tisdag 16 december 2014

Tisdagstema: Choklad







Kan inte låta bli att lägga upp ett bidrag till Tisdagstemat ”Choklad” idag. Som de flesta av er vet gillar jag inte choklad. Men jag får faktiskt tacka mitt företags fackklubb Unionen för "chokladtrissen". Medlemmarna höll nämligen sitt årliga julmöte idag, och det hade dukats upp både sötsaker och frukt. Uppenbarligen orkade kollegorna inte äta upp allt, så alla anställda bjöds på lite frosseri under eftermiddagen. Tack Unionen - ja inte för chokladen då, men definitivt för tre (lyckade!?) foton;-)

PS. På tal om sötsaker så kan jag berätta att chefen Håkan, kollegan Gabriella och jag just nu håller på att utforska utbudet av fikaställen runt Odenplan. Forskningen går utmärkt kan jag säga. Idag hamnade vi på anrika och otroligt charmiga Konditori Nybergs på Upplandsgatan. Kan verkligen rekommenderas. Chefen mumsade i sig en Budapestbakelse, vilket dock inte hindrade honom från att vara först vid Unionens ”julbord”. DS

Fler bidrag till choklad hittar ni här.




19 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Oh, nej. Nu blev det lite sött, haha!
Jag har ju köpt dadlar, och herregud så sött det blev, jag klarar nog inte av det i längden.
Men fina foton som de flesta gillar innehållet på ;)

Life of Johanna sa...

Man skall ha facket till något! :)

Ja nu är du väl glad när du fick höra historian :) Ja mini var inte planerad (från vår sida) men ack vad vi längtar efter vårt mirakel :)

Eva Trillian sa...

Vilket godisöverdåd! Choklad - ja alla kan ju inte gilla det kanske ... men det finns ju de av oss som gillar det så mycket att det ändå blir balans i världen ;)

llh sa...

Värsta chokladregnet över dina lyckligt lottade kamrater alltså.

Påminns om att det nog är ett par tre hundra år sedan jag åt (eller såg) ischoklad. Vill minnas att den är helt ok. får nog kolla utbudet på min lokala ICA.

Nej detta temat är inget för en svag karaktär som min :)

Marit Johansson sa...

:) blev ju ett mycket lyckat bloggmaterial även om du inte gillar den. Sista bilden är läcker!

KajsaLisa sa...

Mums :)

Anki sa...

Läckra bilder... speciellt den sista!

Herr Nilssons Fru sa...

Choklad, de gillar inte min mage men jag tycker om det fast ja magen vinner ju liksom, så de blir sällan nått.
Jag har varit på mycket föreläsningar o andra trevligheter de sista året men choklad bjuds sällan på nu mera. Trodde alla var nyttigare nu :)
Fina bilder.
Kramiz

Spanaren sa...

Sant ... det blev underbara foton!
Så bra inlägg du har under detta inlägg. Jag känner igen mig i din beskrivning för jag jobbade ju på ett CallCenter innan jag blev sjukskriven och sen sjukpensionär. Så bra skylten är om fredagar och tisdagar *vill ha*
Ha en bra dag/ kram

Marina sa...

Tre mycket läckra bilder som gör att man kan bli sugen på choklad även om man inte tycker om det!

cat sa...

Åh choklad!!! Fast ischoklad är faktiskt inte så gott.
Kul att ni hittade ett bra fikaställe. Sådant är viktigt.

Ama de casa sa...

Nu förstår jag faktiskt ingenting... Hur kan man INTE gilla choklad?
:-)

Paula i pörtet sa...

Hej, jag äter inte heller choklad, men om det handlar om att gilla eller inte vet jag inte längre då jag inte smakat sötsaker på ca 15 år....Avstår av den enkla anledningen att jag älskar mat också och med min runda kropp måste jag avstå något och har valt det söta...

Life of Johanna sa...

Ja nu när jag inte jobbar har jag mer krafter, så då orkar jag vara uppe längre, så lägger mig runt 22-23 nu, vill gärna i säng med sambon, så jag inte sover bort hela förmiddagarna :)

carina sa...

Jag älskar choklad, måste vara den bästa sötsak som finns...råkade äta lite igår....tadataditada...mer om det kan du läsa om inne hos mig :-)
Chokladiga kramar till dig/carina

Monica sa...

Ett par tre bitar går bra sedan börjar det växa i munnen.
Synd att ni inte gör rundan 30 år tidigare när min styvfar ägde Canapé då hade ni fått gratis fika.
Nu har det visst sjunkit på skalan över populära ställen.
Ha en skön kväll

Stare Ström sa...

Det måste ha funnits mängder med så mycket kvar!

Unknown sa...

Ischokladbilden ska jag visa min sambo, han har tjatat om denna meningslösa choklad länge. Av mig får den nobben.
Snygg bild dock.
Annars är jag en älskare av choklad.
/Kiki

Carita Liljendahl sa...

Mums mums mums! Hur kan det komma sig att någon inte gillar choklad?
Men okay, jag äter rätt lite jag med, fastän jag GILLAR choklad massor.