torsdag 18 september 2014

In i stockholmsdimman med wildlife


Dimmiga bilder
Under den gångna veckan har jag kunnat kolla ett antal vackra “dimmiga” bilder hos er, tagna i olika delar av Sverige. De flesta av era foton togs ”mitt i natten” – kring klockan 06:00 på morgonen, en tid som jag endast är vaken om jag måste passa ett flygplan.

Klockan 07:35

Tror inte att ni har sett många dimmiga bilder från stor-Stockholmsområdet. Men även vi kan gå rakt in i dimman, vilket den här bilden bevisar. Den är tagen klockan 07:35 i Täby (16 kilometer norr om huvudstaden) på väg till Roslagsbanan. Kan bara konstatera att dimma gör sig nog bäst nära vatten och inte nära Täbys galoppbana i bakgrunden. Men den ser man ju inte – dimman är ju i vägen;-)

Klockan 08:10

Ordningen återställd. En klarblå himmel i Vasastan – mycket vackrare syn. Jag tackar:-)

Klockan 17:30

Återigen på hemmaplan i Täby upptäckte jag dessa nypon, som har haft samma färg hela sommaren. Ja, det har himlen också haft – den blåa kulören alltså – åtminstone under dagtid. Å termometern på balkongen visade 22 grader ikväll. Så japp, jag är väldigt nöjd och hoppas att detta underbara väder håller i sig till mars 2015 eller så;-)

PS. Huvudbilden har maken tagit idag (snacka om bra blogguppfostran från min sida). Den saken med de snygga orangea benen hoppade ner från ett träd rakt på axelremsan på hans rygga. Å han befann sig mitt i stan som uppenbarligen bjuder på wildlife den också;-) Någon som vet vad det är för sort? DS.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Particularly in demand right now: consultants who can help companies to save money,
minimize financial losses, and do public relations
damage control. Do you own an auto body repair or caravan repair in Hereford.

You can incorporate the link and also other
data of your web site to other on the web directories or search engines.



Also visit my web site - Auto Repair Shop Software

Anonym sa...

If you are struggling with the occasional breakdown of your car and want to fix the
problem fast then make sure that you have contacted Subaru shop in the city of Chicago
Towing. You not only will feel the satisfaction of
being more organized but your employees are going to be happier plus your
customers will feel better cared for. Surely, auto repair and auto
parts replacement is a very time consuming and expensive job.



Also visit my page: Auto Repair Shop Software

Anonym sa...

This type of software allows you to take work orders and process
inventory faster. You not only will feel the satisfaction of being more organized but your employees are going to be happier plus your customers will feel better
cared for. Nowadays, with numerous companies and
banks investing in auto fix financing, having to pay
your car restore bills is not a problem anymore.



Here is my website :: Auto Repair Shop Software

Rantamor sa...

Hej Beate !!!
Läs svar på dina frågor i min kommentarsruta...
Nu vet jag mera om huset i Örnsköldsvik !!!

Tjingelingen och ha en fortsatt finfin fredag.

Guldkryckan sa...

Brukar skicka med frugan kameran när hon ska resa bort, som i morgon tex, hon börjar lära sig alla funktioner nu och tar riktigt bra bilder.
Men nu ska hon köpa en ny mobiltelefon med hyfsad kamera på istället så jag får ha kameran för mig själv vilket undertecknad är tacksam för :)

Vi har haft några dimmiga dagar här också, men det var ett tag sen nu, har aldrig fotat då...man kanske borde börja med det, dimma är speciellt.
När jag växte upp i skärgården hade vi mycket "dimma" vilket innebär att jag har hört om mycket negativa konsekvenser pga "dimma", som när grannen kom hem lite på fyllan och gick in i fel trädgård...det var inte populärt när han satte nyckeln i dörren och svärande ryckte i dörrhelvetet tills husets ägare öppnade dörren....jo...dimma i en helt annan bemärkelse förstås men ändå ;)

Monica sa...

Den saken har vi i trädgården men med svarta ben, är din en avart tro;-)
Härlig dimbild ser verkligen ut som du bor mitt i spenaten.
Med grunden på huset blottad är jag inte direkt impad av all fukt någon sa blir nog klart till Jul, fan trot

Mycket på repertoaren nu så bloggen blir lite eftersatt.
Ha en skön helg;-)

cat sa...

Tack snälla för fina ord :-) Är själv väldigt nöjd med mina bifoton. De små flygarna var väldigt samarbetsvilliga fotomodeller.

Kicki sa...

Jag håller med ovanstående med tanke på benämningen av insekten!
Mitt i natten kl 6!!??
Jaja, tänk hur olika det kan vara!:D

Anonym sa...

Love these kinds of steam showers

my website: steam shower enclosure (steamshowerenclosuresuk.skyrock.com)

Ama de casa sa...

Snyggt bloggdresserat! Dom lär sig... :-)

Marit Johansson sa...

Ja låt oss få ha så här fint till mars 2015, hoppas hoppas... tror att jag gått in i en liten depression, gruvar mig som f-n inför flera månader med mörker och kyla. Precis allt känns jobbigt!