onsdag 3 augusti 2016

Onsdagsblandning

Hoppas ni tycker att dagens bildkavalkad är en riktigt rolig blandning. Det tyckre i alla fall jag själv;-)


När såg ni senast en Ghostbuster i en cappuccino?


Den grunkan är riktigt läcker tycker jag. Massvis med prismor i den. Tror att det är en geodimeter.


Det här är en tistel, det vet till och med jag. Men kolla, det är tre olika insekter som samsas på blomman.


För 65 kronor kan man sätta sig i dessa rörliga ägg och kolla action scener i 9D(!). Personer med högt blodtryck och hjärtbesvär varnas för att låta bli. Minns att jag kollade 3D en gång. Det räckte med några sekunder av äventyret då jag spydde. Så jag avstår från 9D, men maken var sugen.


Det är bara tre biblar jag läser - VM-, EM- och OS-bibeln. Den sistnämnda kom ut idag och är väldigt fullmatad kan jag säga.

Roligare än så här blir det inte idag. Det är halvtid i matchen Sverige-Sydafrika (damfotboll i OS) och hittills är matchen ett mycket starkt sömnpiller.

27 kommentarer:

Susjos sa...

Såklart ser du på fotbollen just nu, tänkte på dej direkt när matchen började! Här står TV:n också på, och jag hoppas såklart att Sverige gör mål snart...men säger som dej, det är lite segt där på planen, fast nu fick Sverige just en chans!

Härligt färgglatt hos dej idag, det tackar vi för, solen har gått i moln här, och allt blir ju så mycket gråare då! Underbara humlor på tisteln, och den där 9D skulle jag nog våga prova. På Universal studios var det mycket 4D..tror jag att det var?! Otroligt häftigt!

Sv: Näe, maken fick inte ledigt från jobbet nästa vecka,då det fortfarande är semestertider, så jag åker själv till Malta!

Geddfish ♥ sa...

Förstår att du läser OS-bibeln. Som alltid, sköna färger och bilder hos dig. Blev nyfiken på den där geodimetern, så jag googlade, och fick en koppling till AGA, och kände jag igen, jajemen, koppling till den framstående uppfinnarn Gustaf Dalén. Har varit på ett av hans museum i Stenstorp, här i närheten. Han blev blind gm en olyckshändelse, men tillverkade en nål "var optimist" och den nålen har jag hemma hos mig.

Tistelbilden är fantastisk!

Ha de! ♥

Meta sa...

Det var en salig blandning men bra talande bilder.De där äggen såg ju kola ut nåt för mig på kolonin kanske haha. Så synd att det regnade på festivalen.Hur gick det i matchen( ingen tv här du vet)
Ha det gott mitt i veckan
Kram Meta

Steve sa...

Och ånyo är det ditt alter ego som tippar rätt. Bra jobbat Rob!

Ditte sa...

Tack för pigga bilder i din fina kavalkad. Och Mr Ghostbuster i capucinon var läcker.
Bra gjort att fånga tre insekter på blombilden. Och även utan insekter är bilden helläcker.
Jag skulle också avstå att sätta mig i ägget för att se på action i 9D, ytycker det händer tillräckligt ändå.

OS bibeln har jag köpt idag,men DN hade en i mindre format redan i söndags så jag har läst på.
Sverige vann matchen men så upplyftande var den ju inte, dock tyckte jag att den tog sig i andra halvlek.

nalta norrland sa...

Gillar verkligen Dina bilder, intressant med "ägget" och action i 9D,
testade Din man? Insekterna å tistelblomman en annan favorit :)

Skolstart för Frost :) som Elin sa han går på "doggis" ;-)
Premiären avlöpte utan större intermezzon ;-)
lär ju bli en del hundbloggande här framöver :)

Olga T sa...

:)

FREEDOMtravel sa...

9D!!? Jag fattar liksom inte riktigt ens hur det funkar. Vad är det för nio dimensioner egentligen...? Hmm, jag kanske måste ta reda på detta, men det låter smått obegripligt ;)

Comsi comsa sa...


Intressanta bilder, ser ett mönster genom alla.

Godnatt och kram ❤

Kolonilotta sa...

Den där bilden på de tre insekterna som trängs på samma blomma är ju as häftig.
Vilken bra bild! Kaffet ser gott ut. Men jag vet att det smakar illa. Ghostbuster eller inte spelar ingen roll! ;)

Steve sa...

En salig BP-blandning är alltid kul att få sig till livs.

Ama de casa sa...

Förstår att du gillar Aftonbladets mästerskaps-biblar. Din favvofärg, ju :-D

Men du glömde en viktig bibel - Schlagerbibeln! ;-)

Härlig blandning!

Hanneles bokparadis sa...

jag är också lite känslig

cat sa...

En mycket intressant och varierande fotokavalkad. I cappuccinon ser det ut som en sjuklig packman tycker jag och i bild två ser det ut som en strålkastare med roliga ljuseffekter.
Jag är ju väldigt förtjust i tistlar just för att de drar till sig så många insekter, som då går att makrofotografera. Nice work!
Jösses 9d låter helt sanslöst. Jag kan inte ens se 3d med mitt synfel. Jag blir bara sjuk av att sätta sådana glasögon uppe på mina vanliga.

Eva Trillian sa...

Är du säker på att det inte var en Pokémon du hade i koppen? ;)
9D? Där slutar min fantasi att spinna - det kan jag inte ens börja förstå mig på. Men nyfiken blir jag!
Sv: Klart du vet vem Zara Larsson är - hon invigde ju hela Fotbolls Em med den officiella EM-låten "This one's for you" :)

Tredje året i Hjo sa...

Nu har jag googlat på geodimeter och vet inte om jag blir så mycket klokare. Svensk uppfinning och utvecklad av AGA. Vi är inte så tokiga vi svenskar på innovationer. Se på ryssen, mycket naturtillgångar men inte en enda uppfinnarjocke. Vodka möjligtvis. Tjejerna vann men trist match. Har jag hört. Åtminstone på radion. Dålig bild också.

Anita Malta sa...

Bilden på tisteln med tre små insekter som samsas om plats är ju bara så superbra. 3D känner jag till men 9D och inte ser det speciellt bekvämt ut. Grunkan vet jag inte alls vad det men jodå, ganska så läcker ;-) Hoppas du höll dig vaken genom hela matchen.

Susjos sa...

PS. Ghostbustern i kaffet syns ju tydligt, hihi!!!
Sv: nej, jag springer inte midnattsloppet i år, mitt knä pallar inte eller orken! Men har gjort kanske närmare 10 midnattslopp, det får räcka!!

Shannara sa...

Åh... jag blev helt kär i tistelbilden! ☺

Ulla Maria sa...

Tackar för en välmixad blandning och imponeras av hur de lyckats få till spöket i kaffet. Actionfilmer i 9D låter inte som något för mig som inte heller gillar att bli yr. Vad gäller OS har jag inte riktigt hunnit förbereda mig på att det är dags nu medan sambon ser fram emot olympiaden mer än vanligt då golfarna nu också får delta.

KajsaLisa sa...

Jobbat natt i en vecka, kommenterar ikapp lite. Insektspartyt i blommen gillar jag och äggen hade varit kul att testa.

Anki sa...

Skön bildkavalkad - härlig blandning! Googlade på geodimeter ... hm kanske är det en sån...
Jättefin bild på tistlarna med tre olika slags humlor - fint fångat!
OS - ja mycket sport blir det nu i både radio och tv - en del ska jag väl trots allt se på :)
9D - nej tack!

Annette sa...

Och jag ser en fisk i koppen :) Eller en haj, men det kan bero på att jag för ett par dagar sedan ville visa våra tjejer en klassiker bland filmer, Hajen. De känner ju till ljudet/musiken när hajen närmar sig i filmen, och det är ju faktiskt en gammal 70-talsfilm, så jag tänkte att det kunde vara kul att visa varifrån musiken kommer. Men filmen var ju en riktig nagelbitare... ups... :o

Vad roligt att du gillar Springflogen, jag älskade den också! Apropå pocket blev jag nästan litet tagen på sängen när den inbundna varianten låg i brevlådan. Jag har också läst pocketvarianterna tidigare, och den blir ju så mycket större när den är inbunden! 440 sidor, men jag gillar att de inte tar slut för snabbt när de är bra.

Annette sa...

Har du varit på Djurgården den senaste tiden? Såg just bilder från en utställning som pågår där, och som har samma symbol som figuren i din kopp, titta här: https://tantaugustastekopp.files.wordpress.com/2016/08/img_9823.jpg

Anders W sa...

Kaffegarneringen var snygg, var den avsiktlig? Vad gäller biblar föredrar jag den "riktiga"!!!

Husbilen-Ellen sa...

Fin kavalkad. Insekterna är bättre på att samsas med olika än vad vi människor är!

Anni sa...

9D! Fattar inte ens hur det går till. Jag mår illa bara av tanken!
Men en OS-bibel skulle jag behöva, har svårt att fatta när jag vill se något på OS.