fredag 23 januari 2015

Tandläkarskräck



Nu vet jag ju att det är många av er som har tandläkarskräck. Med ovan bild tänker jag bota er rädsla. Nu råkar fotot föreställa chefen Håkans fästmö T som visserligen har sin praktik i Madrid, men ändå. Gillar klädseln och väljer att tolka allt som är rosa som cérise;-) Älskar de lila Foppatofflorna och löständerna hon håller i handen. Å ni som bor eller semestrar i Spanien just nu hör av er om ni behöver tandläkarhjälp på plats.

Tack Håkan och T för finfint bloggfoder:-)

PS. Själv brukar jag ju somna under mina besök hos tandläkaren och tandhygienisten, så jag är inte ett dugg rädd. Men då jag just idag fick en inbjudan till den årliga kontrollen hos min tandläkare Jenny samtidigt som chefen mejlade bilden till mig så kan jag inte låta bli att dela med mig. DS.

16 kommentarer:

Olga T sa...

Har aldrig haft tandläkarskräck, men har aldrig heller haft några hål. Däremot mkt tandreglering och utdragning av tänder som inte fått plats.
Gillar verkligen tandläkaren här! Fast jag tycker lite synd om Håkan som har så långt till sin kvinna :(

Geddfish ♥ sa...

Härligt!
Nä, jag har inte ett dugg tandläkarskräck. Nää, då. Sant.
Idag borde du kolla in min ena stadsbild, härliga färger!

Ama de casa sa...

Jag har aldrig några hål. Det beror nog på att tandläkaren har skräck för mig. Så fort han startar borren så börjar jag gråta...

Min teori är att: Ju större tomrum i huvudet - desto större resonans! ;-)

Ama de casa sa...

sv: Ta du med din måne. Jag hade bilden från övergångsstället kvar sen i somras, och visste inte riktigt vad jag skulle göra med den ;-)

Nu efter Pumita försvann är inte skyltarna riktigt lika bra längre...

Klimakteriehäxan sa...

Klar pluspoäng för löständerna!!! Det tristaste med tandläkarbesöken är väl ändå att man kunde ha så mycket roligare för alla de där kronorna ... fast visst, det är ett måste.

Marit Johansson sa...

Jag är inte rädd för tandis heller men blev det nu när jag såg din bild :) hon ser lite galen ut!

Marit Johansson sa...

PS. Nej det är inget äventyr i värmen som väntar på mig, tänkte mig närmast några roliga fotoutflykter :)

kajsaLisa sa...

Jag är mest rädd för andra saker där, har du ingen bild på en ceriserosa plånbok?

Marina sa...

Precis en sådan person man vill möta hos tandläkaren! Nix, jag lider inte av tandläkarskräck, men jag tycker det är obehagligt, tycker inte om ljuden och dofterna som finns hos denne yrkesman.

Ama de casa sa...

sv: Mina solglasögon är slipade och jag ville se vart jag gick. Men i mörkret var det tveksamt om slipningen hjälpte så mycket... ;-)

Eva Trillian sa...

Somna hos tandläkaren *blir lite stum av chock* Verkligen? Wow! Så beter jag mig bara hos frissan ;)
Sv: Ser fram emot inslag från motormässan :) och inte bara för bibelns skull! Streetbiblar finns i olika utföranden - det är folkbibelns nya testamente i olika utföranden. #nördinfo
Önskar dig en skön lördag :) Här sitter vi inne och ser på snön medan vi lyssnar i radio på hur alla halkar omkring i trafiken och orsakar kaos. Alla roar vi oss på olika vis ;)

Unknown sa...

Gullig tandläkare...
även jag har fått kallelse till tandhygienisten, hmm, brukar inte somna direkt när jag ligger där i stolen. Skönt är det efterråt dock, känns som om jag fått nya vackra tänder.
/Kiki

Guldkryckan sa...

Är ju som många andra mest rädd för hålet som uppstår i plånboken efter ett tandläkarbesök...ja...om man har hål vill säga...en vanlig kontroll är väl acceptabel kanske.
Men tandvård borde ingå i högkostnadsskyddet...ja kanske rent av till samma pris som ett besök på vårdcentralen.

Men så kommer det nog inte bli de närmsta 30 åren åtminstone...men nån gång kanske.

Ha en superb afton Bp.

Monica sa...

HAHA vilken läcker figur.
Nä tandläkaren skrämmer mej inte som tur är däremot räkningarna kan jag få skrämselhicka av;-(
Ha en bra dag

Mias Mix sa...

Himla kul bild! Men hur sjutton kan du somna?? När de gräver i munnen och ställer massa frågor som man knappt kan svara på just för att de har fingrar och verktyg i ens mun :)

Husbilen-Ellen sa...

Hoppas jag klarar tänderna tills vi kommer hem, om inte, så återkommer jag. Elisabeth