lördag 9 juli 2016

Lördagscitat: #51



Citat: Footbal boots are very technical and have lots of specific requirements.

Källa: Zinedine Zidane


Sådär i EM-tider tyckte jag att citatet satt finfint med tanke på bilden jag tog av bebis-fotbollsskorna på loppisen. (Det ska böjas i tid, helt klart!) Imorgon är det final i EURO 2016. Portugal-Frankrike. Portugal gick till final efter en väl förtjänt vinst mot Wales, även om jag höll på skrällaget – Wales alltså. Frankrike avancerade som värdnation om man säger så. Ni som har följt EM förstår vad jag menar. Ni som inte bryr er om fotboll kan ändå räkna med att ” Les Bleus” vinner EURO 2016. Laget brukar vinna stora mästerskap på hemmaplan.

Fler citat hittar ni hos Marie i Skrifvarstugan.

20 kommentarer:

Emma, Sol som sol? sa...

Det är så roligt att se de där små bebisskorna! Ja, ända tills man tittar på prislappen och inser att de kostar ju lika mycket som ett par för vuxna. Och hur länge används de där små sötingarna, två-tre månader?

Bra att de säljs vidare och kan komma till användning igen.

Olga T sa...

Så söta skor :) Ja imorgon är det final och idag har allsvenskan satt fart igen.

Comsi comsa sa...


Så himla söta 👟 🤗
Ja, Frankrike vinner i morgon. 🖒

Kram ❤ 👟

Ulla Maria sa...

Söta och specifika pytteskor. Får se om dessa kängor kan ge mig en spark i rätt riktning så att jag får till ett EURO inlägg till i morgon. Ännu lever hoppet. :-)
Tror också att fransmännen tar hem det.

Steve sa...

Även om de ser helt annorlunda ut idag så var det även i min ungdom viktigt med de senaste fotbollsskorna. Jag hade redan då en förkärlek för Puma.

Mitt finaltips 3-2 skulle sitta bra. Vill ju gärna göra ett snyggt avslut.

Geddfish ♥ sa...

Två av mina barn har sparkat boll en gång i tiden. Tycker mig känna igen just PUMA. Så söta, dessa små ;)
Jag kan inget om fotboll, men hejar på Frankrike!

Anita Malta sa...

Vilka söta skor, trodde först att de var dina ! Ja, citatet är väl helt korrekt hur skulle det annars gå. Final låter spännande !
Svar: Då gillar vi sammma :-D

nalta norrland sa...

Tycker egentligen att Frankrike icke ska få vinna.
Anledning... måste jag ha en sådan ;-)

Skorna är ju väldans söta.

svar Du vet väl om att Norrland är fantastiskt :)
Natur har vi gott om ;-)

Mias Mix sa...

Väldigt passande citat och de där söta skorna borde jag köpa till lilla barnbarnet. Som tur är är båda hans föräldrar tokiga i fotboll ☺.
Kul bild på kajorna,fyllkajor kanske ;)

KajsaLisa sa...

Vi som inte följer förstår ingenting, men häftiga barnskor.

Ditte sa...

Fotbollsskor har båda barnbarnen fått och den lille fick ärva av den större. Hos oss blev det också Adidas...
Ibland kan man hitta bra begagnade men just fotbollsskor i så små storlekar har jag ännu inte sett på loppisar.
Matchen i morgon? Jag tror på Frankrike. Men Portugal kan skrälla....

Ama de casa sa...

Vilka söta dojor :-)

Ja, ikväll hejar jag på Frankrike. Håller på värdlandsvinst för dom nu igen :-)

FREEDOMtravel sa...

Vid det här laget (när det inte finns så mycket alternativ kvar) hejar vi på Frankrike. Fina skor i liten modell för övrigt! :)

Anki sa...

Passande citat så här i sista sucken av fotbollsmästerskapet ... och världens sötaste små fotbollsskor!
Bryr mig inte egentligen vem som vinner ... men håller nog på Portugal.
Glädjer mig mer åt att IFK slog Djurgården igår :)

nalta norrland sa...

svar Jo det var snöskotrar som körde på vattnet.

Jag tror ju att som Norrlänning blir man härdad från bebistiden ihop med modersmjölken å tål myggen bättre än 08or ;-)
J som är från Eskilstuna har ju varit överkänslig för myggen tidigare å både Elin å storasyster C ärvde hans myggöverkänslighet,
nu klarar Elin sig bättre än storasyster, men när hon var liten var det besvärligt.

Jag har varit till Riksgränsen samt till Helsingborg, typ från överst i Sverige till längst ner :)

Carita Liljendahl sa...

Fastän man kanske inte längre i en final kan tala om underdogs så verkar Portugal enligt oddsen i spelen vara det, så jag har förstås satsat på Portugal därför. Inget av lagen är mina favoriter - hejade ju på Sverige och Island :-)

Meta sa...

Så söta skor och citatet satt bra. Ja ja det där med fotboll får vi ta en annan gång nu är jag less på det mesta i allt regnandet. Inget citat från mig denna veckan och ingen skylt heller.
ha det gott och njut om ni har fint eller dåligt väder.
Kram Meta

Marina sa...

Ja, här hålls alla tummar för Frankrike i kväll!!

Eva Trillian sa...

Skor är gulliga i den dör storleken . men nä de väl spelar fotboll, ungarna, så är inte skorna så söta längre ;)
Ikväll avgörs det!

Unknown sa...

Där lyckades du verkligen finna rätt bild till det citatet.
Grattis!
/Kiki