torsdag 19 februari 2015

"Torsdagsäggstra"

Kan inte låta bli att bjuda er på ett roligt "torsdagsäggstra".

Frukostägg

Jab brukar köpa 12-pack frukostägg, vilket inte betyder att jag äter dom till min första måltid varje dag. Absolut inte. Detta kan i och för sig bero på att jag aldrig äter frukost, men de så kallade frukostäggen äts hos oss mest till brunch under helgerna eller som komplement till middagen. Så det så. Och felstavningarna väljer jag att blunda för;-)

Köksägg

Idag upptäckte jag dom hos den lokala ICA – köksäggen. De säljs som 20-pack. Självklart ”äggades” min fantasi nu. Jag menar ska de bara ätas i köket, eller de kanske kläcktes där. Det sistnämnda är knappast troligt, då äggen härstammar från frigående höns, och sådana har man ju knappast i köket, inte ens på en bondgård.

Vad är det för fel på normala ägg – egentligen? Alltså ägg som man åt förr och som hade en smak av "riktigt ägg"!???

Äggstra bonusbild

Bonusbilden är något ”äggstra” den också. Min kollega Susanne upptäckte post-it lappen igår och la upp den på sin blogg. Det är IT-bästisen Radde som skrev den. Ett himla roligt och fyndigt sätt att tala om för oss på kontoret att låta honom arbeta ifred någon gång. (MMK är ett system där man kan skriva felanmälan som rör IT.)

18 kommentarer:

Monica sa...

Idiotin vet snart inga gränser som sagt var vad är det för fel på ett vanligt ägg.
Ha en skön kväll

Eva Trillian sa...

Ägg. Rätt och slätt. Lansera dem som "det anpassningsbara ägget som du kan göra vad du vill med" - kanske?
Gillar lappen!

Carita Liljendahl sa...

Aaah! Ska hålla utkik efter postitlappar tror jag :-)

Life of Johanna sa...

Här var det uppäggat! :) Ja vad hände med bara ägg liksom? :)

Unknown sa...

Ååå, vad jag avundas den där lekfullheten och skämtlusten som finna på ditt jobb. Fullkomligt älskar – Knackning ur funktion, skicka IT.
Äggröran innan kan bara du dra igång.
/Kiki

FREEDOMtravel sa...

Man kanske måste köpa vissa ägg till frukost medan andra bara får ätas i köket...? Hehe, de måste ju ha sjukt kul när de sitter och spånar! Jag skulle gärna ha det jobbet! Här kommer några förslag: klosterägg, trädgårdsägg, midsommarägg, brunchägg (tänkte på dig här), högtidsägg, lantägg, sommarägg...

Susjos sa...

Ägg som ägg?! Näe ..men man undrar ju köksägg? My God!!!

Vi har börjat köpa ekologiska ägg, inbillar mej att de smakar mera...i alla fall hoppas jag att hönsen har lite space när de pluppar ut äggen :-)

KajsaLisa sa...

ha ha, det kallar jag humor :)

Rantamor sa...

Köksägg och frukostägg, och sängkammar ägg det är väl när ägglossningen infinner sig ???

Eftersom vår äggfarmare byter besättning just nu så måste vi köpa ägg i butiken, och vi tycker att dom äggen ser så små å konstgjorda ut.
Dom vi köper direkt från äggfarmaren har ju så olika utseenden så dom blir så personliga.

Ha en finfin fredag.

Tjingelingen från Rantamor.

Herr Nilssons Fru sa...

De var äggigt värre :)
Trevlig helg
Kramiz

Monica sa...

Han får troligen komma hem idag, jag har blandade känslor eftersom jag inte har fått riktig klarhet i vad som hände och febern hoppar upp och ner.
Ha en bra dag /KRAM

Anki sa...

Gillar den där upplysande lappen... härlig humor :)

Kicki sa...

Frukost ägg brukar vara lite större och köksägg...vet ej, "normalstora" till allt möjligt - blandas med köttfärs, vispas runt i en skål, men bara till middag och kväll!;)
Lappen är för mig gammal, såg den hos Susanne...men kan ju vara rolig ändå!
Tack för din styrkekram, fick mig att ta med kastruller, formar och annat i en Ikeakasse och diskade i svärisarnas diskmaskin!

Ama de casa sa...

Haha! Fast tjugo ägg blir fel - jag tycker att ägg verkligen är en dussinvara :-)

Steve sa...

Det är skillnad på ägg och ägg. Själv äter jag ägg till Helgfrukosten, lördagar och söndagar. Jag köper inte ägg i butik utan direkt på Berga gård, http://www.berga.net/.

Life of Johanna sa...

Ja fy, cancer är ett jäkla skit, den bodde rent för nära oss ett tag, nu hoppas jag den aldrig kommer tillbaka mer

Mias Mix sa...

Suverän skylt av Radde!
Och jag är så glad över mina färska ägg jag köper i stallet, det är gamla hederliga ägg det, bruna till på köpet. Mums!

Susanne sa...

Den är så rilig så den tål att upprepas ;)
Tack för länken.