fredag 13 februari 2015

Dagens ”sob” och dagens ”smile”

Idag är det fredagen den 13:e, imorgon firas Alla Hjärtans dag. Dessa två fakta kan ju knappt ha undgått någon antar jag. Här får ni två exempel på hur jag upplevde dagen.

Dagens ”sob” som i …

”Sob” betyder ju inte bara snyftning på svenska utan även något i stil med jävel. Och jag lovar att ni hade såväl snyftat som svurit om ni fått veta vad min bilreparation gick på idag. Vilken tur (och suverän tajming) att mitt kreditkortsföretag i onsdags återbetalade vartenda krona som jag blev bestulen på i Spanien i december. Jag tackar, bugar och konstaterar att fredagen den 13:e kanske inte är så illa ändå;-)

Dagens ”smile”

Alltså ärligt talat är jag väldigt imponerad över att Täby Centrum lyckades knyta till sig Efva Attling – ni vet smyckedesignern. Att butiken dessutom öppnade just idag, dagen före Alla Hjärtans dag måste anses som ett genidrag om ni frågar mig. Självklart var lokalen full med folk – både killar och tjejer i alla åldrar. Då min vigselring är designad av Efva Attling kan jag ju inte göra annat än le ett stort leende. Jag gillar verkligen Efvas annorlunda och superläckra smycken. Å japp, maken är smärtsamt medveten om var butiken ligger;-)

13 kommentarer:

Kicki sa...

Jag har varken haft tur eller otur idag, en helt vanlig ovanlig fredag helt enkelt!:) Efva gör vetkligen många fina smycken!
Min bild "på väg..." är inte så mycket redigerad...vatten rann ner på bilrutan och jag fotade när jag körde...samtidigt som jag hade ett öga på vägen...(ögat klarade sig!)

Geddfish ♥ sa...

En helt vanlig fredag med förkylning. Men provat nya bågar igen. Så plus o minus tar ut varann.
Efva Attling har jag två tjusiga smycken av. Örhängen och ett halssmycke. Superläckra. Köpt själv.

KajsaLisa sa...

Låter som ett ställe du kommer att besöka igen :)

Anita-Malta sa...

Har aldrig fattat var ifrån det där med otur på fredagen den 13:e kommer ifrån och märkte heller inget märkvärdigt igår ;-)

Måste var en fördel för maken att veta var han ska leta när han ska köpa dina presenter. Gillar Efva´s design men använder sällan smycken. Känner mig som en julgran med pärlor i öronen och halsband som glittrar. Men visst, vigselringen sitter där den ska ;-)

Eva Trillian sa...

Alla behöver lite Eva (förlåt; Efva) i sitt liv ;)
Önskar dig en fin helg - tillsammans med maken, speciellt idag :)

Herr Nilssons Fru sa...

Fredagen den 13 är en lyckodag. De e ju extra klart när man läser om din flyt.
Jag har funderar sällan på de där eftersom min mamma alltid sett det som en lyckodag då en av mina brossor föddes just den dagen :)
Idag avlämnar jag ett litet ❤ och önskar dig en "extra fin dag" kanske kryddad med lite extra kärlek.
Kramiz

Ama de casa sa...

Synd att bilar ska vara så kostsamma ibland, men skönt att du fick tillbaka allt från den nesliga stölden.

Jag är inte så mycket för smycken, men Efva gör läckra grejer (som Anders inte alls behöver köpa åt mig... ;-) )

Benita sa...

Märker aldrig av att det skulle vara nåt särskilt på fredag den 13:e. Att jag igår hade jetlag kan jag väl knappast skylla på att det var fredagen den 13.de.

Monica sa...

Hu ja när verkstadsjobbet gick på 15,000 tusen behövdes en burk Valium.
Härligt att du fick tillbaka alla pengar;-)
Ha det bra

Stare Ström sa...

Om den fredagen den 13de blev så bra måste denna dag bli helt fantastisk!

Åh, vad jag gillar kontorshunden! Vill ha!!!

Susjos sa...

Nämen oj! Nu finns ännu ett skäl till att besöka Täby C igen!!! Efva på plats där!! Toppen!!!
..och bilar..de ska ju bara fungera...

Marit Johansson sa...

Ja hon gör verkligen snygga smycken Attling, kul att hon öppnar i ert centrum :)

Carita Liljendahl sa...

AAAAH! Så underbart att Efva kommit dit.
Har ett smycke av henne som jag köpt i Helsingfors men nu vet jag vart jag tar vägen nästa gång jag är i TC!