigual = ojämlik, ojämn och skev. Passar inte riktigt den BP jag "känner".

Ama de casa sa...

Haha! Verkligen ÄKTA kärlek :-)

Jag håller på Spanien! För om jag inte har helt fel så är mitt andra hemmalag inte ens med...
:-)

Eva Trillian sa...

Underbart! Färger galore :)
Fotboll? Pftssss ... när det finns böcker? ;)

Monica sa...

HAHA så rätt han har, man blir lite yr av att titta för länge på dej så man blir nog ingen prickskytt;-)
Ha en skön kväll

Guldkryckan sa...

Försöker få polarn på kneget som köpte en ny telefon för 2 månader sen att köpa ett skal..men han vägrar..så dyra och ömtåliga telefonerna ofta är idag så måste man ju nästan ha ett.
Tycker jag i alla fall.

Och då är det ju bra om det är ett snyggt skal..som det där på bilden :)

Ha en skön kväll BP.

Stare Ström sa...

Livet blir mycket lättare med lite färg!
Och vilken skön helgbild!

Geddfish ♥ sa...

Jag tog mig en paus i min paus och läste ditt inlägg, det har jag svårt att missa, haha!
Oh,naf, vilken störtskön top eller tunika eller vad det nu kallas, helt i min smak! Du ser mig aldrig i beige...

Anonym sa...

Tuff klädsel. Det borde blivit några blickar på dig.
Jag har aldrig varit så oförberedd på detta fotbolls-VM. Beror till stor del på att jag räknat med att Sverige skulle tråckla sig dit. Jag hoppas att det finns speciellt VM-tips, trots att Sverige inte är med. Vi brukar vara ett gäng som både tävlar mot varandra och delar på en eventuell vinst. Extra spännande eftersom "lapparna" varar några dagar och man kan ligga bra till på vissa rader.

TantGlad sa...

Jag bara älskar färgglatt och glada färger som jag gärna klär och omger mig med.
Livet ska vara i färg.

Må så gott nu. Det var snyggt du hade på dig.

Freja sa...

Jag är inte modeintresserad alls, men det finns ett märke jag älskar och det är just Desigual... Färgglatt och kul! Fotbolls VM, inte så kul...

Unknown sa...

Vilken modequeen, det var en överraskning. Gillar galenheten i märkets design, har kollat in deras väskor bla.
Berätta mer om fotbolls tipset, jag blir nyfiken. Eftersom det inte finns något lag att hålla på så kanske detta gör det roligt att följa VW. Men bara om det inte kräver total hängivenhet...jag är en fri själ.
/Kiki

Life of Johanna sa...

Riktigt snyggt det du hade på dig idag! :)

Jag tackar och bockar för din fina kommentar, det värmer... psst, glöm inte maila dina bloggtips till mig :P

Olga T sa...

Din make är ju för rolig! Men det gäller att man känner varandra och kan ta det där.....en sådan kommentar kan bli väldigt fel.
Jag tycker att tröjan är riktigt snygg! Den matchar förresten mobilskalet. Du kanske kan byta till dig det?

Olga T sa...

SV: Jo din beskrivning av hur det gick till är ju precis så som det var! Jag förstår hur det var på ert köksgolv. Så svårt att torka upp, det är ju så fett. Det kan ju inte vara nyttigt med grädde...men det är ju så gott!

Kerstins foto sa...

Hahaha, gillar din makes humor. Cool tröja, dock en tröja jag aldrig skulle våga ta på mig. Inte för prickskyttar då, utan bara för att jag är så försiktig när det gäller mönster.
Ditt övriga inlägg går i fotbollens tecken och där förvandlas bokstäverna helt plötsligt till bla, bla, bla....Kan alltså inte kommentera det, men telefonskalet var snyggt! ;)

Susjos sa...

Guuud så snygg du är!!!!! Desiguals färger och mönster är verkligen fantastiska!!!! Nu blir jag sugen på en sån tunika också!
Och din man, haha...engelsk humor eller?!! :-)

Mias Mix sa...

Härligt färgglad tröja! Och verkligen äkta kärlek :) Ja nu drar det ihop sig mot VM! Underbart! Och visst kommer jag ihåg Costa Rica-matchen, tyvärr. Sånt man helst vill glömma. Vi blev trackade av vår guide på touren härom dagen för just den matchen :)

Freedomtravel sa...

Haha, vet inte riktigt vad jag ska säga om kommentaren... Men tröjan är verkligen skitsnygg! Har ingenting från Desigual själv, men var på väg att köpa en snygg klänning en gång. Det är bara det att jag har alldeles för många klänningar, men så går jag oftast i byggbyxor haha... så jag hinner ju inte använda dem... ;)

cat sa...

Ja det var omtänksamt och kärleksfullt av maken din att säga så ;-) Inte ska några vitala delar skadas inte!

Vet inte hur länge GB haft en glass som heter Magnum, men min favorithästgubbe har hetat så i 19 år. Och jo då hästar tycker jag om och katter och hundar.....

KajsaLisa sa...

Jättesnyggt och en kul text :)

Husbilen-Ellen sa...

Urläcker jumper!!! och kärleksfull make. Kramar Elisabeth

Marit Johansson sa...

Skitsnygg!
Jag fick faktiskt ärva en klänning i det märket av min syrra, jo jag ärver fortfarande kläder av henne trots att vi är vuxna haha...

Ama de casa sa...

sv: Nejdå. Nu har vi finväder. Troligen fram till november eller så. Fast nåt dopp blev det inte idag. Heller. :-)

Marit Johansson sa...

Ja nog fick jag hålla igen när hon klappade ormen, så äckligt.. men jag stod rätt så långt därifrån och lät zoomen jobba :)

Erik Semlan sa...

Brasilien har ju hemmaplan så de lär gå till final.
Motståndare tror jag blir Tyskland eller kanske Portugal som också blir peppade av all "hemmapublik".
Kommer säkert att se en del matcher.
Tycker det är lite trist när man inte kan heja på de blågula. Men tippa vinnare och matcher under spel... inte min grej.

Carita Liljendahl sa...

Underbara färger och ÅTER nåt vi båda gillar. Desigual.

LissenTo sa...

Mycket läcker tröja BP

LissenTo sa...

Mycket läcker tröja BP