torsdag 18 december 2014

Julvanor (?!) - Del 2


Kolla detta coola tidningsställ - en stad på väggen. Två sådana gröna ställ kom upp på väggen på mitt jobb idag.


Ibland bör man inte titta upp. Men IT-bästisen Radde, hans kollega Nicole och jag gjorde misstaget att lyfta huvudet i vårt sprillans nya serverrum idag. Inte visste jag/vi att bajs används för att hålla alla kablar på plats...


Visste inte heller att Adobe som har utvecklat bland annat Photoshop nu även börjat producera vin - snacka om diversifiering i så fall.

21. När vill du att första snön ska falla? Den 24 december, bara den är borta senast den 6 januari.
22. Har du någonsin haft en grön gräsmatta på julen? Jo, ifjol på innergården.
23. När tycker du att det är dags att pynta? Aldrig;-)
24. Finns det något mindre du vill göra av denna jul? Fira den.
25. Vilket färgtema tycker du passar bäst på julen? Limegrönt är aldrig fel.
26. Kan du komma på något negativt med julen? Jo, alla stressade människor och all kommers.
27. Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha mer jul? Absolut inte mer jul!
28. Vad brukar framkalla mest stämning på julen/december? Vintersolståndet den 22 december.
29. Leker du i snön, åker pulka eller bygger snögubbar? Har faktiskt byggt både minisnögubbar på balkongräcket samt gjort läckert färgade ishäckar med hjälp av bland annat gurkmeja.
30. Vilken är din favoritjulfilm? Vet ej.
31. Klär du dig fint på julen? Nej.
32. När öppnar du dina julklappar? När det kommer med posten – om de kommer;-)
33. Julönskning? Fint väder under semestern.
34. Vilken är din favorit jullukt? Icke söt österrikisk/tysk/fransk glühwein.
35. Vad heter din/dina favoritjullåtar? The Pogues: "Fairytale Of New York".
36. Gör du snögubbar? Se svaret på fråga 29.
37. Favoritjulkalender? Ingen
38. Konstigaste julklappen? Alla köksredskap som sedan hamnar längst bak i skåpen.
39. Vad är viktigast på julen? Att barnen njuter av sina julklappar. För julen är till för barn.
40. Hur är din jul? Ingen aning, men att vakna till vågskvalp kommer att vara en höjdare oavsett antalet grader på termometern.

PS. Tre dagsfärska bilder som precis som fotona igår inte har ett dugg med inlägget att göra;-) DS.

19 kommentarer:

Ama de casa sa...

Jag kan inte förstå din anti-jul-inställning. Om man bara har bestämt sig för att ta det coolt och inte stressa, då är julen preciiiis hur mysig som helst!

Man gör den precis som man själv vill ha den!
:-)

Olga T sa...

He he:) Jo du, gillar att du säger vad du tycker. För många är detta som att svära i kyrkan, men många tycker som du, det är jag övertygad om. Vågskvalpet kan du banda och skicka till mig ;)

Eva Trillian sa...

Visst är det skönt att göra julledigheten till precis det man själv behöver. :)
Jag har bokat soffhörnan och elfilten - kaffehurran får st å på och bokhögen är inköpt! DET blir en jul som heter duga för mig det :)

Mias Mix sa...

Har läst ikapp det jag missat senaste dagarna och kan inte låta bli att skratta åt att vi tycker så totalt olika om julen :) Jag pyntar i varje vrå och har t.o.m. speciellt julporslin... Knäpp, kanske det, men jag gillar det :) Och förstår alla som inte gillar julen också, kanske i alla fall...
Vad härligt med blå himmel, funderar just på om vi hade det igår, tror inte det.
Så himla skönt att du trivs i ditt nya kontorslandskap och vad härligt att spara så mycket restid varje dag :)

Rantamor sa...

Tidningsstället gillade jag en riktigt designgrej som nog inte finns på "Falles" i Nordmaling, han med grodorna du vet... =) =)

Bajs på kablarna verkar ju inte vara riktigt sunt, ni har konstigheter i nollåttaområdet minsann, jag som är långgift med en elektriker har då aldrig hört talas om sådant...

Roliga frågor angående jul, men det är nog så att man gillar julen eller inte. Jag har alltid varit en julmänniska. Numera allt lite mindre, men jag njuter av att få fira julen med våra barn och dom tre små barnbarnen. Och vi har alltid knytkalas på julafton, alla deltar med något till julbordet.
Inga klappar till oss vuxna det är bara barnbarnen som får.

Jo angående igår kväll så läste jag nog på nätet vad som hade hänt, om den där smitningsolyckan. Klart att det såg misstänkt ut att svänga vänster framför polisbilen in i skogen på en mörk skogsväg, när polisen spanade efter en förare som smitit när han kört på en människa.
Men då visste vi ju inte det så det blev lite traumatiskt för osss där i skogen med en pissanödig Rantafar och två poliser, undar nog om inte poliserna log också...
Vi skrattade gott när vi kom hem, och jag kunde ju inte låta bli att skriva en blogg om det.
Vet faktiskt inte om dom fick tag i den misstänkte, men hoppas det.

Tjingelingen från Rantamor.

Geddfish ♥ sa...

Hoho, sa tomten. Vilka annorlunda bilder, haha.
Kan inte komma på något att skriva om dem.
Och din frågelista visar precis vad du tycker, och det var ju meningen!
Jag är rätt så trött på julen, har inte pyntat mer än mina adventsljusstakar, inte en julduk i år, men har köpt två råda Taika Iittalamuggar, för det har jag önskat i flera år, de är jättedyra vanligtvis, men kom över billigt nu, och de går att använda året om om man vill.
Ska njuta tre juliga dagar hos äldsta dottern för där är det tomtar i varje vrå.
Tycker det verkar skönt med vågskvalp på jul!!!

Nu är sifferverifieringen borta hos dig och några fler, man får sätta kryss i en ruta "Jag är inte en robot" undrar om det är så hos mig också?

Unknown sa...

Tidningstället blir snyggt med några tidningar i. Men håller det för en större mängd? På någevis tenderar designade grejer inte funka IRL.
Bajs i taket är nog ett dåligt tecken.
Julen betyder ledighet = underbart
/Kiki

KajsaLisa sa...

Instämmer nästan helt förutom låten. Älskar den här.
https://www.youtube.com/watch?v=od7GUy9XS7c
Hoppas du får en härlig limegrön jul i solen :)

Steve sa...

Vi är i a f överens om det där med snötillgången.
Ditt bildval till inlägget tillhör uddakategorin. Om man säger så.

cat sa...

Vilket kanonläckert tidningsställ! Trodde verkligen först att det var bajs på din andra bild. Man kan ju tycka att ett annat färgval på massan hade varit bra.
Ha det nu riktigt skönt på resan och fira så lite jul som möjligt. Själv har jag lyckats minimera julfirandet på hemmaplan, så jag är nöjd och glad.

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej!
Tittar in hos dig,för jag blev lite nyfiken.
Med jul gör man som man vill ha den.Jag gör enklast möjliga och skönt slippa snön.Kram,Inger

Life of Johanna sa...

Ja i alla fall när det gäller sockerbiten, mycket som kan hända, man har ju hört barn som dött i magen v 38, så här slappnas det inte av förrän Hugo-Lina är ute :)

oh härligt, vart bär det av? :)

llh sa...

Åh så du är på väg mot vågskvalp i jul. Bra val. Det bästa med julen är ju just det, att vara fri och ledig och göra det som passar en.

Ha det bäst! Hoppas vi kan följa dig i främmande vågskvalp här på bloggen, ser fram mot det :)

Monica sa...

Om man har knapp styrfart kan man överleva julen och faktiskt njuta av den, värre är nyår när alla amatörer ska supa skallen av sej och skjuta raketer:-(
Ha en skön kväll;-)

Guldkryckan sa...

Ser fram mot långa mornar här på rygg framför tv.n..ja..hela dagar är ju vad det handlar om egentligen med avbrott för intag av julmat tre till fyra ggr om dagen...minst ;)

En lista? Det var längesedan....får titta på det.

Ha de gött BP :)

Andra året i Hjo sa...

Fast jag tycker att skostället var fräckt!
Trevlig helg!

Herr Nilssons Fru sa...

Ja de var häftigt - tidningsstället.
Läser mellan raderna att du inte är speciellt förtjut i jul. Eller mer förtjust i en jul utan allt såhej o tomten:)
Jo en Golden är snabb o de gäller vara med när hon även kopplad plötsligt rullar runt i något gott:) Jag ser de inte alltid. Men jo, hon får ofta gå lös i skogen - de är hon värl tycker jag så länge vi har vatten o shampo :)
Nu ska jag ta en god drink.
Ha en go fredagsafton.
Kramiz

Husbilen-Ellen sa...

Leendet sitter som en smäck!! Fotona är fina, men mest gillar jag dina svar!! Elisabeth

Carita Liljendahl sa...

Massa roliga frågor och man lär ju känna sina bloggvänner lite då man läser svaren :-)
Bajsbilden var kul!